Deur van Bosch Silentplus vaatwasser gaat niet meer open

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn vraag
Deze vaatwasser staat al een tijdje stil en is buiten gebruik, maar wilde kijken of ik er nog iets mee kan. Als ik aan de hendel trekt, voelt het alsof hij aan de zijkanten vastzit. Lastige is dat ik niet kan kijken of er een programma nog actief is (hoewel hij al weken uitstaat), het schermpje is namelijk stuk. Ik hoor de knoppen we piepen, maar niets op het scherm

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat filmpjes gegeken die bijv onder de hendel een sleuf hebben, maar in dit geval helaas niet. Ook aan ze zijkant zie ik niet echt een duidelijk knop/hendel. Als iemand weet hoe ik deze deur openkrijg, alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5eNqC7XXLFP0fdcdw0nbkLPYJU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qm8TCDYW762Sw4noRcBLZFmw.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gx7Ih8TFQqwXaIJr33QVHdJZ-k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVRfcZljDZpKH1Kh9ujqC3Pd.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0iEgrAuNUU0ixnT6utKBid8AGY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQRvCdAnrMZPckZ376g875qs.jpg?f=fotoalbum_medium

Beste antwoord (via Roamor op 12-06-2026 17:48)

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:30
Hier ook eens gehad na een periode stilstand. Grote kans dat het deurslot of het rubber een beetje “vastgeplakt” zit door opgedroogde zeepresten/vuil.
Even stekker eruit voor een paar minuten en daarna rustig proberen te openen (niet trekken met geweld).
Bij mij kwam hij toen weer los en werkte alles daarna weer normaal

Alle reacties

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> HHW :)

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:15
Je kan de Start knop 3 seconden inhouden zodat ie een eventueel programma reset,
maar een vaatwasser die compleet de deur kan blokkeren is nieuw voor mij.

Ik weet niet anders dan dat je zelfs tijdens een programma gewoon de deur open kan trekken

Acties:
  • Beste antwoord

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:30
Hier ook eens gehad na een periode stilstand. Grote kans dat het deurslot of het rubber een beetje “vastgeplakt” zit door opgedroogde zeepresten/vuil.
Even stekker eruit voor een paar minuten en daarna rustig proberen te openen (niet trekken met geweld).
Bij mij kwam hij toen weer los en werkte alles daarna weer normaal

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zonder (gewicht van een) frontje houden de veren de deur stevig gesloten. Gewoon opentrekken voor de veerdruk heen,

Wise enough to play the fool

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dank voor de reacties. :) Het was inderdaad dat de hele rand zat vastgeplakt, stond al een paar maanden stil. Die gaan we dus even vervangen.

Hij is iig weer open. Daarmee deed het schermpje het ook weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 12-06-2026 17:50 ]

Pagina: 1