Hulp na het installeren van one drive en ook ontkoppeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nkoed
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:38
Hallo,

Ik heb een Lenovo Ideapad laptop waar nu een PM991a SSD in zit. Die is te klein, 128GB. Ik heb een 500GB gekocht maar ik weet niet hoe die er in te zitten. Is er iemand in de buurt die mij daarbij kan helpen? Ik moet dan ook Windows opnieuw installeren denk ik en ook dat weet ik niet.

Bovenstaande is woensdag gebeurd.

Vandaag heb ik Onedrive geinstalleerd. Heel stom. En weer ontkoppeld.

Nu kan ik niet in mijn bestanden die op de laptop staan. Hij geeft dan een melding van Microsoft. Ik als digibeet durf niet verder.

Is er misschien iemand die zou kunnen helpen? Onderstaand staat er wat er nu op staat. Er staat nu geen betaalde versie Microsoft op.

Ik woon in Dirksland. Alvast bedankt!!!

Nancy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbO2J0vzxRBZ7TrzU93P7QRFoyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeMDDG2ZRwubU6gpdhIInWCr.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nkoed schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:38:
Vandaag heb ik Onedrive geïnstalleerd. Heel stom. En weer ontkoppeld.

Nu kan ik niet in mijn bestanden die op de laptop staan. Hij geeft dan een melding van Microsoft. Ik als digibeet durf niet verder.

Is er misschien iemand die zou kunnen helpen? Onderstaand staat er wat er nu op staat. Er staat nu geen betaalde versie Microsoft op.
Om welke/wat voor bestanden gaat het waar je nu niet bij kan en wat voor melding/waar krijg je deze precies?
Zijn er bestanden verwijderd door koppelen/ontkoppelen van Onedrive?
Zo te zien heb je Office (2024?) geïnstalleerd?
Zonder licentie is de functionaliteit mogelijk beperkt maar dat dat is nu niet van belang.

Als je echt "digibeet" bent zul je inderdaad hulp nodig hebben bij het inbouwen/overzetten/installeren.
En om welke laptop gaat het eigenlijk?

• nkoed
Hoi hoi bedankt voor je bericht.

Hallo,

Ik heb een Lenovo Ideapad laptop waar nu een PM991a SSD in zit. Die is te klein, 128GB. Ik heb een 500GB gekocht maar ik weet niet hoe die er in te zitten. Is er iemand in de buurt die mij daarbij kan helpen? Ik moet dan ook Windows opnieuw installeren denk ik en ook dat weet ik niet.

Windows is al geinstalleerd!!!

Doordat ik onedrive heb geinstalleerd en ontkoppeld. Krijg ik toch de melding.

Het advies was niet werken met onedrive.

Ik moet solliciteren dus heb het helaas wel nodig.

Bedankt Nancy

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06
Nancy,

als je wil dat The_Doman je helpt, zal je wel op elk van zijn antwoorden moeten antwoorden...

(want ik vrees dat zijn glazen bol stuk is)

• nkoed
Hallo,

Windows is geinstalleerd.

Omdat ik onedrive erop gezet heb en ontkoppeld. Geeft hij deze melding.

Ik liep op een banenmarkt.

Hoop dat je mij verder kan hepen. Alvast bedankt.

Nancy

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

franssie

Save the albatross

Hoi, er lopen denk ik twee dingen door elkaar.
1) Het vinden van je bestanden Windows zet bestanden lokaal neer en op de cloud als je one drive gebruikt.
De mappen hebben dezelfde naam maar een ander pad.
Op C:\users\jouwnaam zou je je oude bestanden moeten kunnen vinden en gewoon bewerken.
Kopieëer deze bestanden ook even naar een USB stick die redelijk groot is (die van de action zijn prima hiervoor)

2) Het vervangen van de SSD, je hebt daarvoor een USB adapter nodig
review: Waar moet je op letten bij een M.2-naar-USB-adapter?
Bij veel SSD's krijg e een licentie voor software om de oude SSD te kopiëren (klonen) naar de nieuwe. Dat gaat meestal goed, maar hier heb je dus de backup van je bestanden op de USB stick voor nodig ocht het fout gaan.
Om hierna de SSD's om te kunnen ruilen moet de laptop open, daarvoor is het handig om te weten exact welk type laptop je hebt. Met dat type nummer kan je vast ook wel een video op YT vinden waarin het wordt voorgedaan.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nkoed
@The_Doman het zijn bestanden die ik woensdag op de laptop gemaakt heb. Cv bestanden.

Er is mij inmiddels afgeraden one drive te gebruiken.

Ik zal moeten vragen aan degene die er windows op gezet heeft of het office 24 is.

Bedankt tot nu toe.

Nancy

• nkoed
@The_Doman
Excuus niet op al vragen antwoord gegeven. Liep op een Beurs.

Ik mijn CV gemaakt en in een map gezet.

Na het installeren en ontkoppelen van one drive kreeg ik deze melding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp0vNadA_TMCeHlOJ8vKZwsXUF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2y0SkcYirFU378c4LVoN3ZfQ.jpg?f=fotoalbum_large Misschien dat dit iemand iets zegt.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes Nancy

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nkoed schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:37:
Ik mijn CV gemaakt en in een map gezet.

Na het installeren en ontkoppelen van one drive kreeg ik deze melding.
[Afbeelding]
De CV map is er blijkbaar niet meer.
Mogelijk is deze verwijderd/verplaatst door automatisch synchroniseren met Onedrive.
Je zal niet de eerste zijn die hierdoor documenten kwijtraakt.

Is alleen die CV map verwijderd of missen er meer mappen/bestanden/foto's?
Probeer eerst eens goed te zoeken op je computer naar namen van bestanden/documenten die je nu blijkbaar mist?
Mogelijk zijn deze alleen verplaatst?
Als dat echt niets oplevert kan je proberen weer in te loggen/koppelen met Onedrive om te zien of deze daar mogelijk aanwezig zijn.
nkoed schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:06:
Ik zal moeten vragen aan degene die er windows op gezet heeft of het office 24 is.
Er Is blijkbaar recent een nieuwe Windows installatie gedaan?
Pagina: 1