Feature om routebestanden te kunnen delen onder motorrijders

Pagina: 1
Acties:

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:29
1. Welk probleem ervaar je?

Als motorrijder wil ik regelmatig GPX-routebestanden delen met andere Tweakers. Op dit moment is het niet mogelijk om GPX-bestanden als bijlage aan een forumbericht toe te voegen. Daardoor moet ik uitwijken naar externe diensten zoals Google Drive, Dropbox of een routeplatform.

2. Waarom is dat een probleem?

Het delen van routes wordt hierdoor onnodig omslachtig. Externe links kunnen verlopen, vereisen soms een account of verdwijnen na verloop van tijd. Bovendien raken routes versnipperd over verschillende platforms, terwijl de discussie erover juist op Tweakers plaatsvindt.

Dit speelt niet alleen bij motorrijders, maar ook bij wielrenners, mountainbikers, wandelaars en hardlopers die routes met elkaar willen uitwisselen.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Regelmatig. In topics waarin routes worden besproken of aanbevolen zou ik meerdere keren per jaar een GPX-bestand willen delen of downloaden. Ik zie ook regelmatig dat gebruikers naar externe diensten moeten verwijzen om een route beschikbaar te maken.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Een mogelijkheid om GPX-bestanden als bijlage aan een forumbericht toe te voegen, vergelijkbaar met hoe afbeeldingen momenteel kunnen worden geüpload.

Eventueel zou deze functionaliteit beperkt kunnen worden tot specifieke forums of topics waarin route-uitwisseling relevant is, zoals motor-, fiets-, wandel- en hardlooponderwerpen. Een maximale bestandsgrootte en een whitelist van ondersteunde bestandstypen (.gpx) zouden daarbij voldoende kunnen zijn.

Hiermee blijven routes direct beschikbaar binnen Tweakers, zonder afhankelijkheid van externe diensten.