Goederen kopen bij Aliexpress

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

Vraag

• Timo02
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 23:03
Hey allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over welbekende goederen kopen bij Aliexpress. In det geval heb ik het specifiek over deAMD Ryzen 7 7800X3D Tray. Ik heb deze welbekende processor al een tijd op het oog en zit er aan te denken deze te kopen voor mijn volgende pc build. Nou heb ik een budget voor mijn pc en elke cent die ik kan besparen helpt mee. Nou twijfel ik alleen echt of ik wel of niet zo'nnn belangrijk onderdeel bij aliexpress wil bestellen.

graag hoor ik jullie mening hier over. Zouden jullie deze processor bij aliexpress bestellen of zou je dan toch liever 20-30 euro extra betalen voor meer zekerheid?

Bedankt voor het lezen :)

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou lekker die 20-30 euro extra betalen en wel aanspraak kunnen maken op garantie als dat misschien nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 16-06-2026 17:43 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:27:
Lekker die 20-30 euro extra betalen en wel aanspraak kunnen maken op garantie als dat misschien nodig is.
Of niet en die in je zak houden. Dat is de keus die je zelf moet maken. Reken in elk geval niet op garantie

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:24
Als je toch wat wil besparen, is de 7500X3D misschien een optie? Ietsje trager dan de 7800X3D, maar wel ruim € 50 goedkoper.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24
Op Pepper zie ik regelmatig dit voorbij komen als aanbieding, met positieve leveringen en recensies op AliExpress zijn ook goed.

Echter durf ik het zelf ook niet aan. Zeker als je met garantie te maken krijgt is AliExpress toch minder prettig dan een PC zaak in NL/EU.

In mijn ogen: als je >€1000,- uit gaat geven aan een PC, zijn die €20,- het verschil niet en bestel ik liever in NL.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cyriel85 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:35:
Op Pepper zie ik regelmatig dit voorbij komen als aanbieding, met positieve leveringen en recensies op AliExpress zijn ook goed.

Echter durf ik het zelf ook niet aan. Zeker als je met garantie te maken krijgt is AliExpress toch minder prettig dan een PC zaak in NL/EU.

In mijn ogen: als je >€1000,- uit gaat geven aan een PC, zijn die €20,- het verschil niet en bestel ik liever in NL.
Bij goede aanbiedingen is het verschil soms best groot. En een cpu gaat natuurlijk niet heel snel stuk als hij eenmaal draait

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb er onlangs met kortingscode en cashbackXL iets van €180 netto voor betaald. Wordt gewoon als tray CPU geleverd en werkt als een trein. Garantie hoef ik niet op een CPU omdat ze vrijwel nooit stuk gaan.

2 jaar geleden nog een 5800X3D voor €120 gekocht via Ali. Prachtige aankopen :)

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 19:20
Vergeet ook niet dat er een kans bestaat op het moeten betalen van BTW en/of invoerrechten bij bedragen van €150 of meer bij het kopen via AliExpress. Dus die €20-€30 die je hoopt te besparen kan onder de streep uiteindelijk zomaar duurder uitpakken (en dan zit je ook nog zonder makkelijkere garantie afhandeling). Maar dat is het risico van de AliExpress shopper zijn.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:20:
Vergeet ook niet dat er een kans bestaat op het moeten betalen van BTW en/of invoerrechten bij bedragen van €150 of meer bij het kopen via AliExpress. Dus die €20-€30 die je hoopt te besparen kan onder de streep uiteindelijk zomaar duurder uitpakken (en dan zit je ook nog zonder makkelijkere garantie afhandeling). Maar dat is het risico van de AliExpress shopper zijn.
Maar de meeste high-end CPUs op Ali worden vanuit Europese waarhuizen verkocht. Zo ook dit exemplaar. Je betaalt 0 extra kosten omdat het uit Frankrijk, Polen, Spanje etc komt. Dat doet Ali nu met heel veel populaire producten. Levertijd is dan ook 3 dagen ofzo.

BTW zit altijd bij de prijs in, Ali is een 1 stop loket en doet dat al meer dan 3 jaar inmiddels.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-06-2026 18:25 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aan de ene kant kan AliExpress druk op de verkopers/winkels zetten. Geef het geld aan de klant terug of ze gooien de verkoper/winkel eruit.

Aan de andere kant heb ik graag moederbord, CPU en RAM combinatie van 1 winkel. Dan word je niet van kastje naar de muur gestuurd en ze gaan ervoor zorgen dat deze 3 onderdelen goed met elkaar samenwerken.

20-30 euro prijsverschil op iets dat hier 280 euro kost is niet de moeite waard.

Als ik op AliExpress koop, dan verwacht ik ook China-prijzen. 5800X3D voor €120 is een goed voorbeeld van waarom AliExpress interessant kan zijn.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft verder niks met hardware te maken. Voor ervaringen over AliExpress en alle andere winkels for that matter kan je terecht in de shopreviews.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 16-06-2026 18:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.