Vraag

• Ibowtje
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-06 19:56
Hallo allemaal,

Ik heb een Odido Glasvezel-abonnement van 2 Gbit en gebruik momenteel de Zyxel T-56 die door Odido is geleverd.

Ik overweeg om deze te vervangen door mijn eigen router, een Xiaomi BE6500. Voordat ik hiermee aan de slag ga, Heeft iemand ervaring met de Xiaomi BE6500 op een Odido glasvezelaansluiting?

Alle ervaringen en tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:55
niet doen
waarom zou je van zyxel naar het chinese zeer omstreden xiaomi overstappen

als je dat doet ga dan naar het europese mikrotik bijv.

je wil het beter maken toch niet slechter?

• Ibowtje
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-06 19:56
Aan mijn modem is momenteel al een Xiaomi-router gekoppeld en die werkt al geruime tijd prima.

Ik had toevallig nog een tweede Xiaomi-router liggen en dacht eraan om de Zyxel te vervangen, zodat ik een mesh-netwerk kan opzetten. Daarnaast heeft de Zyxel slechts één 2,5 Gbit-poort en ondersteunt hij geen Wi-Fi 7, terwijl de Xiaomi dat wel doet.

Daarom was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de Xiaomi BE6500 rechtstreeks op een Odido glasvezelaansluiting.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:54

Felyrion

goodgoan!

Geen ervaring, maar als de BE6500 ondersteuning heeft om een VLAN in te stellen voor de WAN verbinding dan zie ik niet in waarom deze niet zou functioneren.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 18:04
boyette schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:17:
niet doen
waarom zou je van zyxel naar het chinese zeer omstreden xiaomi overstappen

als je dat doet ga dan naar het europese mikrotik bijv.

je wil het beter maken toch niet slechter?
Xiaomi verkoopt toch al verschillende jaren allerhande apparatuur, ook hier in Europa. Waarom zou dat merk nu ineens "zeer omstreden" zijn, enkel omdat het Chinees is? Dan kun je 90% van de spullen in je huis onderhand wel weggooien toch...

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:59
Koop een zyxel t-56 op marktplaats of via VA op deze website met Openwrt. Ik ben tevreden over de prestaties, voor een tweaker gemakkelijk te updaten.

(Ik haal 1000/1000 met mijn pixel 9, t-56 staat in de woonkamer)

[ Voor 18% gewijzigd door joostnl op 13-06-2026 08:18 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen ervaring met de specifieke router die je benoemt maar wel het proces. Toen de monteur hier klaar was, had ik voordat hij zij auto gestart had de Zyxel al weggehaald. De LAN kabel van de ONT in mijn eigen apparatuur geprikt, VLAN300 instellen en klaar. Het stelt echt niets voor.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:22
S1NN3D schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:33:
Geen ervaring met de specifieke router die je benoemt maar wel het proces. Toen de monteur hier klaar was, had ik voordat hij zij auto gestart had de Zyxel al weggehaald. De LAN kabel van de ONT in mijn eigen apparatuur geprikt, VLAN300 instellen en klaar. Het stelt echt niets voor.
Lol,Bij mij is de T-56 niet eens de doos uitgekomen :-)

Apple Macbook Pro M5 Max 14'

Pagina: 1