Datum bewijzen, foto's, niet gebruikte nieuwe GPU-Kaarten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.951 views

Vraag


  • DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 17:43
Beste Tweakers,

Ik heb even een korte vraag:

Hoe kan ik de datum van foto's bewijzen, van niet gebruikte nieuwe grafische kaarten, waar de garantie al (bijna) voorbij is?

Toelichting, ik heb veel te vroeg, snelle hardware gekocht, die ik eigenlijk NOG niet nodig heb, want o.a. voor AutoCAD, maar ook Indiana Jones, kan ik nu prima draaien op mijn high-end Game laptop van MSI, dat is de Vector 16 HX A13VGH met als CPU de 13de generatie Intel Core i9-13980HX (32 core) 2,2 GHz en als GPU de NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU versie.

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen ! :)

Alle reacties


  • jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:21
Wat wil je bewijzen? Wanneer ze gemaakt zijn?

  • DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 17:43
Ja ik wil de datum bewijzen, wanneer de foto's gemaakt zijn van de nog niet gebruikte grafische kaarten en 2 moederborden... enig idee?

  • Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vanwaar wil je dat? Als je de doorverkoopt zal iemand gewoon je moeten geloven.

Ik denk ook niet dat het kan. Je fotos hebben exif data erin met een datum, maar die kan je aanpassen. Als je fotos automatisch naar een cloud service gaan zou je daar de datum van kunnen tonen, dat is een stuk lastiger te vervalsen.

  • 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een krant pakken van de dag dat je aan een andere persoon laat zien? en of de advertentie plaatsen op een verkoop site als ebay, marktplaats, plaats datum kun je niet aanpassen. dus als datum van de krant niet overeenkomt met de datum van de plaatsing klopt er iets niet.

Website van een krant zegt 0,0 (waybackmachine)
Foto's zijn gewoon weg digitaal te manipuleren 0,0 zekerheid op Exif data simpel aan te passen.

Waar ben je bang voor om dit te moeten bewijzen?

Si vis pacem, para bellum


  • jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
notariële verklaring laten opmaken?

Dat foto xxx1 en xxx2 op dag xxx zijn gemaakt onder toezicht van notaris.

Maar waarom? wat denk je te bewijzen met welke rede?

The problem with communication is the illusion it has taken place.


  • sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is iets gekocht. Dan is er toch ook ergens een factuur? Zeker bij online omgevingen kun je vaak je factuur ergens in je account terugvinden. Met een beetje geluk staan daar ook serienummers op genoteerd.

  • Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:59
Waarom bewijzen? Je verkoopt toch gewoon 2e hands spullen?

Denk je meer te krijgen voor de spullen als het nieuw in doos zit maar zonder garantie? Imo blijft het 2e hands zonder garantie. Status ongebruikt kun je nog aangeven maar verder hoef je volgens mij niets te bewijzen? Het is hardware van pak m beet 2 jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 16-06-2026 09:03 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:59
Nieuw en niet-gebruikt zit toch gewoon in de gesealde originele verpakking? OF zijn ze uit het zakje geweest in een niet-ESD veilige omgeving?

  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EXIF-informatie?

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 16-06-2026 09:08 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit


  • Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
DirkVD59 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 01:29:
Ja ik wil de datum bewijzen, wanneer de foto's gemaakt zijn van de nog niet gebruikte grafische kaarten en 2 moederborden... enig idee?
Wat is je doel?
  1. door verkopen en op deze manier hopen dat de waarde hoger is?
  2. langer garantie proberen te claimen?
1 zou kunnen. Maar het blijft wat de kopende partij ervoor over heeft.

2 kan je vergeten. Het bedrijf heeft ook een termijn waarin zij garantie kunnen claimen. Die zal nooit verschuiven.

  • EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:24
Zoek eens op C2PA Standard. Echter persoonlijk denk ik dat dit je doel voorbij schiet...

  • Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

Reptile209

- gers -

DirkVD59 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 01:29:
Ja ik wil de datum bewijzen, wanneer de foto's gemaakt zijn van de nog niet gebruikte grafische kaarten en 2 moederborden... enig idee?
Ik snap nog echt niet wat je nu wil bereiken. Foto's van twee jaar geleden van die spullen? Wat moet dat bewijzen, en waarom zou het anders zijn dan foto's van gisteren?

