Ervaringen kantentrimmer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:36
Beste,

Ik heb een klein tuintje van 80m² met gras tot aan de zijkanten. Om dat wat te onderhouden heb ik me de allergoedkoopste kantentrimmer gekocht bij de lokale bouwmarkt (Belgie). 40 EUR inclusief BTW (central park als white label merk).

Héél veel problemen mee gehad: trimdraad die steeds terug in de spoel trekt wanneer je nog maar 10 seconden de kanten maait. De lokale bouwmarkt heeft mij toen geholpen en daar meer dan 4 uur aan bezig geweest met het te bestuderen (ik zelf ben er ook al hele dagen mee bezig geweest). Ze hebben de trimdraad dan goed gestoken, getest. Bij mij thuis: na 5 seconden trimdraad terug in de kantentrimmer.

Ik heb het opgegeven met deze machine, teveel tijd en frustratie voor 40 EUR.

Wat koop ik me best om dit soort van rommel te vermijden? Het gaat over een hele kleine tuin. Het mag gerust een kantentrimmer zijn die zijn voeding via een (verlengd) draad moet krijgen.

Wil er niet teveel geld aan uitgeven, maar natuurlijk wel voldoende dat ik deze rommel nietmeer moet meemaken.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-06 23:37
Ik heb de Einhell Elektrische Grastrimmer GC-ET 4530 set gekocht (45 euro ongeveer met 3 extra draadspoelen). Deze draadspoelen hebben 2 inkepingen per draad waardoor je de draad door beide inkepingen haalt en daarina in de trimmerplaatst, de draad kan dan niet terugtrekken.

dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/5z2l2VDOjADY/lYMZy31/550x550.jpg

Mijn vorige grastrimmer had dit niet en ik heb deze daar specifiek op uitgekozen. Het apparaat bevalt me wel, maar je hebt altijd wel gedoe met de elektra verlengkabel, maar hij was lekker goedkoop en heb hem nu al 2 jaar en doet het nog als nieuw.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 07:22
Ik heb door de jaren heen geleerd om niks meer met draad te doen. Ik vond het tye onderhoudsgevoelig qua vervangen, of vastlopen. Een Stihl met mes voldoet hier al een aantal jaren meer dan prima. Eens per jaar de messen even slijpen en dan weer een heel seizoen onbezorgd en onderhoudsvrij trimmen.

• Pharos1985
Wel, mijn draadspoel heeft ook die inkepingen. Maar voor zover ik het snap mag je die draad daar niet in laten zitten tenzij tijdens montage voor "je eigen gemak"...

Hij heeft een tap en go principe: tegen de grond hem tikken zou draad "afrollen", wat natuurlijk niet kan als die draad vastgeklikt zit in die inkepingen van die spoel.

Snap er niets van: ben zonder overdrijven al 10u met die trimmer bezig geweest en ik krijg hem niet goed: altijd trekt ie de draad terug na 10 seconden maaien in de spoel.

Wat een vreselijk ding.

• Arnette
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:47
Ergens in de schuur hebben we ook een kapotte trimmer staan. Graskanten met schaar was ik met bijna 1000 m2 gras snel klaar mee.

Ik gebruik zelf de Metabo SGS 18 LTX Q - gras/struik schaar. Iets duurder maar op accu en ook te gebruiken om struiken te snoeien. Beste koop qua tuingereedschap hier. Let er wel op of je de accu erbij koopt. De lidl heeft een vergelijkbaar ding.

Metabo heeft ook een stok erbij zodat je niet op je knieen hoeft te zitten.(hebben wij niet, dus geen ervaring mee)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
werkt altijd, zonder stroom, kan niks stuk aan: https://tuinenparkonline.nl/product/kantensteker-80-cm/

Afbeeldingslocatie: https://tuinenparkonline.nl/assets/uploads/Kantensteker-80-cm.jpg

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29

The End

!Beginning

Dit is niet hetzellfde als een trimmer.

@TS Ik heb een goedkope Powerplus (Powerplus grastrimmer POWXG8010LI 18 Volt - Borg World) trimmer op accu. Deze doet het al jaren prima en ik heb nog nooit wat met de trimdraad gedaan.... Volgens mij rolt hij vanzelf af als je bezig bent, ik heb het iig nog nooit actief gedaan.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Ik heb destijds een easy loading en auto feed trimmer kop op die van mij gekocht. Ideaal. Hij hoeft niet open om de draad te installeren (vervangen is niet echt een ding) en je draad aan de knop onderop om de draad in het systeem op te rollen.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een vervangbare kop hebt.

