Hoe voorkom ik pech tijdens een trackday?

Pagina: 1
Acties:

• Lanuel
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18-06 17:28
Ik ga binnenkort weer naar het circuit met mijn Golf Gti voor wat sportief rijden maar ik ben best wel bang voor pech. Vorige keer schoot de motor plots in de noodloop door oververhitting. Dat was echt balen op een mooie sport dag
Nu wil ik zelf thuis wat onderdelen vervangen om dit te voorkomen. Raden jullie aan om een grotere radiator te monteren of ligt het vaker aan de waterpomp bij deze wagens? Ik vervang sowieso de koelvloeistof en de thermostaat.

Alle tips voor onderhoud en upgrades voor circuitgebruik zijn heel erg welkom. Ik sta liever niet nog een keer met een kapotte motor langs de baan

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Vuvuzela

My spire is forming

Welke generatie golf? Daar zit veel verschil in. Getuned?

Misschien een idee om met een OBD2 scanner + app de verschillende temperaturen etc. in de gaten te houden? Maar oververhitting van de motor vind ik sowieso apart, zolang je rondrijdt zou de koeling het wel aan moeten kunnen. Dan zou je in de zomer in de bergen met wat file ook in de problemen komen. Maar misschien is het bij een golf gti niet heel ruim qua koeling.
Af en toe en ronde afkoelen?

Als mensen eens op het circuit gaan rijden hoor je vooral dat de remmen het niet aan kunnen en te heet worden. En niet alle banden zullen het fijn vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 16-06-2026 16:48 ]

I served in a company of heroes.