Sommige websites werken niet meer na reset linksys

Pagina: 1
Acties:

  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Ik heb een Ziggo router in Bridge met daarachter een linksys MR8300 en 3 bekabelde Velop nodes.

Vorige week liep mijn linksys app vast door een 2123 melding. Dat wil zeggen dat de device list te groot is geworden (bekende bug).

Ik heb hierop mijn router gereset en alles opnieuw ingesteld.

Sinds die tijd werken sommige app zoals Degiro niet meer op wifi en bv de lidl website een foutmelding: ERR_CONNECTION_ABORTED

(Geen idee waarom specifiek lidl maar dat lijkt de enige tot nu toe)

Zodra ik wifi uit zet en op 5g werkt het prima.

Zodra ik een VPN aanzet werkt het prima. Andere DNS maakt geen verschil.

Wat heb ik al gedaan:
  • ISP router herstart
  • ISP uit bridge en weer opnieuw in bridge
  • Linksys netwerk herstart
  • Telefoon herstarten
  • ISP 10 minuten van de stroom zodat ik een nieuw IP krijg.
  • App opnieuw installeren/cache verwijderen
  • Wifi vergeten en opnieuw verbinden
  • Vliegtuig modus aan en uit.
  • IPV6 op pass through gezet (disable kan helaas niet.
  • Andere DNS in router.
Niets werkt.

Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen behalve alles vervangen wat ik overdreven vind aangezien het hiervoor top werkte.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als je je IP door een check haalt, bijvoorbeeld https://whatismyipaddress.com/blacklist-check ?

  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens voorbeelden van websites die het wel doen en voorbeelden van websites die het niet doen.

Dit kan een IP blacklisting probleem zijn (je heb een IP-adres gekregen waar in het verleden abuse van gekomen is), of het kan zijn dat je een IPv4 *of * een IPv6 probleem hebt, waardoor je alleen sites kunt benaderen die benaderbaar zijn met het adresfamilie dat het het wel doet (in dat laatste geval doet waarschijnlijk IPv6 het wel en zijn het IPv4-only sites die je niet kunt bereiken)

Check sowieso je router WAN adressen, IPv4 en IPv6:
- heb je op beide interfaces ueberhault een IP-adres?
- is dat adres ook een valide publieke IP (dus niet IPv4 APIPA als 169.254.x.x, of IPv6 alleen fe80:: link local zonder een andere ernaast)?

Oslik blyat! Oslik!


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
Goede suggestie.

Ik krijg allemaal groene vinkjes behalve op b.barracudacentral.org.

Die is rood. Geen idee of dat de boosdoener is?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:35:
[...]

Goede suggestie.

Ik krijg allemaal groene vinkjes behalve op b.barracudacentral.org.

Die is rood. Geen idee of dat de boosdoener is?
Dat is sowieso niet goed.

Begin met achterhalen waarom je geblacklist bent:
https://www.barracudacentral.org/lookups

Als je weet waarom jouw IP op die lijst staat en maatregelen hebt genomen om herhaling te voorkomen, kun je vragen om je IP te (laten) verwijderen.

https://www.barracudacentral.org/rbl/removal-request

[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 16-06-2026 12:42 ]


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:59:
Geef eens voorbeelden van websites die het wel doen en voorbeelden van websites die het niet doen.

Dit kan een IP blacklisting probleem zijn (je heb een IP-adres gekregen waar in het verleden abuse van gekomen is), of het kan zijn dat je een IPv4 *of * een IPv6 probleem hebt, waardoor je alleen sites kunt benaderen die benaderbaar zijn met het adresfamilie dat het het wel doet (in dat laatste geval doet waarschijnlijk IPv6 het wel en zijn het IPv4-only sites die je niet kunt bereiken)

Check sowieso je router WAN adressen, IPv4 en IPv6:
- heb je op beide interfaces ueberhault een IP-adres?
- is dat adres ook een valide publieke IP (dus niet IPv4 APIPA als 169.254.x.x, of IPv6 alleen fe80:: link local zonder een andere ernaast)?
Voorbeelden zijn gek genoeg www.lidl.nl en de app doe niet werkt is degiro.

Andere werken allemaal goed die ik tot nu toe geprobeerd heb

In mijn linksys kan ik IPv6 niet uitzetten maar wel op pass trough. Dat heeft niets gedaan.

Mbt je vraag over de WAN instellingen die kan ik niet vinden in de app of webinterface van linksys. Ik zal zo eens uitzoeken waar die staan
mrmrmr schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:37:
[...]