Zo scherp als een voetbal!


  • Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heel simpel; als jij hardware hebt gekocht en nu verkoopt is het tweedehands, dan maakt bewijs dat het nooit gebruikt is ook niet uit.

  • DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 17:43
oké bedankt zover voor de tips, ook met Google zoeken met ai, levert bepaalde hits.

Het gaat er gewoon om, of je kan bewijzen, dat er op een bepaald moment van de foto, de grafische kaart er nog als nieuw uit ziet, omdat de plastic folies er nog op zitten en er geen gebruikers sporen op zitten, ofwel ik heb de kaarten nog niet geïnstalleerd gehad, want ik heb ze eigenlijk gekocht voor Jan met de korte achternaam.

Maar door een ernstig ongeluk, ben ik ernstig ziek geworden, want men moet eerst nog de foute spieren aan pakken en als ik weer hersteld ben, dan is mijn plan om een Review te maken met ongeveer de Titel:

"Welke Software werkt nog wel of niet, met de oude Parallel GPU methoden: NVidia NVLink en AMD Crossfire" ??

  • FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:15
Houd er een krant van vandaag bij als je de foto maakt.

Spel en typfouten voorbehouden


  • Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

Reptile209

- gers -

DirkVD59 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:12:
oké bedankt zover voor de tips, ook met Google zoeken met ai, levert bepaalde hits.

Het gaat er gewoon om, of je kan bewijzen, dat er op een bepaald moment van de foto, de grafische kaart er nog als nieuw uit ziet, omdat de plastic folies er nog op zitten en er geen gebruikers sporen op zitten, ofwel ik heb de kaarten nog niet geïnstalleerd gehad, want ik heb ze eigenlijk gekocht voor Jan met de korte achternaam.

Maar door een ernstig ongeluk, ben ik ernstig ziek geworden, want men moet eerst nog de foute spieren aan pakken en als ik weer hersteld ben, dan is mijn plan om een Review te maken met ongeveer de Titel:

"Welke Software werkt nog wel of niet, met de oude Parallel GPU methoden: NVidia NVLink en AMD Crossfire" ??
Dan snap ik het nog steeds niet. Als je nu die items hebt, nieuw, ongebruikt en gesealed. Waarom zou je dan willen 'bewijzen' dat dat 2 jaar geleden ook al zo was? Als het nu nieuw en ongeopend is, hoef je je daar als koper toch niet druk om te maken. Want sterker nog: dan zou het alleen maar in jouw (verkoper) nadeel werken om te bewijzen dat ze al 2 jaar oud zijn in plaats van net nieuw. Of ben je bang dat iemand gaat roepen dat je ze twee jaar lang gebruikt hebt, daarna de doos opnieuw gesealed hebt en als ongebruikt verkoopt? Lijkt me wat vergezocht :).

Zo scherp als een voetbal!


  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:50

Angeloonie

Cheeseburger Addict

DirkVD59 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:12:
oké bedankt zover voor de tips, ook met Google zoeken met ai, levert bepaalde hits.

Het gaat er gewoon om, of je kan bewijzen, dat er op een bepaald moment van de foto, de grafische kaart er nog als nieuw uit ziet, omdat de plastic folies er nog op zitten en er geen gebruikers sporen op zitten, ofwel ik heb de kaarten nog niet geïnstalleerd gehad, want ik heb ze eigenlijk gekocht voor Jan met de korte achternaam.
Dat zegt toch ook helemaal niets? Ik snap nog steeds niet wat je wilt bereiken.

Leuk je hebt een foto van een GPU met datum 01-04-2026 waar hij gloednieuw was met folie er op.
Een dag erna heb je de folie verwijderd (of niet) en de GPU van de 11e etage gegooid of een rondje in het zwembad meegenomen.

Wat heb je nu bewezen met de foto? Dat hij ooit nieuw was?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie


  • Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

Reptile209

- gers -

FredvZ schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:14:
Houd er een krant van vandaag bij als je de foto maakt.
Dan laat je alleen maar zien dat de foto (behoudens AI) niet eerder dan vandaag gemaakt zou kunnen zijn. Niet dat iets al 2 jaar oud is.

