offerte vloertegels 60x60cm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Beste tweakers,

Graag vraag ik jullie advies vanwege een offerte voor het leggen van vloertegels, 60x60cm onder een trap (alleen in een trappenkast dus). Ik snap dat het wellicht nare hoekjes zijn waardoor er hoekjes uitgesneden moeten worden uit de tegels, wat complexer is dan een vierkante of rechthoekige kamer.

Maar dan nog, is de prijs dan redelijk?

Tegelzetter is twee dagen bezig en dat is €1100 excl btw en materiaalkosten (lijm, voegen, etc).

Het gaat om ongeveer 2 vierkante meter. Zie bijgevoegde foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBJFhnW_OSlE-cc5ihL_ynx8Vz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58VVnnGF0MZHNCLrt5ibblsT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zozrGgxRerxUGTur85GYrL6VXGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjNhdvoHuzTGfti9EpovJY5d.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik vind dat een vrij forse prijs voor dit kleine stukje, klopt dat?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Vind het ook nogal fors :) Denk meer dat ze er geen zin in hebben...

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

paQ

Als hij 1,5 dag nergens anders mee bezig kan zijn, dan volgen dergelijke tarieven.
Net zoiets als een WC laten stucen. Er komt niemand voor, of tegen een heel hoog (m2) tarief.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tegelzetter heeft geen zin in deze klus omdat het een veel te kleine klus is. Dus hoofdprijs.

Zou je het zelf aandurven? Wil je specifiek een tegelvloer? Je zou namelijk ook een gietvloer kunnen doen (zelf), dat is wat makkelijker dan zelf tegelen als je daar geen ervaring mee hebt.

• paQ

paQ

Maaark schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:53:
Vind het ook nogal fors :) Denk meer dat ze er geen zin in hebben...
Wat verwacht je dan? Gewoon 48 euro per m2, x 2 is <100 euro klaar?

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:24
Als die kast 110cm breed is en je de naad in het hart wil, dan moet je 4x zagen per strekkende meter. ;). Dat kost tijd.. Maar ik vind 1100,- klink als veel geld. Echter is 68.75 ,- p.u. excl btw een prima uurloon.

Elders een prijs opvragen?

• paQ

paQ

BlueKeenan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:53:
Tegelzetter heeft geen zin in deze klus omdat het een veel te kleine klus is. Dus hoofdprijs.

Zou je het zelf aandurven? Wil je specifiek een tegelvloer? Je zou namelijk ook een gietvloer kunnen doen (zelf), dat is wat makkelijker dan zelf tegelen als je daar geen ervaring mee hebt.
Eens. Paar zakken Atlas30 en met rust laten.
Als het helemaal droog is even coaten.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 15-06-2026 14:55 ]

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:32
Is aan de prijs, maar het is ook nog wel een enigszins vervelend klusje. Ik zou een doe-het-zelf gietvloer doen.

• Fr33z
  • Laatst online: 21:06
Zeiltje? ;) je kunt voor 50 euro stukkie vinyl op maat knippen en dan ligt er ook iets. Maar goed:

ja de prijs is niet misselijk maar ik snap het wel. Hier zit gewoon een goed deel van 1 dag in om t op maat te zagen en te lijmen, dan nog drogen en terugkomen voor voegen en opruimen. Ben je niet 2 volle dagen mee bezig maar je kunt hierdoor niet 2 volle dagen ergens anders klussen. Dus krijg je t dagtarief voor de kiezen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind maar eens een ander die zo'n klus wil doen. Hij moet 2x naar je toe komen, zijn spullen uitladen, schoonmaken etc. Waarschijnlijk ook 5x zijn kop stoten :X

Denk dat je het beter zelf kan doen, is een mooie plek om te leren.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 15-06-2026 14:59 ]

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sommige zeggen eerlijk dat ze de klus niet willen, sommige komen met dit soort prijzen en lachen zich kapot als je ja zegt.

Dat een kleine klus relatief duurder is, ja dat is normaal, maar dit is er echt over.

Bij een eenpitter die in de buurt woont maak je de meeste kans om een redelijke prijs te krijgen, geef m wat flexibiliteit zodat hij het in zijn lege uurtjes kan doen.

Zoals anderen al hebben gezegd, gooi er een paar emmers gietvloer of egaline met coating in.

