B&W DM110 100,- Gaan of laten staan..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar 2 speakers voor m'n pc. M'n budget wordt eigenlijk steeds kleiner, en was al voorbereid op voorlopig met headphones blijven zitten. (hd570's)

kan ergens voor 100,- een stel dm110's op de kop tikken. Dat leek me met mijn huidige budget wel een aardige optie.

Echter, klinken ze nog een beetje, of is het om te huilen?
Heb tot nu toe eigenlijk alleen goed naar de dm303's dm602's geluisterd. (ik tel de B&W N805's niet mee, anders schiet de hele discussie nie op)

ter vergelijking, ik zit nu met een koptelefoon en 2 *gruwel* US blasters die een afgrijselijke resonantie en gruwelijke, tja echo is het bijna, produceren.

linkje naar B&W site pdfje
Search reeds gebruikt, don't bother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

Ik zou er niet over na hoeven denken...meteen kopen die dingen...heb zelf ook B&W speakertjes...en die blazen toch aardig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27356

precies voor 100 piek zou ik ze ook niet laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ikzelf heb de 602 en de 303 heb ik nu een weekje thuis staan (tot gisteren, evil Jag heeft ze weer opgehaald :'(). M'n pa heeft de DM110.

ff (mijn) karakterschets:

602: Stevig gefundeerd laag, erg mooi open midden, wat felle hoge tonen, maar niet zwaar irriterend. Noem het enthousiast.
303: Niet zo stevig laag, wel ontzettend mooi laag. Midden is gewoon goed en netjes en hoog is wederom enthousiast.
110: Stevig laag, dat niet zo "strak" en droog is als een 602, gaat ook wat minder diep door. Verder mooi midden (wat gekleurder, niet erg oid hoor) en erg rustig hoog (iets waar alle huidige speakers van zouden kunnen leren :o). Het karakter is dus wel anders. De speaker is wel mooi.

Voor 100 piek doe je geen miskoop. Desnoods verpats je ze weer voor 100 piek, mochten ze niet bevallen... :)_

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Perfect. Dat lijkt me een duidelijke zaak.
Nou nog hopen dat de speakers technisch gezien nog in goede staat verkeren. Goed, hartelijk dank in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Op vrijdag 21 september 2001 13:31 schreef JvS het volgende:
Ikzelf heb de 602 en de 303 heb ik nu een weekje thuis staan (tot gisteren, evil Jag heeft ze weer opgehaald :'(). M'n pa heeft de DM110.

ff (mijn) karakterschets:

602: Stevig gefundeerd laag, erg mooi open midden, wat felle hoge tonen, maar niet zwaar irriterend. Noem het enthousiast.
303: Niet zo stevig laag, wel ontzettend mooi laag. Midden is gewoon goed en netjes en hoog is wederom enthousiast.
110: Stevig laag, dat niet zo "strak" en droog is als een 602, gaat ook wat minder diep door. Verder mooi midden (wat gekleurder, niet erg oid hoor) en erg rustig hoog (iets waar alle huidige speakers van zouden kunnen leren :o). Het karakter is dus wel anders. De speaker is wel mooi.

Voor 100 piek doe je geen miskoop. Desnoods verpats je ze weer voor 100 piek, mochten ze niet bevallen... :)_
En die evil Jag heeft nog eens 16km mogen fietsen door de regen om ze op te komen halen, wie is er hier nou evil :)?

En het hoog is enthousiast, mooi eufemisme :+. Ik heb zelf trouwens de 604, dus ik weet hou enthousiast het hoog van de nieuwere B&W speakers is.

Topicstarter
Euh jag?
Heb je die dm303's op de fiets mee terug genomen?!

Owja, zou het bijna vergeten, ben nu een uurtje thuis, heb net die speakers opgehaald. eerst ff geluisterd en gekeken of ze in orde waren, alles vast zat, niets rammelde, etc.

