Essent verhoogd en verlaagt terugleververgoeding binnen het vast contract. Hieronder de tijdlijn:
Juni 2024: 3 jarig contract zonder terugleverkosten afgesloten. Terugleververgoeding is 5,5 cent.
Juli 2025: Essent verhoogd terugleververgoeding naar 15 cent
Januari 2027: zojuist (juni 2026) bericht ontvangen dat salderingsregeling stopt. Daarnaast het bericht dat de teruglevergoeding gaat dalen naar 7 cent. Contract is nog een half jaar geldig.
Mag mijn energieleverancier de terugleververgoeding verhogen en vervolgens weer verlagen binnen een contract met vaste prijzen?
Juni 2024: 3 jarig contract zonder terugleverkosten afgesloten. Terugleververgoeding is 5,5 cent.
Juli 2025: Essent verhoogd terugleververgoeding naar 15 cent
Januari 2027: zojuist (juni 2026) bericht ontvangen dat salderingsregeling stopt. Daarnaast het bericht dat de teruglevergoeding gaat dalen naar 7 cent. Contract is nog een half jaar geldig.
Mag mijn energieleverancier de terugleververgoeding verhogen en vervolgens weer verlagen binnen een contract met vaste prijzen?