Dat is sowieso niet goed.

Als je weet waarom jouw IP op die lijst staat en maatregelen hebt genomen om herhaling te voorkomen, kun je vragen om je IP te (laten) verwijderen.

https://www.barracudacentral.org/rbl/removal-request
Ik zit bij Ziggo en die hebben dynamisch IP. Ik denk dat ik een ander IP adres gekregen heb na herinstallatie?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Ziggo IP's blijven vaak stabiel.

Wat geeft de barracuda blacklist check als resultaat na het invullen van jouw IP?

  • MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 16:37

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Vind het opnieuw configureren en het "opeens" ontstaan van problemen wel erg toevallig.
Heb je niet per ongeluk een IP-adres conflict ergens veroorzaakt en/of een loop?

  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
mrmrmr schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:11:
Ziggo IP's blijven vaak stabiel.

Wat geeft de barracuda blacklist check als resultaat na het invullen van jouw IP?
The IP address xx.xx.xx is listed as "poor" on the Barracuda Reputation System.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
MasterL schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:35:
Vind het opnieuw configureren en het "opeens" ontstaan van problemen wel erg toevallig.
Heb je niet per ongeluk een IP-adres conflict ergens veroorzaakt en/of een loop?
Ja dat was ook mijn gedachte.

Zou het ook tussen de nodes kunnen zijn?

Misschien moet ik gewoon het hele systeem nog een keertje resetten incl alle nodes

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:46:
[...]

Voorbeelden zijn gek genoeg www.lidl.nl en de app doe niet werkt is degiro.

Andere werken allemaal goed die ik tot nu toe geprobeerd heb
Welke heb je dan geprobeerd?

Lidl en DeGiro zijn IPv4 only, dus het kan goed zijn dat je een IPv4 issue hebt, maar dat kunnen we pas zeker zeggen als we weten of de sites die wel werken dual-stack zijn of dat er toch ook IPv4-only sites tussen staan.
In mijn linksys kan ik IPv6 niet uitzetten maar wel op pass trough. Dat heeft niets gedaan.
Waarom zou je IPv6 uitzetten? Het zou zomaar kunnen dat je alleen enige connectiviteit hebt omdat IPv6 juist *wel* werkt :o
Mbt je vraag over de WAN instellingen die kan ik niet vinden in de app of webinterface van linksys. Ik zal zo eens uitzoeken waar die staan
Dat zijn geen instellingen, dat is gewoon informatie die je op de statuspagina zou moeten kunnen uitlezen. Ik ken die specifieke router niet, maar normaliter is er een pagina waar je de IP-adressen die je via DHCP verkregen hebt kunt zien en de DNS server adressen.
[...]

Ik zit bij Ziggo en die hebben dynamisch IP. Ik denk dat ik een ander IP adres gekregen heb na herinstallatie?
Heb je ueberhaupt een IPv4 gekregen? Dat weten we nog niet...

Ga anders naar www,whatismyip.com en kijk of je daar zowel IPv4 als IPv6-adres ziet verschijnen. Als IPv4 "Not Detected" aangeeft heb je je probleem te pakken: geen IPv4 connectiviteit via de router. Als beide een geldig IP geven, dan is dat niet het probleem en kun je focussen op evt blacklisting.

Oslik blyat! Oslik!


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Welke heb je dan geprobeerd?

Lidl en DeGiro zijn IPv4 only, dus het kan goed zijn dat je een IPv4 issue hebt, maar dat kunnen we pas zeker zeggen als we weten of de sites die wel werken dual-stack zijn of dat er toch ook IPv4-only sites tussen staan.

[...]

Waarom zou je IPv6 uitzetten? Het zou zomaar kunnen dat je alleen enige connectiviteit hebt omdat IPv6 juist *wel* werkt :o

[...]

Dat zijn geen instellingen, dat is gewoon informatie die je op de statuspagina zou moeten kunnen uitlezen. Ik ken die specifieke router niet, maar normaliter is er een pagina waar je de IP-adressen die je via DHCP verkregen hebt kunt zien en de DNS server adressen.

[...]

Heb je ueberhaupt een IPv4 gekregen? Dat weten we nog niet...

