Hoi mede-tweakers!
Ik heb een tijd geleden een robotmaaier gekocht, die ik aan de rand van m'n tuin wil installeren. Er is reeds een elektriciteitskabel getrokken doorheen een flexibele buis tot de tuinrand, waar het basisstation van de robotmaaier dient te komen (zie foto's).
:strip_exif()/f/image/B0rdsUvijVsQzXU51fhGzG22.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/aRof88H7xNyMvLthGpHuXeLC.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik ben op zoek naar een tuincontactdoos, waarmee ik de kabel kan verbinden en waarop ik het basisstation van de robotmaaier op kan aansluiten. Alleen weet ik niet goed, hoe ik dit het beste kan doen / afwerken, zodat er geen water in de zwarte buis kan lopen, en ook geen insecten of muizen op het idee komen om door de buis tot in m'n meterkast te kruipen.
Ik heb reeds verschillende tuincontactdozen met aardpen gevonden zoals bv. deze IP55 contactdoos: https://amzn.eu/d/0bFL5mmI. Ik weet echter niet goed hoe ik de zwarte buis (buitendiameter = 5cm) met dergelijke contactdozen kan wegwerken, zodat deze water- en insectendicht is.
Hebben jullie suggesties hoe dit netjes weg te werken in de tuin? Dank alvast!
Ik heb een tijd geleden een robotmaaier gekocht, die ik aan de rand van m'n tuin wil installeren. Er is reeds een elektriciteitskabel getrokken doorheen een flexibele buis tot de tuinrand, waar het basisstation van de robotmaaier dient te komen (zie foto's).
:strip_exif()/f/image/B0rdsUvijVsQzXU51fhGzG22.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/aRof88H7xNyMvLthGpHuXeLC.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik ben op zoek naar een tuincontactdoos, waarmee ik de kabel kan verbinden en waarop ik het basisstation van de robotmaaier op kan aansluiten. Alleen weet ik niet goed, hoe ik dit het beste kan doen / afwerken, zodat er geen water in de zwarte buis kan lopen, en ook geen insecten of muizen op het idee komen om door de buis tot in m'n meterkast te kruipen.
Ik heb reeds verschillende tuincontactdozen met aardpen gevonden zoals bv. deze IP55 contactdoos: https://amzn.eu/d/0bFL5mmI. Ik weet echter niet goed hoe ik de zwarte buis (buitendiameter = 5cm) met dergelijke contactdozen kan wegwerken, zodat deze water- en insectendicht is.
Hebben jullie suggesties hoe dit netjes weg te werken in de tuin? Dank alvast!
Experience the mountains!