Zit nu ff te luisteren, en ben al behoorlijk satisfied. Het is bijna jammer dat het half een 's nachts is, anders had ik ze toch even kort kennis laten maken met de volume knop.

Heb nog geen versterker dus zit beneden op de brakke internet server te browsen terwijl m'n speakers nu via de 10 jaar oude sony stereo aangedreven worden. Die toren is op zich wel o.k. Morgen ff in Den haag snel op zoek naar een instap model versterker dat die dingen toch een beetje kan voeden. Iemand nog een suggestie voor een 2e hands winkel in Den haag? Ik hoorde iets over XXXX 17.
ben de naam vergeten, helaas. XXX sound 17 of xxxx sound 7?
naam vergeten :( naja
morgen ff op zoek. Owja kreeg er voor 25,- stands bij, uiteindelijk een perfecte deal wat mij betreft. erg vriendelijk persoon. min of meer best een kenner, uit het juiste hout gesneden, das altijd fijn.

Nogmaals bedankt voor het advies, laten staan zou stupid geweest zijn. Zelfs al was het erg veel moeite om ze van a' dam noord naar den haag te zeulen.

Topicstarter
Morgen die dingen naar boven zeulen en daar alle netjes installeren, met een beetje degenlijke kabel en betere setting. en geen half verneukt stereo beeld :D

En ff goed luisteren naar muziek die ik ken, kan nu eigenlijk al nie wachten.

Anoniem: 2356

Ik denk dat je Studio 107 bedoelt:

Hollanderstraat 107
2517 HJ Den Haag
Tel: 070-3466160

• Flupke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03-2018

Flupke

• Opa
  • Laatst online: 13:25

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 22 september 2001 00:56 schreef Peltier onder meer het volgende:
Morgen ff in Den haag snel op zoek naar een instap model versterker dat die dingen toch een beetje kan voeden.
Als ik dat PDFje bekijk hebben ze een gevoeligheid van 89dB/M. Lijkt me niet al te moeilijk te sturen, dus.

Je kan ook voor een nieuwe versterker gaan. Je hebt al een Cambridge Audio A1 Mark II voor rond de 200 gulden.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Jag

Jag

Op zaterdag 22 september 2001 00:56 schreef Peltier het volgende:
Euh jag?
Heb je die dm303's op de fiets mee terug genomen?!
Ja, dat is het voordeel van kleine speakers. 604's op de fiets meenemen is toch net wat lastiger :P. En ik heb net mijn 604's (plus een HELE hoop andere shit) naar iemand anders meegenomen, en om die dingen twee trappen af (en weer op :() te tillen is al verschrikkelijk.

Die stands voor een geeltje is trouwens zeker niet slecht.

Topicstarter
Hmz, nog steeds dm303's op de fiets? Achja, een fiets blijft het zeer veel mogenlijkheden bieden, verbaas me er elke keer weer over. Heb zo veel onzin op een fietsje mee gezeuld, al dan niet door stevig stads verkeer.

Zit nog steeds beneden, heb ff de spikers eronder gezet, en daar een muntje onder anders boren die krengen een gat in de vloer. Ben nog steeds aardig onder de indruk van het geluid dat uit die speakers komen. Vraag me werkelijk af hoe ik zo lang met een stel *nogmaals gruwel* Us blasters heb kunnen zitten, en m'n sennheiser dan, dat helpt.

De vorige eigenaar raadde me aan om voor een simpele ouderwetse engelse versterker te gaan, gewoon zonder toonregeling, zo eenvoudig mogenlijk. Iemand nog een aanrader, ik was eigenlijk van plan niet meer dan 50,- uit te geven maar verhoog dat maar tot 150,- om in iedergeval een beetje kwaliteit in handen te proberen te krijgen.
Suggesties voor een leuke simpele versterker??