Ga anders naar www,whatismyip.com en kijk of je daar zowel IPv4 als IPv6-adres ziet verschijnen. Als IPv4 "Not Detected" aangeeft heb je je probleem te pakken: geen IPv4 connectiviteit via de router. Als beide een geldig IP geven, dan is dat niet het probleem en kun je focussen op evt blacklisting.
Netwerk is niet mijn sterke kant dus excuses als ik je niet direct begrijpt.

Wat werkt wel alle bank apps (abn, trade republic, anwb visa, trust wallet) en alle overige ook (teveel om op te noemen maar google apps, postnl, outlook, Vodafone ziggo, Netflix, plex enzovoort)

Verder alle websites dit ik probeer werken gewoon.

Whatsmyip geeft wel een ipv4 maar geen ipv6 terug.

Bij DHCP zie ik valide ipadressen staan.
edit:
Ik heb ipv6 pass trough aangezet omdat dit mogelijk het probleem zou oplossen volgens chatgpt.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaus op 16-06-2026 14:51 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:37:
[...]

The IP address xx.xx.xx is listed as "poor" on the Barracuda Reputation System.
Tja, zo'n resultaat is slecht bruikbaar. Via PM hebben wat tests gedaan. Er zijn geen bekende open poorten op de Ziggo IP. Wel is het IP-adres in de laatste octet minus 1 ook geblacklist als 'poor' door Barracuda.

De Ziggo modem staat in bridge mode. Het IP staat ook op de Spamhaus PBL (policy blacklist), dat betekent in feite dat jouw IP niet rechtstreeks mag mailen naar internet. Maar je mailt niet rechtstreeks, alleen via web- of mailservers op internet, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het zou zo kunnen zijn dat de router een kwetsbaarheid bevat waardoor het besmet kan raken. Je zou de router kunnen voorzien van de laatste firmware (overschrijven) en resetten naar defaults. Updaten van de router kan denk ik via de webinterface. Als het goed is wordt de MR8300 nog ondersteund tot 9-Dec-2028 (MR8300-EU).

  • MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 16:37

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:38:
[...]

Ja dat was ook mijn gedachte.

Zou het ook tussen de nodes kunnen zijn?

Misschien moet ik gewoon het hele systeem nog een keertje resetten incl alle nodes
Tuurlijk, je kan ook eens proberen om alle nodes eruit te trekken en slechts met een kabel op je router proberen te verbinden dan heb je dat ook weer uitgesloten.
Betreft de blacklists hiermee moet je wel een beetje uitkijken, soms staan er sowieso dynamische IP adressen op simpelweg omdat ze dynamisch zijn.

  • The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02
madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:35:
ISP 10 minuten van de stroom zodat ik een nieuw IP krijg.
madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:46:
Ik zit bij Ziggo en die hebben dynamisch IP. Ik denk dat ik een ander IP adres gekregen heb na herinstallatie?
Denk, heb je dat dan ook gecontroleerd?
Toen ik bij Ziggo bridge mode gebruikte, dat is een wel tijd geleden, en een ander IP wilde vanwege ip block/bans etc moest ik het MAC adres van de router veranderen.
Met alleen een tijdje de stroom eraf krijg je niet zo maar een nieuw ip adres.
Ik neem aan dat dat nog zo is?
Google: linksys MR8300 mac adres aanpassen

  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

b.barracuda.com en Spamhaus PBL/Zen zijn de enige gebruikelijke blacklists voor het IP. Zen bevat PBL, dus dat is als verwacht. PBL is geen reden voor ongerustheid als je zelf geen mail rechtstreeks naar internet aflevert. Apart is dat Barracuda misschien per IP paar blacklist. Dan heb je 50% kans dat het aan het andere IP ligt. Er is niet direct een indicatie waar die 'poor' reputatie van Barracuda aan verdiend is.

  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

madmaus schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Netwerk is niet mijn sterke kant dus excuses als ik je niet direct begrijpt.

Wat werkt wel alle bank apps (abn, trade republic, anwb visa, trust wallet) en alle overige ook (teveel om op te noemen maar google apps, postnl, outlook, Vodafone ziggo, Netflix, plex enzovoort)

Verder alle websites dit ik probeer werken gewoon.
Het zou handiger zijn als je de specifieke links zou geven. Glazen-bol-kijken is namelijk niet mijn sterke kant.

Heb je het bijvoorbeeld over www.anwb.nl en www.visa.nl? Zo ja dan werkt IPv4 ook, dus is dat het probleem niet. Zo nee weten we dat nog niet zeker.
Whatsmyip geeft wel een ipv4 maar geen ipv6 terug.