Ik denk dat het zoiets is: https://www.amazon.nl/Makita-191D89-4-schroefdraad-accu-grastrimmer-accu-bosmaaier/dp/B08HN5LHRV/

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Makita dingetje op LXT accu werkt ook prima. Denk dat de meeste trimmers wel ok werken. Draad blijft een dingetje; ik koop gewoon goedkoopste en wikkel dat zelf op de spoel als die leeg is, werkt ook. Alleen als deze afbreekt/slijt tot de spoel zelf kan die erin schieten, gebeurt gelukkig zelden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• No Hands
  • Nu online
The End schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:01:
[...]

Dit is niet hetzellfde als een trimmer.

@TS Ik heb een goedkope Powerplus (Powerplus grastrimmer POWXG8010LI 18 Volt - Borg World) trimmer op accu. Deze doet het al jaren prima en ik heb nog nooit wat met de trimdraad gedaan.... Volgens mij rolt hij vanzelf af als je bezig bent, ik heb het iig nog nooit actief gedaan.
dan begrijp ik waarschijnlijk niet goed wat er aan kanten te trimmen valt.

• The End

The End

!Beginning

No Hands schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:25:
[...]

dan begrijp ik waarschijnlijk niet goed wat er aan kanten te trimmen valt.
Het gras aan de randen van je gazon moet getrimd worden. Dat pakt de grasmaaier/robot niet. De kantensteker maakt weer een strakke lijn van je border.

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:36

Managelorian

“This is the workflow.”

Koop een knipschaar voor zo weinig gras:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lceoRv6vg4ZHxj4x4mr7csiDKA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bggVLfkD34sBi0LMHAjvaAK7.png?f=fotoalbum_large

Kost niets, werkt altijd en je bent in een paar seconden klaar.

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:14
NiGeLaToR schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:37:
Makita dingetje op LXT accu werkt ook prima. Denk dat de meeste trimmers wel ok werken. Draad blijft een dingetje; ik koop gewoon goedkoopste en wikkel dat zelf op de spoel als die leeg is, werkt ook. Alleen als deze afbreekt/slijt tot de spoel zelf kan die erin schieten, gebeurt gelukkig zelden.
Hier idem, trim de kanten met een Makita bosmaaier op LXT accu, met biologisch afbreekbaar draad, deze gebruikik ook om onkruid tussen klinkers te verwijderen, een machine die ik voor meerdere doeleinden gebruik.

• No Hands
  • Nu online
The End schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:51:
[...]

Het gras aan de randen van je gazon moet getrimd worden. Dat pakt de grasmaaier/robot niet. De kantensteker maakt weer een strakke lijn van je border.
Ik heb inmiddels wat gegoogled en zag dat de trimmer is om gras rond paaltjes en obstakels weg te halen. Mijn grasveld is zo ingericht dat ik dat niet heb. Als ik gras maai dan ga ik met 1 wiel door mijn border waarmee dus mijn kantje ook gemaaid is. Zo nu en dan steek ik met de door mij aangeleverde oplossing de randen langs de bestrating weer recht.
In mijn tuin is dus geen nut voor een dergelijke trimmer, vandaar dus dat ik de werking niet begreep.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Linux gebruiker schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:54:
[...]

Hier idem, trim de kanten met een Makita bosmaaier op LXT accu, met biologisch afbreekbaar draad, deze gebruikik ook om onkruid tussen klinkers te verwijderen, een machine die ik voor meerdere doeleinden gebruik.
Dat klinkt interessant: waar haal je dat draad vandaan?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Linux gebruiker
NiGeLaToR schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:03:
[...]

Dat klinkt interessant: waar haal je dat draad vandaan?
Hier kun je verschillende soorten draad bestellen, afhankelijk van je wensen en machine, die je zelf moet wikkelen op de spoel, filmpje over wikkelen op joetjoep. https://planostic.com

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06 10:05

Ac0

Hier ook een Makita kantentrimmer gehaald omdat ik toch al een lading accu's had in dat ecosysteem (LXT). Bij gebrek aan beter is deze ook mijn volledige grasmaaier op dit moment. Gaat eigenlijk best prima voor circa 25m2 gras en alles wat er nog meer gedaan moet worden. Loopt niet vast en vindt het ook niet erg als ik tegen harde obstakels aankom. Weet niet meer precies welk type het was maar hij kost wel een stuk meer dan de budgetoplossing die jij nu hebt.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:53
Managelorian schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:54:
[Afbeelding]