Topicstarter
Tot nu toe gevonden versterkers:
NAD 4100 tuner (versterkt dat nog?) 199,-
Marantz 2220 Receiver rond de 125,-
en een vaag de QED t231... 99,-

Integrated amplifiers:
Dynaco SCA 50 199,- (transistor verterker)

Hmz zie al in dat ik met 200,- een veel grotere markt aanboor, toch maar eens goed kijken. zal ff zoeken naar die Cambridge Audio A1 Mark II

• Opa
  • Laatst online: 13:25

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 22 september 2001 11:05 schreef Peltier het volgende:
Tot nu toe gevonden versterkers:
NAD 4100 tuner (versterkt dat nog?) 199,-
Marantz 2220 Receiver rond de 125,-
en een vaag de QED t231... 99,-

Integrated amplifiers:
Dynaco SCA 50 199,- (transistor verterker)

Hmz zie al in dat ik met 200,- een veel grotere markt aanboor, toch maar eens goed kijken. zal ff zoeken naar die Cambridge Audio A1 Mark II
Een tuner versterkt niet. Een tuner met versterker heet receiver, zoals die 2220 dus.
QED ken ik alleen van (overigens prima) speakerkabels en interlinks.
Dynaco lijkt mij eerder 35 dan 25 jaar oud.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Topicstarter
Heeft iemand een adres waar je die cambridge audio a1 mark 2 kan krijgen??

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:08

Metten

ik hou het graag simpel

richersounds
zitten in amsterdam utrecht en groningen
http://www.richersounds.nl

Topicstarter
Waarom zit er geen in den haag?
waarom zit er uberhaupt weinig in den haag?
grmbl, heb je op 10Km heel wassenaar als doelgroep gaan ze in amsterdam zitten. al die wassenaarders hebben een leuke set staan, wat doe je dan zo ver weg?
grmbl.

Perfect voor de rest, hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:08

Metten

ik hou het graag simpel

richer sounds is een winkel die zich richt op het aanbieden van HiFi voor lage prijzen. Geen minisets dus maar ook geen heel erg dure versterkers en speakers. Wassenaar is dus geen doelgroep zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:10

winnie

de poes...

Ik heb de DM110 al veertien jaar (nieuw gekocht voor 300 per stuk), en ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Voor een niet al te groot behuisd persoon zijn het nette speakers. En ze kunnen wel hard. Ik gebruik er een Quad set bij (34/405) en dat gaat prima.
Overigens vind ik 100 per stel een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ze nu boven staan. zonder versterker. Afschuwelijk, nieuwe boxen, en ze niet kunnen gebruiken. IK denk er hard over om die cambridge te kopen, of evt een 2e hands receiver.

Uhm, watvoor quad is dat precies trouwens? vermogen etc?
100,- was een hele mooie deal, geen geld. Ze zijn qua uiterlijk niet zo gigantisch, maar wel in degenlijke staat, klein krasje hier en daar, en ze zijn bruin. (dat laatste is wel lelijk) het geluid is prima, erug mooi, heb ze niet echt uitgebreid kunnen luisteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 23 september 2001 12:17 schreef Peltier het volgende:
Ik heb ze nu boven staan. zonder versterker. Afschuwelijk, nieuwe boxen, en ze niet kunnen gebruiken. IK denk er hard over om die cambridge te kopen, of evt een 2e hands receiver.

Uhm, watvoor quad is dat precies trouwens? vermogen etc?
100,- was een hele mooie deal, geen geld. Ze zijn qua uiterlijk niet zo gigantisch, maar wel in degenlijke staat, klein krasje hier en daar, en ze zijn bruin. (dat laatste is wel lelijk) het geluid is prima, erug mooi, heb ze niet echt uitgebreid kunnen luisteren :'(
Ik zou een 2e hands versterker kopen, is wat meer moeite maar scheelt geld en misschien zelfs wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:10

winnie

de poes...

Zie hier voor mijn stereo
De 405 doet ongeveer 2*100 watt aan 8Ohm. Kweenie meer wat ik er indertijd voor betaald heb.
Pagina: 1