Ik wil graag mijn afvoer van wasmachine verder naar links verplaatsen en gelijk aanpassen dat e.e.a. niet meer overstroomt via de overstort van de CV;
Op dit moment komt er soms schuim met wat water omhoog via de overstort van de CV, ondanks de sifon die er zit. Het lijkt erop dat het water dusdanig snel uit de wasmachine komt dat de sifon onder de CV ketel leeggezogen wordt waardoor er bij de volgende lozing vanuit de wasmachine dus ruimte is dat er schuim/water omhoog komt.
De situatie;
:strip_exif()/f/image/C852gvXeU56SIxfQnuO4m6sn.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wasmachine en wasdroger afvoer zit links gecombineerd uitgevoerd in 40mm.
Afvoer en overstort CV zit gecombineerd uitgevoerd in 30mm tot de sifon, vanaf daar 40mm.
De doervoor door de betonvloer is 40mm.
Zoals te zien op de foto is er bij de doorvoer door de betonvloer een T-stuk geplaatst met een draaidop, daardoor kan ik zien dat er van verstopping geen sprake is.
Er zit op dit moment geen ontluchting.
Kunnen jullie mij voorzien van advies wat ik het beste kan aanpassen? dus waar plaats ik een ontluchter, waar kan ik het beste de sifons plaatsen etc.? Montage kan ik wel zelf, echter het ontwerp kom ik niet uit.
Suboptimaal is waarschijnlijk het T-stuk met haakse bocht vlak boven de betonvloer, maar ik zit niet te wachten op hak en breekwerk
Op dit moment komt er soms schuim met wat water omhoog via de overstort van de CV, ondanks de sifon die er zit. Het lijkt erop dat het water dusdanig snel uit de wasmachine komt dat de sifon onder de CV ketel leeggezogen wordt waardoor er bij de volgende lozing vanuit de wasmachine dus ruimte is dat er schuim/water omhoog komt.
De situatie;
:strip_exif()/f/image/C852gvXeU56SIxfQnuO4m6sn.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wasmachine en wasdroger afvoer zit links gecombineerd uitgevoerd in 40mm.
Afvoer en overstort CV zit gecombineerd uitgevoerd in 30mm tot de sifon, vanaf daar 40mm.
De doervoor door de betonvloer is 40mm.
Zoals te zien op de foto is er bij de doorvoer door de betonvloer een T-stuk geplaatst met een draaidop, daardoor kan ik zien dat er van verstopping geen sprake is.
Er zit op dit moment geen ontluchting.
Kunnen jullie mij voorzien van advies wat ik het beste kan aanpassen? dus waar plaats ik een ontluchter, waar kan ik het beste de sifons plaatsen etc.? Montage kan ik wel zelf, echter het ontwerp kom ik niet uit.
Suboptimaal is waarschijnlijk het T-stuk met haakse bocht vlak boven de betonvloer, maar ik zit niet te wachten op hak en breekwerk
:strip_exif()/f/image/PynDPU2m8Ip9NhRT0GWt9AC1.jpg?f=fotoalbum_large)