Cloudprovider Hetzner maakt servers tot ruim dubbel zo duur

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

• Sjaakys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 21:11
Artikel: nieuws: Cloudprovider Hetzner maakt servers tot ruim dubbel zo duur
Auteur: @YannickSpinner

In de 2de alinea staat 2x Daarnaast Daarnaast

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 10:39

YannickSpinner

Redacteur
Bedankt voor de feedback. Gefixt!

• pomlo12345
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 13:56
Mijn account is bij een betalingsachterstand automatisch en zonder enige waarschuwing vooraf volledig beëindigd. De reactie die ik kreeg was een geautomatiseerd bericht waarin stond dat de opzegging "vanwege technische beperkingen niet kan worden teruggedraaid". Dat is ronduit misleidend: voor .nl-domeinnamen geldt via SIDN een verplichte quarantaineperiode van 40 dagen, waarin de domeinnaam wél nog terug te halen is. Om dit als "technisch onmogelijk" te presenteren, klopt gewoon niet het klinkt vooral bedoeld om klanten te ontmoedigen actie te ondernemen.

Daarnaast kreeg ik geen enkele duidelijkheid of tijd om mijn websites en mailboxen veilig te stellen voordat de data zou worden verwijderd. Voor een managed server met live websites en e-mail is dit onzorgvuldig en risicovol: klanten lopen het risico in één klap al hun data, websites en zakelijke e-mail kwijt te raken, zonder enige kans om dit te voorkomen.

De communicatie bestond volledig uit geautomatiseerde berichten. Er was geen enkele mogelijkheid om vooraf in overleg te treden voordat er onomkeerbare stappen werden gezet, en het kostte veel moeite om uberhaupt een mens te spreken te krijgen. Ik moest zelf via SIDN uitzoeken wat mijn rechten eigenlijk waren, in plaats van dat Hetzner dit zelf transparant communiceerde.

Advies aan andere klanten: wees gewaarschuwd bij een betalingsachterstand riskeer je bij Hetzner niet alleen het opschorten van diensten, maar direct de onherroepelijke opzegging van je hele account, zonder ruimte om zaken recht te zetten voordat je data en domeinnaam kwijt bent.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is bedoeld voor feedback op redactionele artikelen. Vervelend dat je deze ervaring hebt met Hetzner, maar daar kan de redactie verder niet zoveel mee doen. Ik doe dit topic dus op slot.

Dit topic is gesloten.