Bij DHCP zie ik valide ipadressen staan.
edit:
Ik heb ipv6 pass trough aangezet omdat dit mogelijk het probleem zou oplossen volgens chatgpt.
En heeft dat veranderd wat whatismyip aangeeft?

Ik vermoed overigens dat IPv6 niets met je problemen te maken heeft. Sites die je concreet noemt die niet werken (www.lidl.nl en www.degiro.nl) zijn IPv4-only, maar sommige sites waar je vaag naar refereert ("anwb visa") zijn dat ook. Dus het probleem is niet dat je geen IPv4 hebt, maar het verschil heeft ook niets met IPv6 te maken.

ChatGPT kan behulpzaam zijn, maar de kwaliteit van z'n output is best-case zo goed als de kwaliteit van z'n input, en dat is helaas niet best: je hoeft niets van een onderwerp af te weten, maar wees nauwkeurig en duidelijk in de info die je geeft. Dan snappen andere mensen het beter en AI ook. Als je AI te weinig harde info geeft verzint het er zelf dingen bij - "hallucineren" noemen ze dat - waardoor je mooi ogende antwoorden krijgt zonder dat je er iets aan hebt.

Kun je alsnog de exacte URLs geven van een aantal sites die het wel doen? Dan kunnen we kijken naar wat de technische verschillen zijn tussen de sites waarvan je meldt dat ze het niet doen en de sites waarvan je meldt dat ze het wel doen. Die verschillen zullen wijzen richting wat je probleem echt is - en welke oplossingen je zou kunnen proberen.

Overigens zit ik zelf ook achter een Ziggo verbinding met modem in bridge mode, en ik kom wel op www.lidl.nl en www.degiro.nl. Een algemene probleem met Ziggo en die sites is het probleem dus alvast niet.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 16-06-2026 17:04 ]

Oslik blyat! Oslik!


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:02:
[...]

Het zou handiger zijn als je de specifieke links zou geven. Glazen-bol-kijken is namelijk niet mijn sterke kant.

Heb je het bijvoorbeeld over www.anwb.nl en www.visa.nl? Zo ja dan werkt IPv4 ook, dus is dat het probleem niet. Zo nee weten we dat nog niet zeker.

[...]

En heeft dat veranderd wat whatismyip aangeeft?

Ik vermoed overigens dat IPv6 niets met je problemen te maken heeft. Sites die je concreet noemt die niet werken (www.lidl.nl en www.degiro.nl) zijn IPv4-only, maar sommige sites waar je vaag naar refereert ("anwb visa") zijn dat ook. Dus het probleem is niet dat je geen IPv4 hebt, maar het verschil heeft ook niets met IPv6 te maken.

ChatGPT kan behulpzaam zijn, maar de kwaliteit van z'n output is best-case zo goed als de kwaliteit van z'n input, en dat is helaas niet best: je hoeft niets van een onderwerp af te weten, maar wees nauwkeurig en duidelijk in de info die je geeft. Dan snappen andere mensen het beter en AI ook. Als je AI te weinig harde info geeft verzint het er zelf dingen bij - "hallucineren" noemen ze dat - waardoor je mooi ogende antwoorden krijgt zonder dat je er iets aan hebt.

Kun je alsnog de exacte URLs geven van een aantal sites die het wel doen? Dan kunnen we kijken naar wat de technische verschillen zijn tussen de sites waarvan je meldt dat ze het niet doen en de sites waarvan je meldt dat ze het wel doen. Die verschillen zullen wijzen richting wat je probleem echt is - en welke oplossingen je zou kunnen proberen.

Overigens zit ik zelf ook achter een Ziggo verbinding met modem in bridge mode, en ik kom wel op www.lidl.nl en www.degiro.nl. Een algemene probleem met Ziggo en die sites is het probleem dus alvast niet.
Als ik www.lidl.nl klik gebeurd er niets en krijg ik een timeout. Als ik vervolgens refresh dan laad hij wel ineens snel. Ik zie op pagina waar se foutmelding staat wel staan let op dit is een onbeveiligde verbinding. Als hij vervolgens wel goed door laad is die melding weg en werkt het prima.

Met degiro app heb ik gekeken wat er gebeurd als ik hem open laat en na 30 seconden ofzo krijg ik toch het inlog scherm te zien.

Ik was helaas niet zo slim om het ipadres vooraf op te schrijven maar ik ben bang dat dat niets heeft gedaan. Ik kan kijken of ik het macadres kan veranderen van mijn router.