Ik gok dat hij zijn hele grasveld met de kantentrimmer maait. Heb ik een tijdje ook gedaan. Maar dan is een knipschaar toch wat underkill

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Wom

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...elektro-trimmer-500w-27cm
Die kun je kantelen en dan met het wieltje langs het gras rijden. Kan eigenlijk best wel precies werken zo, want ik heb stukken gras direct naast een hoge kantsteen, maar ook daar gaat het goed. Nog geen probleem met de spoeldraad gehad eigenlijk.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:56
Heb al ruim drie jaar de Ryobi RLT6130 in gebruik. Topding! Wel bedraad, ook soortgelijk verkrijgbaar met accu. Spoel werkt prima, als die op is gewoon een vervangende erop klikken en gaan. Gebruik het vooral om de kanten strak te krijgen en langs de trampoline en borders op te gaan.

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:20
Hier ook makita, de Makita DUR368LZ 2x18 V. Ik heb een paar 100m2 gras, de Segway navimow houdt het gras mooi bij maar de randen rondom terras, staptegels en rond de bomen kan de robot niet goed bij.

Hiervoor een benzine aangedreven bosmaaier gehad, deze was zwaarder en maakte een kabaal. De hele buurt kon meegenieten. De Makita is in vergelijking bijna fluisterstil.

Bij de makita komen verschillende draaikoppen; metalen en kunststof mes en die met draad. Ik heb volgens mij 25 meter draad op Amazon gekocht, stuk goedkoper dan de makita draad.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik had exact hetzelfde probleem als @Pharos1985 . Het goedkope vastlopende rotding vervangen voor een https://www.bol.com/nl/nl/p/black-decker-st182320-qw-grastrimmer-18v-25cm-automatische-draadtoevoer/9200000075776982/?cid=1781516389003-5160274147198

1,5 jaar in gebruik en nog geen vastlopen van de draad gehad. Loopt actie voor extra batterij die je krijgt als je wat formuliertjes invult na aankoop. Draadklosjes bestel ik bij Alie. Zijn er nu 6 onderweg voor 7 euro in totaal.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• The End

The End

!Beginning

Managelorian schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:54:
[Afbeelding]

80m2 dus b.v. 10x8 meter = 36 meter op je knietjes. _/-\o_

Lijkt er ook op dat TS zijn hele grasveld wilt doen met de trimmer, dan zou ik gewoon een grasmaaier kopen...

[ Voor 10% gewijzigd door The End op 15-06-2026 12:17 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 18:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als die draad iedere keer terug schiet ipv langer wordt dan heb je hem waarschijnlijk verkeerd om gewikkeld.
Draad er af en in de andere richting er op winden en dan nog eens proberen.

Heb zelf een Metabo, das een halve bosmaaier met dubbele draad. Heel handig opwind systeem, kan niet mis. Wel iets lomper dan een simpel strimmertje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pagani
  • Niet online
Linux gebruiker schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:54:
[...]

Dat draad wordt een keer verboden: https://www.stad-en-groen.nl/article/31317/verbod-op-oxoplastic-wellicht-einde-afbreekbaar-maaidraad

Zo "afbreekbaar" is het allemaal niet. Uit elkaar vallen tot je het niet meer ziet maakt er alleen sneller microplastics van.

• Linux gebruiker
pagani schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Dat draad wordt een keer verboden: https://www.stad-en-groen.nl/article/31317/verbod-op-oxoplastic-wellicht-einde-afbreekbaar-maaidraad

Zo "afbreekbaar" is het allemaal niet. Uit elkaar vallen tot je het niet meer ziet maakt er alleen sneller microplastics van.
Dan neem je toch een nieuwe pagina van stad en groen ; https://www.stad-en-groen.nl/article/50762/groenere-impact-met-biologisch-afbreekbaar-maaidraad

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Er komen vast betere alternatieven zoals hennepvezels.

Weet je zeker dat het draad zichzelf terugtrekt? een verkeerde draairichting kan dat effect natuurlijk hebben, maar ik heb ooit een dergelijke trimmer gebruikt voor rozebottels. Ik heb nog nooit zo snel het draad zien verslijten.

Heb je misschien harde beplanting o.i.d. waar deze in hapt?

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:36

Managelorian

“This is the workflow.”