Zo scherp als een voetbal!


  • Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Allereerst natuurlijk vervelend om te horen van je ongeluk. Veel sterkte met het herstel :)

Ik denk ook niet dat het de moeite is om allerlei capriolen uit te halen om iets te bewijzen. Mogelijk dat het zelfs minder betrouwbaar overkomt. Maak gewoon een nette advertentie en vertel dat door omstandigheden (hoeft natuurlijk niet in details) de hardware nog ongebruikt is.
edit:
volgens mij lees ik het niet goed en gaat het niet om verkoop.

[ Voor 21% gewijzigd door Piggen op 16-06-2026 15:28 ]


  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij gaat het niet zozeer om hardware die al 2 jaar ligt te verstoffen, maar hardware die nu nieuw is en hij de komende 2 jaar niet verwacht te gebruiken. En daar wil ie in de toekomst een post over maken. In dat geval zou je de nieuwe hardware nu kunnen fotogaferen met de krant van vandaag en over 2 jaar nogmaals met de krant van dan (beide in seal / verpakking). Maar volgens mij maak je het veel ingewikkelder dan het is en heb je niets te bewijzen bij zo'n artikel / review :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht


  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:03
Angeloonie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:21:
[...]

Dat zegt toch ook helemaal niets? Ik snap nog steeds niet wat je wilt bereiken.

Leuk je hebt een foto van een GPU met datum 01-04-2026 waar hij gloednieuw was met folie er op.
Een dag erna heb je de folie verwijderd (of niet) en de GPU van de 11e etage gegooid of een rondje in het zwembad meegenomen.

Wat heb je nu bewezen met de foto? Dat hij ooit nieuw was?
Als ik het goed begrijp:
(fictieve datums)
Op 1 juli 2024 heeft TS een GPU gekocht
Op 1 juni 2026 heeft TS er een foto van gemaakt, GPU zat toen nog in plastic
Op 2 juni 2026 heeft TS de GPU in gebruik genomen

Nu wil TS de GPU verkopen, ding heeft nog twee weken garantie (tot 1 juli 2026).
Verkoop je dan als "GPU, bijna twee jaar oud", of kan hij verkopen als "GPU, bijna twee jaar oud maar pas twee weken gebruikt" door die foto als bewijs te gebruiken?

  • DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 17:43
Ik zal het verder uitleggen, misschien dat ik over 6 maanden een review gaat maken, welke software (o.a. Games en Blender en CAD programma ect.) gaan wel of niet werken met AMD Crossfire ÉN hoeveel sneller wordt de software met 2 AMD Crossfire kaarten, ofwel een review van benchmarks !

Dit is ook bedoeld voor verkoop van de 5 AMD Crossfire kaarten, ik kan eventueel zelfs de service aan bieden, dan kan je langs kan komen met je Computer, zodat je zelf de kaarten kan installeren en testen of jou games en software gaan werken, vóórdat je betaald en met die foto's wil alleen aantonen dat deze AMD grafische kaarten heel weinig uren gedraaid hebben, maar ik heb maar 1 ASUS niet gebruikte kaart die ik nog los moet verkopen.

Ik heb de vorige keer ook 3090Ti aangeboden en die kwam langs met z'n pc, maar toen kwam hij er achter dat zijn voeding te klein was, dan kan je testen ook vergeten :)

Maar mijn gezondheid is nu veel belangrijker !

  • DirkVD59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 17:43
Dan kan ik alleen als laatste nog zeggen; "to be continued" over 6 maanden ? geen flauw idee ik heb geen glazen bol

  • Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Maar wil je 'm nou verkopen of niet?
Want ik zou zeggen als je een aankoopbewijs hebt en het zit nog geseald in de verpakking dan is dat toch prima?

Het hele persoonlijke verhaal is allemaal leuk en aardig, maar zo gauw jij je review hebt gebruikt is het geen nieuwe videokaart meer

  • Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit heeft niets met V&A te maken. Slotje

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.