Het lijkt er toch op dat ik tijdens de reset of een ip wijziging heb gehad of een ip ban heb gekregen. Meest voor de hand ligt de eerste.

Sites die wel goed werken zijn bv www.nu.nl, www.ad.nl, www.abnamro.nl, www.tweakers.net em eigenlijk alle sites die ik bezoek gaan goed.

[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 16-06-2026 18:33 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
mrmrmr schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:33:
[...]


Tja, zo'n resultaat is slecht bruikbaar. Via PM hebben wat tests gedaan. Er zijn geen bekende open poorten op de Ziggo IP. Wel is het IP-adres in de laatste octet minus 1 ook geblacklist als 'poor' door Barracuda.

De Ziggo modem staat in bridge mode. Het IP staat ook op de Spamhaus PBL (policy blacklist), dat betekent in feite dat jouw IP niet rechtstreeks mag mailen naar internet. Maar je mailt niet rechtstreeks, alleen via web- of mailservers op internet, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het zou zo kunnen zijn dat de router een kwetsbaarheid bevat waardoor het besmet kan raken. Je zou de router kunnen voorzien van de laatste firmware (overschrijven) en resetten naar defaults. Updaten van de router kan denk ik via de webinterface. Als het goed is wordt de MR8300 nog ondersteund tot 9-Dec-2028 (MR8300-EU).
In elk geval bedankt voor je hulp met het uitzoeken.

De router heeft sowieso al de laatste firmware. Mogelijk kan ik hem nogmaals resetten maar dat had ik in eerste instantie al gedaan en daardoor ontstonden de probleem.

Ik vermoed dat ik ergens in dat reset proces een nieuw ip heb gekregen wat nu problemen geeft.

Ik denk dat een nieuw Mac adres mij een nieuw ip zou moeten geven. Hopelijk lost dat het probleem op.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:02
Ik heb nog even wat tests gedaan.

1) geprobeerd om een ander mac adres in te stellen in de linksys app maar na herstart krijgt hij telkens geen internet meer dus moest ik hem steeds terug zetten.

2) ik heb de bridge modes er weer af gehaald.

Dit gaf uiteraard geen verschil maar ik kon nu wel direct op wifi van dan de Ziggo modem inloggen en daar is exact hetzelfde probleem. Ik sluit dus een lokaal netwerk probleem uit.

Het vreemde is dus dat het gekomen is sinds die reset van mijn linksys.

Waarschijnlijk heb ik toen een nieuw ip gekregen wat een ban heeft.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr


  • The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02
madmaus schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:19:
1) geprobeerd om een ander mac adres in te stellen in de linksys app maar na herstart krijgt hij telkens geen internet meer dus moest ik hem steeds terug zetten.
Je hebt toch wel het Ziggo modem even van de stroom gehaald na het veranderen van het MAC adres in je router?
Dat is(was?) altijd de standaard procedure bij aansluiten van een ander apparaat/mac-adres.
Beste is een mac adres te gebruiken van een ander apparaat en/of daarvan de laatste waardes/getallen te wijzigen.
Tenminste, zo deed ik dat altijd in de tijd dat ik bij Ziggo mijn IP weer eens wilde wijzigen.

  • MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 16:37

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Oke even terug naar de basis, MAC adressen of IP-adressen lijken mij echt niet de issue.
Je kunt op internet dus je hebt een public IP (welke dan ook) dus ik zou hier gewoon geen tijd aan besteden, zelfde als de blacklists. Ik dacht eerder misschien een MTU issue maar toen las ik deze opmerking "zie op pagina waar se foutmelding staat wel staan let op dit is een onbeveiligde verbinding. Als hij vervolgens wel goed door laad is die melding weg en werkt het prima" dit vind ik raar.

Hoe is je DNS setup? Lijkt wel alsof sommige domains niet (goed) resolven of wellicht zelfs een MITM.

  • SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04
Als je de melding krijgt dat er iets mis is met de beveiligde verbinding, kun je dan eens kijken of er wel al een certificaat is en wat daar in staat?

Ik herken de melding als hier Cisco Umbrella de boel blokkeerd na inspectie en van het verleden als de virusscanner bij mijn ouders de boel blokkeerde. Dan is in het certificaat te zien dat die daar vandaan komt (mitm gaat mis)

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 22-06-2026 12:57 ]


  • Mr. Angier
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:42
Ik heb exact dezelfde problemen, ook met ziggo!
Pagina: 1