Batavia schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:44:
[...]

Ik gok dat hij zijn hele grasveld met de kantentrimmer maait. Heb ik een tijdje ook gedaan. Maar dan is een knipschaar toch wat underkill
The End schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:15:
[...]

80m2 dus b.v. 10x8 meter = 36 meter op je knietjes. _/-\o_

Lijkt er ook op dat TS zijn hele grasveld wilt doen met de trimmer, dan zou ik gewoon een grasmaaier kopen...
Het was niet eens in me opgekomen dat iemand 80 m2 met een kantenmaaier zou doen. Maar als ik de OP nu teruglees dan denk ik dat jullie wel 'ns gelijk kunnen hebben.

Daar koop je toch sowieso een grasmaaier voor?!?

[ Voor 5% gewijzigd door Managelorian op 15-06-2026 14:42 ]

• Kaaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 12:23
Voor zo'n klein grasveld zou ik deze oplossing kiezen https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-gras-en-heggenschaar-4-v/p100405857?utm_source=lidlplus&utm_medium=app&utm_campaign=sit-dom_other_others_prd-share_ao_omc_omc_nf_tr_ao

Enige problem is dat je door je knieën moet. Maar knipt en stuk beter dan een trimmer met draad.

I don't care if I feel Better as long as you feel worse

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 23:22

Kheos

FP ProMod
Managelorian schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:42:
[...]

[...]

Het was niet eens in me opgekomen dat iemand 80 m2 met een kantenmaaier zou doen. Maar als ik de OP nu teruglees dan denk ik dat jullie wel 'ns gelijk kunnen hebben.

Daar koop je toch sowieso een grasmaaier voor?!?
Voor de randen? Wat als er daar één muurtje net naast staat? Of er is een plots hoogteverschil of er liggen stenen of wat dan ook...

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 14:29
Zelf al jaren een makita trimmer een accu versie (heb alles op makita accus) maar als je kosten wilt besparen deze is bijna hetzelfde alleen 220v Makita trimmer 230V - UR3000 als je draad te klein is even tap op het gras en hij wordt weer langer. En draad gaat vrij lang mee dus prima.

Anders als je al makita accus heb of wil starten er mee dan is de draadloze nog handiger geen gedoe met draad. Maar de accus kosten wel even iets geld extra.

• Linux gebruiker
Lothlórien schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:06:
Er komen vast betere alternatieven zoals hennepvezels.

Weet je zeker dat het draad zichzelf terugtrekt? een verkeerde draairichting kan dat effect natuurlijk hebben, maar ik heb ooit een dergelijke trimmer gebruikt voor rozebottels. Ik heb nog nooit zo snel het draad zien verslijten.

Heb je misschien harde beplanting o.i.d. waar deze in hapt?
Voor dat soort houtige gewassen gebruik je beter zoiets; https://www.makita.nl/artikel/makita-191y44-2-maaimes-200x8.html

• Pharos1985
Bedankt iedereen voor de reacties!

Zo te zien moet je toch wel op zijn minst 80 EUR uitgeven om ietwat deftig te hebben. Ik wil niet mijn hele grasveld met de trimmer doen natuurlijk, enkel de kanten. Ik heb voor de rest een elektrische goed grasmaaier, nooit issues daarmee.

Draad verkeerd opgerold: die bobbijn komt opgerold binnen in de doos met draad en alles erop...

• The Eagle
  • Laatst online: 18:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is er kans dat je hem op zijn kop gemonteerd hebt en ie daardoor steeds terug schiet of los schiet misschien? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
phoney870 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:37:
Ik heb de Einhell Elektrische Grastrimmer GC-ET 4530 set gekocht (45 euro ongeveer met 3 extra draadspoelen). Deze draadspoelen hebben 2 inkepingen per draad waardoor je de draad door beide inkepingen haalt en daarina in de trimmerplaatst, de draad kan dan niet terugtrekken.

dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Mijn vorige grastrimmer had dit niet en ik heb deze daar specifiek op uitgekozen. Het apparaat bevalt me wel, maar je hebt altijd wel gedoe met de elektra verlengkabel, maar hij was lekker goedkoop en heb hem nu al 2 jaar en doet het nog als nieuw.
die heb ik ook.... alleen slijt t draad wel af... en dan moet ik de hele handel weer uit elkaar halen, de spoel een slag draaien.. en dan de handel weer in elkaar drukken... ik kan niet ontdekken wat ik fout doe hier mee eigenlijk.. en de deksel waar de spoel onderzit is ook al best versleten inmiddels..

