Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het koppelen van mijn Huawei EMMA-A02 aan mijn Nibe F1155-6 PC warmtepomp via SG Ready en loop tegen een vraag aan die ik niet beantwoord kan vinden in de handleidingen.
Mijn situatie:
• Huawei EMMA-A02 als energiemanagementsysteem
• Nibe F1155-6 PC aardwarmtepomp
• Beide systemen zijn SG Ready
De Huawei handleiding beschrijft dat de EMMA de warmtepomp aanstuurt via Mode 2: twee droogcontacten (NO1 en COM1). NO2/COM2 is volgens de handleiding gereserveerd en niet beschikbaar.
De Nibe F1155 heeft echter twee aparte SG Ready ingangen:
• SG Ready A → AUX2 (poorten X6:11-12)
• SG Ready B → AUX3 (poorten X6:13-14)
De volledige SG Ready standaard kent vier modi op basis van de combinatie van contact A en B (open/gesloten). Met maar één relaiscontact van de EMMA kun je echter maar twee standen maken (open of gesloten).
Mijn vragen:
1. Sluit je de EMMA (NO1+COM1) aan op alleen SG Ready A (poorten 11+12), en laat je SG Ready B volledig onbezet?
2. Welke SG Ready modus wordt er dan geactiveerd als de EMMA het contact sluit — modus 2 (verhoogd vermogen) of modus 3 (maximaal vermogen)?
3. Heeft iemand deze combinatie (EMMA-A02 + Nibe) werkend en kan vertellen hoe de bekabeling en instellingen in menu 5.4 eruitzien?
Alle ervaringen zijn welkom!
Menno
Ik ben bezig met het koppelen van mijn Huawei EMMA-A02 aan mijn Nibe F1155-6 PC warmtepomp via SG Ready en loop tegen een vraag aan die ik niet beantwoord kan vinden in de handleidingen.
Mijn situatie:
• Huawei EMMA-A02 als energiemanagementsysteem
• Nibe F1155-6 PC aardwarmtepomp
• Beide systemen zijn SG Ready
De Huawei handleiding beschrijft dat de EMMA de warmtepomp aanstuurt via Mode 2: twee droogcontacten (NO1 en COM1). NO2/COM2 is volgens de handleiding gereserveerd en niet beschikbaar.
De Nibe F1155 heeft echter twee aparte SG Ready ingangen:
• SG Ready A → AUX2 (poorten X6:11-12)
• SG Ready B → AUX3 (poorten X6:13-14)
De volledige SG Ready standaard kent vier modi op basis van de combinatie van contact A en B (open/gesloten). Met maar één relaiscontact van de EMMA kun je echter maar twee standen maken (open of gesloten).
Mijn vragen:
1. Sluit je de EMMA (NO1+COM1) aan op alleen SG Ready A (poorten 11+12), en laat je SG Ready B volledig onbezet?
2. Welke SG Ready modus wordt er dan geactiveerd als de EMMA het contact sluit — modus 2 (verhoogd vermogen) of modus 3 (maximaal vermogen)?
3. Heeft iemand deze combinatie (EMMA-A02 + Nibe) werkend en kan vertellen hoe de bekabeling en instellingen in menu 5.4 eruitzien?
Alle ervaringen zijn welkom!
Menno