• morlune
  • Laatst online: 23:19
Had het vermoeden dat het veel was ja, ik heb het dubbele betaald voor een oppervlakte die veel groter was. Op start kosten zijn natuurlijk ook een ding, maar ik ga even nadenken over een DIY oplossing

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
Veel te duur. Iedereen verdient een leuke boterham maar dit is té.

Tegels worden gesneden op maat, paar hoekjes eruit.

Beetje lijm aanmaken, ze flappen de tegels erop en dat ligt zo.

Terugkomen voor het voegen maakt het wat duurder. Daarom een lokaal tegelzetter zoeken die komt na een andere klus even aanwaaien.

Maar inderdaad. Voor in een trapkast zou ik ook andere opties overwegen.

PV: 39x @ 13.5KWP, L/L WP 6x, L/W WP 9kW Panasonic H 3-fase + J 1-fase, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fr33z schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:58:
Zeiltje? ;) je kunt voor 50 euro stukkie vinyl op maat knippen en dan ligt er ook iets. Maar goed:

ja de prijs is niet misselijk maar ik snap het wel. Hier zit gewoon een goed deel van 1 dag in om t op maat te zagen en te lijmen, dan nog drogen en terugkomen voor voegen en opruimen. Ben je niet 2 volle dagen mee bezig maar je kunt hierdoor niet 2 volle dagen ergens anders klussen. Dus krijg je t dagtarief voor de kiezen.
Zeiltje, stuk laminaat idd. Desnoods koopt TS een doos met Rubi level clips en doet 'ie het zelf.

Ik heb mijn berging van 10m2 ook zelf gedaan met houtlook tegels van de Gamma. Legt een stuk fijner dan 60x60 tegels op zo'n kleine ruimte overigens. Voor mij de eerste keer tegelen, ik weet nu waar ik op moet letten bij het tegelen van de WC later dit jaar :)
Niet dat het resultaat tegenviel overigens.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
Wat iedereen even lijkt te vergeten zijn een aantal dingen. De tegelzetter moet wel 2 dagen langs komen ivm het voegen (wat niet op dezelfde dag kan, althans niet volgens de regels). Daarnaast is het klusje veel te klein en heeft hij 2 keuzes:
- ff snel tussendoor of klussen zo plannen dat hij einde dag even snel dit kan doen
- 2 dagen rekenen want hij moet ook 2x naar de klant toe.

Ik zou zelf ook voor de 2e kiezen ook al ben je echt niet zoveel tijd kwijt. Maar de tijd dat hij kwijt is aan zoiets kleins had hij ook een grote klus kunnen doen. Ik vind de prijs dan ook wel redelijk voor een normale (we rekenen wit hier) tegelzetbedrijf.

Wil je goedkoper dan moet je een (lokale) ZZPer vinden die het ff zwart voor je er in kan leggen. Die kan meestal in het weekend of in de avond dit er wel ff bij doen voor de helft van het geld

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:11

DropjesLover

Dit dus ->

Voegen kan echt iedereen. Je zou ook kunnen voorstellen alleen het tegelwerk te vragen, zonder voegen, en dat even zelf te doen.
Scheelt een volle dag waar mee gerekend wordt.

Maar ik zou ook serieus overwegen zelf een gietvloer te doen.
Of 5mm egaline er in (3mm is het minimum maar dat vloeit net niet lekker) en er en stukje tapijt of zeil zelf op maat snijden en er in leggen, of nog goedkoper, tapijttegels.
Allemaal meer dan prima voor zo'n berging.

[ Voor 45% gewijzigd door DropjesLover op 16-06-2026 09:56 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20
waarom moeten daar 60*60 tegels in? in een krappe ruimte, met het gewicht van die dingen zou ik ook de hoofdprijs vragen.

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:11
als je de dan zoiets krijgt: Underfloor Heating Pipe Tiling Master! Perfectly Cut Tile Fits 22 Water Pipes - Amazing Skill 🔥 dan snap ik het wel.

Anders lekker zelf doen, is echt niet moeilijk (het leggen dan)

• Hans2061
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:02
Dan doe je het zelf, die 2 vierkante meter. Dat is het korte antwoord. maar de tegezetter die 500 euro per dag vraagt is niet te duur. vraag maar wat hij netto overhoudt in een maand. En voor een klusje van 2 dagen is het een prima tarief.
Pagina: 1