Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
De HP710c is volgens mij de enige printer die niet over het netwerk kan printen. Ik heb deze printer ook, maar je moet andere drivers gebruiken. Ik neem aan dat je win98 gebruikt? Als ik strax thuis ben kan ik je de goede drivers wel effe mailen.
Hey met tobias weer 
Ik meel je wel ffies.... als ik thuis ben...
l8ter
Ik meel je wel ffies.... als ik thuis ben...
l8ter
Doe eens ff search op HP netwerk, dan krijg je zat topics.
Wat moet je doen?
Op alle pc's de printer als LOKALE printer installeren. Vervolgesn ga je naar de servende pc. Daarop deel je de printer.
Dan loop je de clients af, je gaat naar printerinstelling, details, poort toevoegen, dan netwerk browsen naar de server en de printer dan selecteren, klaar
let op om netwerk te kunnen browsen moet je client voor ms netwerken ge-installed hebben, anders kan het alleen met:
\\pcnaam\printernaam
Wat moet je doen?
Op alle pc's de printer als LOKALE printer installeren. Vervolgesn ga je naar de servende pc. Daarop deel je de printer.
Dan loop je de clients af, je gaat naar printerinstelling, details, poort toevoegen, dan netwerk browsen naar de server en de printer dan selecteren, klaar
let op om netwerk te kunnen browsen moet je client voor ms netwerken ge-installed hebben, anders kan het alleen met:
\\pcnaam\printernaam
Ik heb dezelfde printer op een win9x machine geshared en vanaf een win2k machine kan ik printen, maar na 2 keer dan geeft hij een foutmelding op de win9x machine, dus das nie echt fijn.
Win9k????Op vrijdag 21 september 2001 14:15 schreef Bobbert het volgende:
Ik heb dezelfde printer op een win9k machine geshared en vanaf een win2k machine kan ik printen, maar na 2 keer dan geeft hij een foutmelding op de win9k machine, dus das nie echt fijn.
Wist niet dat Windows 9000 al uit was
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
k=x, miereneukerOp vrijdag 21 september 2001 14:21 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Win9k????
Wist niet dat Windows 9000 al uit was
Tja je kunt van zo'n C model natuurlijk ook niet teveel verw8en qua netwerk printen, is daar gewoon niet voor bedoeld.Op vrijdag 21 september 2001 14:15 schreef Bobbert het volgende:
Ik heb dezelfde printer op een win9k machine geshared en vanaf een win2k machine kan ik printen, maar na 2 keer dan geeft hij een foutmelding op de win9x machine, dus das nie echt fijn.
Zowiezo maakt HP al van die baggerdrivers die van de Windows standaard voor printen afwijken, en support: HO MAAR.
Hmm heb ik weer
Enne hoe zit dat met XP? Kan ie daar wel in printen? Anders probeer ik het niet eens
Neej das niet waar maar ik wil et wel ffies weten!
De HP710c is even makkelijk te delen als de 720c, maar je moet er wel even rekening mee houden dat je de poort moet capturen.
Het makkelijkst is zo:
1) Installeer alles werkend op de server en zorg dat de printer gedeeld is, als bijv. HP720C (dit is de sharenaam).
2) Zorg dat het netwerk goed functioneert en dat je TCP/IP EN NETBEUI BEIDEN GEINSTALLEERD HEBT! Anders wil het welles niet werken.
3) Op de client, Start-Zoeken-Computer. Vul de servernaam in. Dubbelklik op de gevonden PC. Als het goed is staat de printer erbij. Rechtseknop-printerpoort toewijzen. In het nieuwe scherm, selecteer een niet-gebruikte poort (meestal LPT2) dan kun je LTP1 ook nog gebruiken. Zorg dat het vinkje onderaan aanstaat!
4) Start-instellingen-printers. Rechtse knop op HP720C, eigenschappen, tabblad details, en kies ipv LPT1 nu LPT2. Daar staat dan iets van //blabla/HP720C achter.
5) TADAAA! Testpagina
Het makkelijkst is zo:
1) Installeer alles werkend op de server en zorg dat de printer gedeeld is, als bijv. HP720C (dit is de sharenaam).
2) Zorg dat het netwerk goed functioneert en dat je TCP/IP EN NETBEUI BEIDEN GEINSTALLEERD HEBT! Anders wil het welles niet werken.
3) Op de client, Start-Zoeken-Computer. Vul de servernaam in. Dubbelklik op de gevonden PC. Als het goed is staat de printer erbij. Rechtseknop-printerpoort toewijzen. In het nieuwe scherm, selecteer een niet-gebruikte poort (meestal LPT2) dan kun je LTP1 ook nog gebruiken. Zorg dat het vinkje onderaan aanstaat!
4) Start-instellingen-printers. Rechtse knop op HP720C, eigenschappen, tabblad details, en kies ipv LPT1 nu LPT2. Daar staat dan iets van //blabla/HP720C achter.
5) TADAAA! Testpagina
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Precies hetzelfde als ik typede, alleen met omweg....
Verwijderd
ik had precies hetzelfde gezeik, hieronder mijn oplossing :
install de printer op de server als hp710c en deel deze
install op de clients de printersoftware voor de hp720c
verander de afdrukpoort van lpt1: naar de deelnaam van je server.
en zo werkt het weer (andersbi-directioneel uitzetten)
heel veel suc6
install de printer op de server als hp710c en deel deze
install op de clients de printersoftware voor de hp720c
verander de afdrukpoort van lpt1: naar de deelnaam van je server.
en zo werkt het weer (andersbi-directioneel uitzetten)
heel veel suc6
kortom, ff moeite doen en het lukt best, oplossingen zat 
edit:
is idd dezelfde oplossing als jij Killer_Ace, zie ik nu..
is idd dezelfde oplossing als jij Killer_Ace, zie ik nu..
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Nou iig genoeg manieren! Thx! Ik ga aan de slag
Nou nou, waar is dat gevloek nou voor nodig, ik wilde je er alleen ff op attenderen.Op vrijdag 21 september 2001 14:54 schreef Bobbert het volgende:
[..]
k=x, miereneuker
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
sorry was niet echt bedoelt als vloeken hoor daarom ook die ->Op vrijdag 21 september 2001 18:20 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Nou nou, waar is dat gevloek nou voor nodig, ik wilde je er alleen ff op attenderen.
Bij mij werkt het al een aantal jaar op drie computers. Ook heb ik geen probleem met meerdere keren printen. Ik heb op alle compu's (1x win95, 1x win98 en 1x winme) gewoon de 710c drivers gebruikt.
Hoe heb ik het gedaan?
Op de 'server' gewoon de printer installeren, sharen en een leuke naam geven (bij mij heel toepasselijk: Printer).
Op de andere computer in 'mijn netwerkomgeving' de printer selecteren en een printerpoort toewijzen (lpt2 of zo). Opnieuw verbinden bij opstarten aanschakelen.
Dan de HP software er in een installeren op lpt2.
Klaar is Clara
Hoe heb ik het gedaan?
Op de 'server' gewoon de printer installeren, sharen en een leuke naam geven (bij mij heel toepasselijk: Printer).
Op de andere computer in 'mijn netwerkomgeving' de printer selecteren en een printerpoort toewijzen (lpt2 of zo). Opnieuw verbinden bij opstarten aanschakelen.
Dan de HP software er in een installeren op lpt2.
Klaar is Clara
Pagina: 1