404 Signature not found

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:49
Hier ook altijd mee lopen klooien.

Los van het feit dat het een hoop herrie maakt. Hij staat al 5 jaar in de schuur niks te doen. Draad schiet altijd los.

Lekker met de knieen ,een matje en handschaar /trimmer de randjes doen. Zo doe ik 50m gras rand al jaren.

• Pharos1985
Ben al blij dat ik niet de enige ben met al die prullaria precies.

Ik heb intussen 3 draadspoelen gekocht, de draad er op allerlei manieren proberen monteren. Die draad zit op die spoel "uit de verpakking" dus daar hoop ik niet dat iets mis mee is. Ik heb dit geprobeerd:

- De draad in de oogjes van de spoel vast te klemmen. Werkt niet en is niet de bedoeling lees ik op internet: dat dient enkel om het monteren van de spoel in de machine te "vergemakkelijken".
- De draadjes (het zijn er 2) in het andere gaatje te duwen waarmee ie de trimmer verlaat (om te vermijden dat het idd daar aan ligt).
- De draad langer gemaakt, korter gemaak, enzoverder.

Ik heb de trimmer zodanig ver gekregen dat hij nu de draad nietmeer terugtrekt als hij stationair draait. Maar van zodra ik er belasting opzet (gras maaien) is het gedaan en is er geen draad meer en zit alles weer vast in de spoel.

Hij is de eerste keer dat ik gisteren "maaide" wel tegen beton gekomen (betonnen fundering van mijn afsluiting van de tuin), maar dat is mijn inziens net de bedoeling waarom dit met een nylon draad werkt ipv met een schaar: zodat het niet direct een probleem is wanneer dit tegen steen/beton aantikt. Daarom is het net een kantenmaaier lijkt me.

Het probleem is ook dat die trimmer in een soort van "bouwpakket" gekomen is, je moet hem zelf nog in elkaar vijzen: delen monteren door middel van een schroef, de draadspoel en veer er zelf nog insteken, enzoverder. Dus of ik dat allemaal goed gedaan heb weet ik niet, maar ik denk het toch wel.

Het was de goedkoopste draadtrimmer die ik kon vinden in de bouwmarkt.

Ik wil nu een handleiding downloaden/linken om aan jullie te laten zien, maar nu kom ik op volgende website:
Central Park elektrische grastrimmer CPE2523GT/EL 250W 22cm

De massa's negatieve reviews zeggen helaas genoeg denk ik... Ik had ze nog niet eerder gelezen.

Na dit gelezen te hebben: hij gaat hier de vuilbak in of terug naar de winkel voor een discussie (weet niet of ik daar nog de energie voor heb :*) ). Dus op zoek naar iets beters. Denk dat ik eens een speciaalzaak ga binnenlopen. Ik heb een Stihl op het oog van 98 EUR, wel zonder accu maar dat boeit me niet.
Wil dit nietmeer meemaken: echt 20uur verprutst aan dit apparaat en dit voor 40 EUR. Dit zou nooit verkocht mogen worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Pharos1985 op 15-06-2026 22:29 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je een goede grasmaaier hebt, maar ik zou overwegen een met accu te kopen en een trimmer van hetzelfde merk. Hoef je niet zoveel accue te kopen of te klooien met laders en kabels.

• Pharos1985
Begrijp ik, echter mijn grasmaaier is nog maar 6 jaar oud, is elektrisch met een kabel en werkt perfect. Is ook een vrij dure (merk ontgaat me even) en ik hoop hem nog 10 jaar te kunnen gebruiken...

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14
Ik heb bedrijfsmatig met zo'n kantentrimmer gewerkt. Gehoorbescherming en bril op en zo heel veel meter getrimmed. Maar voor een klein stuk zal ik het nooit aanraden. Het gras en alle andere dingen schieten alle kanten op en heb je er alsnog veel werk aan.

Ik heb voor mijn kleine grasveld een handtrimmer geprobeerd van Bosch. Maar de messen raakte steeds bot en nieuwe messen zijn 20 euro, dat werd een dure hobby. Ik vind het schandalig wat voor slechte kwaliteit messen het is.
Nu weer gewoon over op Gardena comfortschaar. Vorig jaar bij de Lidl in de aanbieding voor 10 euro. Sinds dien helemaal tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Burns op 15-06-2026 22:49 ]

Pagina: 1