De juiste glazen koffiepot vinden voor de BCC CM21-01

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 22:30

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Ik heb hier een prachtig simpel koffiezetapparaat staan, namelijk de: BCC CM21-01. Hier kan je 'm in alle glorie bekijken: https://www.bol.com/nl/nl/p/bcc-deluxe-koffiezetapparaat-filterkoffie-zwart-12-koppen-schenktuit/9300000084670107/

Nu is onlangs de glazen koffiepot stukgegaan. Normaliter contacteer je de fabrikant of winkel en koop je daar een nieuwe. Nu is dat bij BCC dus lastig aangezien ze failliet zijn gegaan. De nieuwe BCC betreft een vergelijkingswebsite dus daar word ik niet wijzer van. Het is niet mogelijk om daar een nieuwe koffiepot te kopen.

Online vond ik wel universele koffiekannen (zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/wpro-universele-koffiekan-ufc100-12-15-kops/9200000057817873/?cid=1781420866217-2105611179848). Ten eerste, weet ik niet zeker of ze passen, en ten tweede, vind ik ze behoorlijk prijzig in vergelijking tot de nieuwprijs van het koffiezetapparaat van wat ik er toen voor heb betaald (40 euro).

Heeft iemand tips voor me? Waar zou ik een vervangende koffiekan kunnen kopen die past? Ik neem aan dat het BCC koffieapparaat een rebrand is en whitelabel verkocht wordt, echter is het me niet gelukt om er achter te komen van wie het origineel is (aanname dat dit zo is). Alle tips zijn welkom :)

Een nieuwe kopen kan altijd nog, maar dat is flink zonde voor een apparaat van nog geen 3 jaar oud.

[ Voor 9% gewijzigd door haagsepracht op 14-06-2026 09:15 ]

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Heb je geprobeerd te zoeken met reverse image search? Mogelijk dat je zo de originele fabrikant kam vinden.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
Op een koffiezetapparaat van €40,- zal de glazenkan zo’n beetje het duurste vervangingsonderdeel zijn. Waarschijnlijk ben je beter af door een andere koffiezetter te gaan zoeken. Anders zou je marktplaats moeten afstruinen voor hetzelfde apparaat (al dan niet defect)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Goedkoopste optie, kringloop voor heel weinig een pot zoeken die overeenkomt en past ie niet dan naar de glasbak.
edit:
Via Gemini even gezocht en dit kwam eruit
"Ja, dit type koffiezetapparaat is onder diverse merknamen op de markt gebracht.

Dit specifieke model is een zogenaamd white label of OEM-product (Original Equipment Manufacturer). Het wordt in een fabriek (vaak in China) geproduceerd als een standaardontwerp. Verschillende elektronicamerken en winkelketens kopen dit ontwerp in, laten hun eigen merknaam erop drukken (zoals BCC in dit geval) en vertalen de tekst op de knoppen naar de lokale taal.

Bekende alternatieve merken van dit model

Als je exact ditzelfde apparaat zoekt met dezelfde functies, behuizing en knoppenlay-out, kom je hem onder andere tegen als:

H.Koenig MG30: Dit is de internationaal meest bekende variant van exact ditzelfde model. H.Koenig verkoopt hem in heel Europa.

Tristar / Princess: Dit soort typische RVS-filterkoffiezetapparaten met een digitale timer wordt in de Benelux ook regelmatig door merken als Tristar of Princess in exact dezelfde vorm (of met een minimaal gewijzigd knoppenpaneel) uitgebracht."

Edit 2:

Voor het H.Koenig MG30 filterkoffiezetapparaat is een losse glazen kan (karaf) met een inhoud van 1,5 liter gelukkig goed verkrijgbaar. Hier zijn de directe opties om er een te bemachtigen:Officiële H.Koenig Onderdelenservice: Controleer het aanbod van originele onderdelen via de H.Koenig Onderdelen Apparatenpagina om direct bij de fabrikant te bestellen.

https://www.onderdelen.nl/konig-onderdelen/apparaten

[ Voor 97% gewijzigd door Ad de Jong op 14-06-2026 10:06 ]

Mijn profiel op Discogs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens of je bij koenig iets kan vinden, volgens mij hebben ze hem daar als mg30. Ik kom hem ook als Blokker 1000 tegen.

Wise enough to play the fool

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ad de Jong schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:55:
Goedkoopste optie, kringloop voor heel weinig een pot zoeken die overeenkomt en past ie niet dan naar de glasbak terug na de kringloop.
fixed

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
Overigens, ik hoop dat je wel de kunststof onderdelen van de pot hebt bewaard, handvat en deksel zijn niet altijd uitwisselbaar. (Ook al is het glas hetzelfde)

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 22:30

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Dank voor het meedenken allemaal. De H.Koenig MG30 blijkt idd hetzelfde apparaat te zijn. Heb ze zojuist gemaild met de vraag wat een vervangende koffiepot kost. Ben benieuwd.

Ondertussen ga ik langs de kringloop om te checken of ik daar een geschikte pot vind.

Op Marktplaats vond ik geen tweedehandse identieke modellen.

De Blokker 1000 heb ik nog niet gevonden, maar geeft wel weer een mooi aanknopingspunt.
Pagina: 1