Skg * cilinders onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:19
Onze buitendeuren hebben SKG ** aan de binnenzijde op het slot staan.

De cilinders op dezelfde deuren aan de buitenkant hebben SKG ***.

Nu zegt google dat dit niet kan. Google zegt dat 1 cilinder altijd dezelfde skg waarde heeft. Heeft google/chatgpt het fout?

Nu heb ik ook 1 deur van de garage, waar buiten niets op staat. Ik wil graag weten of dat dit SKG 2 of 3 is ( buitenkant ).

Wie kan ons duidelijkheid geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DefgT6oXfiaDXKfbRYaGKHBWT9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9efIsNHQXPeEwUDP6loXTYh.jpg?f=fotoalbum_large

Buitenkant. Is dit SKG ** of ***? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSt3OR-bxsQ9yTAfA12_JPoz4rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOkmMQIJHfRD5Lyt7AE9CNTh.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je cilinder kan een ander aantal sterren hebben dan het beslag.

Foto 2 is eigenlijk alleen van het beslag, de cilinder zit achter die draaiende plaat. Dus wat je zegt kan heel goed wel waar zijn. 2 sterren cilinders in 3 sterren beslag. Daar is niks mis mee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
Hooglander1 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:30:
Je cilinder kan een ander aantal sterren hebben dan het beslag.

Foto 2 is eigenlijk alleen van het beslag, de cilinder zit achter die draaiende plaat. Dus wat je zegt kan heel goed wel waar zijn. 2 sterren cilinders in 3 sterren beslag. Daar is niks mis mee.
Is op basis van de foto te zeggen of het beslag dus *** is?

En bedankt, alle cilinders zijn dus ** en het (meeste) andere beslag is ***.

De andere waar duidelijk *** op staat zien er als volgt uit. Alleen mijn garagedeur heeft dus niks op zijn beslag staan en dat wil ik graag weten om te bepalen of ik de deur die er achter zit ook op slot doe of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9-cNgyubFle7oTzTmJl85hhE2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXUVbETs8QdswmkIWkGdbbcx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 13-06-2026 20:38 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:34:
[...]
Is op basis van de foto te zeggen of het beslag dus *** is?
Nee, doorgaans niet. Maar aangezien dat ronddraaiende stukje voor de cilinder bedoeld is om uitboren te voorkomen zal het wel 3 sterren zijn.

Een cilinder is aan beide kanten 2 of 3 sterren, niet 2 sterren binnen en 3 buiten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Als je op je garagedeur nu geen anti-kerntrek deurbeslag hebt dan is dat een quick win. Kerntrekken is een populaire methode om een slot te forceren. Zie filmpjes op YouTube hoe ze dat doen, gaat behoorlijk snel.

Die keurmerken etc. kan wel verwarrend zijn, ik heb er destijds een topic over geopend toen ik zoekende was naar vervanging: Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden