Discuzione di passaporta

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
In het naar verhouding rustig gebleven Microsoft stelt Passport open voor andere bedrijven topic, stond ;) het één en ander wat aan de scheve kant. Er is al behoorlijk door gebromschaafd, maar er stond een postje dusdanig aan de hoge kant dat mijn ene modpuntje niet genoeg was. Eéntje, misschien twee extra kan oplossing bieden.

Daarnaast heb ik een reactie ongemod gelaten omdat ik deze interessant vond voor discussie. De zoveelste dezelfde weliswaar, maar toch weer anders ;) . Hij is nog volledig ongemod en dus heerlijk om objectief in te stappen. De reactie heeft IMO twee kanten en ik ben erg geïnteresseerd wie, wat en waarom laat doorslaan en naar welke kant.

Plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik wil wel modden maar kan er niet meer modden :{
maar die tweede reactie vind ik interresant genoeg om te plussen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
De reactie op de hierboven genoemde reactie maakt het allemaal alleen nog maar leuker.

Die omschrijft een onderhuids gevoel wat sommige MS-bashers bij mij ook wel eens los maken. Wat dat betreft is de automatiseringshistorie een snelle hervertelling van de geschiedenis, waarin pro en anti MS de koude oorlog doen herleven. Deze reactie is overigens ook een beetje onder de gordel en heeft ook zijn waarheid, dus past hij er mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
De 1e heeft een \/ gekregen :)

de 2e:
Ja dank je de koekoek. Ik heb ervaring met het schrijven van gepersonaliseerde database-driven webapplicaties, en de authenticatiemodule (ik heb ook single-point-multi-site-logon engines a la passport gemaakt) is niet ingewikkelder dan zo een applicatie.
Dit lijkt me als een buitenstaander behoorlijk moeilijk om te beoordelen, al was het alleen maar omdat je met de omvang van zoiets rekening moet houden. Alhoewel de basis natuurlijk (in zekere mate) hetzelfde is, denk ik dat zolang je de bron van het passport niet kent, je moeilijk kunt oordelen over de complexiteit van het geheel.

hierover weet is dus niet of het correct is (inhoudelijk), maar de onderbouwing is redelijk, zij het op een ietwat betweterige toon . :)
Bovendien heb je dan nog steeds geen autorisatie binnen je site (wie mag wat op welke plek). Dat is veel lastiger. Ik vrees dat Microsoft alleen een hoop afhankelijkheden intoduceert, waar je als we niet uitkijken niet meer onder uit kunt. Dat is tenslotte wat ze al doen sinds de MS-Dos deal met IBM.
De laatste zin lijkt mij een flame richting MS. De rest is zijn eigen mening, echte argumentatie daarvoor moet je zelf uit het verhaal daarvoor afleiden, dus het lijkt me een redelijk verhaal wat ie getypt heeft.

M.i. mag ie wel op een 2, maar als het verhaal wat ie vertelt inhoudelijk ook correct is mag ie wat mij betreft rustig naar 3 toe.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Hmmm, ik had eigenlijk op wat meer verdeelde input gehoopt. Ik zie alleen de reactie van * Rennie die eigenlijk mijn idee over de post bevestigd. Terwijl voor mijn gevoel de post behoorlijk controversieel is.

Ook valt me op dat de ractie na deze vermelding in /16 nog steeds ongemod is.

Durft niemand zijn vingers eraan te branden?
Vol verwachting klopt nog steeds mijn hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:13

botoo

💀 too old to die young

Hmmmz, ik heb de handschoen maar opgepakt en er een +1 interessant aan gewaagd.
Inhoudelijk kan ik het niet tegen het licht houden, 't klinkt zinnig.
Doorslag voor mij is het feit dat er idd niemand moddert en dat het lezen/begrijpen van de reactie an sich al een vorm van inzicht krijgen is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 22:28 schreef KexDaFlex het volgende:
Durft niemand zijn vingers eraan te branden?
Vol verwachting klopt nog steeds mijn hart ;)
Dat is net een dag terug en probeert hier meteen de dienst al uit te maken. /me kan zijn vingers toch moeilijk branden als ie er niet is, wel? ;)

Laat ik me dan ook maar eens aan een schot in het duister wagen...
Dit is duidelijk een slechte ontwikkeling. Met het argument dat concurrenten een kans krijgen gebruikt Microsoft zijn macht om anderen een standaard op te dringen. Helaas lijkt dit niet op de wel goede Open Source beweging. We worden met zijn allen alleen maar weer een stukje afhankelijker van Microsoft. Als je als kleiner bedrijf een authenticatiefunctie nodig hebt heb je straks eigenlijk geen vrije keuze, wat Microsoft je ook zegt. MS beweert
"Our goal is to lay the foundation that will allow mass adoption of Web services."
maar natuurlijk zijn hun bedoelingen louter commercieel. Ze kunnen me niet wijsmaken dat ze deze functie "opengooien" uit liefdadigheid, hier zit een keihard verdienmodel achter.
Microsoft gebruikt zijn macht om anderen een standaard op te dringen en we worden allemaal afhankelijk van Microsoft. Ik zie dat eigenlijk als een troll, zeker ook omdat er, totaal onnodig eigenlijk, nog even achteraan genoemd wordt dat het niet hetzelfde is als de wel goede open source beweging.
Ook het argument dat Microsofts bedoelingen commercieel zijn, vind ik nergens op slaan. Microsoft is een bedrijf en een bedrijf wil geld verdienen. Dát is nu eenmaal hoe onze maatschappij in elkaar zit. Om dat als tegenargument in een reactie te gebruiken vind ik eigenlijk hetzelfde als het schrijven van M$; slaat eigenlijk nergens op. Bovendien kunnen we er helemaal niets zinnigs over zeggen, want over de financiële gevolgen van deze openstelling van het passport systeem wordt niets gezegd.
Dat kleine bedrijven geen vrije keuze meer zouden hebben, daar kom ik straks op terug.
Ja dank je de koekoek. Ik heb ervaring met het schrijven van gepersonaliseerde database-driven webapplicaties, en de authenticatiemodule (ik heb ook single-point-multi-site-logon engines a la passport gemaakt) is niet ingewikkelder dan zo een applicatie. Bovendien heb je dan nog steeds geen autorisatie binnen je site (wie mag wat op welke plek). Dat is veel lastiger.
Als dat dan toch niet ingewikkelder is, waarom zouden kleine bedrijven dan geen vrije keuze meer hebben? En hij geeft hier ook aan dat de oplossing van Microsoft niet eens in alle gevallen voldoet. Dat lijkt mij juist een perfecte markt voor concurrentie, zeker ook omdat er nu kennelijk ontzettend veel alternatieven zijn.
Ik vrees dat Microsoft elleen een hoop afhankelijkheden intoduceert, waar je als we niet uitkijken niet meer onder uit kunt.
Dat is IMHO ook onzin; waarom zouden we niet onder Microsoft uit kunnen komen? Noem mij eens een marktgebied of toepassing waarvoor er helemaal geen alternatieven zijn...
Ik zie het eerder als standaardisatie: wat Microsoft wil is één standaard. Het liefst zien ze met deze oplossing dat je op internet niet meer hoeft te verdwalen in de wereld van usernames en passwords. Password veranderen? Op één site even aanpassen en het is geregeld. Ik zie dat als een positief uitgangspunt.
Dat standaarden niet door bedrijven bepaald moeten worden (maar door organisaties, zoals IEEE) of dat Microsoft zich niet altijd aan al bestaande standaarden houdt, dáárover kun je discussiëren.

Mijn eindoordeel voor deze reactie is dan ook 0, misschien -1, met de tag 'troll'. I'm sorry.

Zo goed, Kex, of heb ik nu mijn vingers verbrand? :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:13

botoo

💀 too old to die young

geen vingers verbrand, wel een zeefje met hele kleine gaatjes gebruikt, maar ondanks je gemillimeter maak je je standpunt beter duidelijk dan ik.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• korenwolf
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 00:23 schreef botoo het volgende:
geen vingers verbrand, wel een zeefje met hele kleine gaatjes gebruikt, maar ondanks je gemillimeter maak je je standpunt beter duidelijk dan ik.
:? Mijn gemilimeter??? Zo doen we dat toch altijd hier. :P ;)

• KeX
Op zaterdag 22 september 2001 00:15 schreef Thor-korenwolf een duidelijk verhaal:
[...]
Inderdaad /me dat is de andere kant. Ik waai wel een beetje met verschillede winden mee, maar de reactie doet mij op twee gedachten hinken waarmee ik het deel wat als buitenstaander moeilijk te beoordelen valt nog buiten beschouwing laat.

Er staat IMO een behoorlijk verhaal met aanemenlijkheden waarop ik de post omhoog zou zetten. Al was het maar om de mogelijkheid de aanemenlijkheden boven het zeeniveau te houden en ze daar te kunnen toetsen aan verdere kennis zodat het zekerheden kunnen worden. Dan hebben ze meerwaarde voor de lezer.

Daarnaast heeft mijnheer in zijn broekzak een zakje standaard MS toeters bellen trolletjes gehad die rondgestrooid zijn. Waaronder het IMO belachelijke "waarom een bedrijf winst zou maken verhaal" (omdat het een bedrijf is :P ). Dat kan de post dus nooit hoog laten eindigen. Zeker niet in combinatie met de opmerking.
Helaas lijkt dit niet op de wel goede Open Source beweging.
Je weet wel van die andere beweging, die _wel_ goed is. Dat is toch duidelijk trollen lijkt me. Mijn conclusie is het ergens wel eens met de tag en score zoals deze nu staat 1: troll. De 1 voor het "zeeniveau", waarmee de discussie open blijft en anderen er mogelijk inhoudelijk op in kunnen gaan wat meerwaarde IMO heeft. En de troll voor de standaar blaat.

En O Ja /me , dienst uitmaken is een groot woord. Ik zat zelf wat met de reactie in mijn maag. Zeker gezien de ongemodstatus. En aangezien het mij op het moment wat ontbreekt aan fingerspitzengefühl wend ik mij tot de vergadering der wijzen ;) (/16). En om die tot een reactie uit te lokken moet je het soms ietwat spicey brengen. :P

Verwijderd

Hmmz, laat ik ook nog eens wat zeggen dan :)
Kan de manier waarop deze reactie is geschreven niet worden opgevat als een flampie richting de schrijver waarop hij reageert? Ik weet wel dat het een open deur is dat MS winst wil maken, maar om daar nu meteen met zo'n sarcastische toon op te reageren.

Ik vind het in elk geval niet juist dat deze op 2 staat en de reactie erboven op 1 troll.

Leonardo1504 haalt immers een quote van MS aan, waaruit je zou kunnen opmaken dat MS het iedereen alleen maar makkelijker wil maken. Helemaal geen eigenbelang hoor ;)

De eerste heeft van mij een +1 inzichtvol gekregen, je kunt toch ook niet alles gaan opvatten als troll tegen MS dacht ik :?
En de tweede heb ik een -1 overbodig gegeven, de reactie vindt ik maar een open deur en het voegt niets toe. Leonardo1504 zegt immers dat MS het wil doen voorkomen als liefdadigheid, niet dat ze geen winst mogen maken o.i.d.

Zo, dat was dat en nu hopen dat ik er niet zo ver naast zit dat ik weg mag blijven ;)

/me is natuurlijk weer zo duidelijk als wat :P

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zaterdag 22 september 2001 00:43 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

:? Mijn gemilimeter??? Zo doen we dat toch altijd hier. :P ;)
Mwoach, dat wisselt :P , maar m.i. moeten we de lat wel gewoon hoog leggen (en houden) hier in * Renegade .

Zelf vind ik het altijd wel leuk om te zien wat nou de mening van een ander over sommige dingen is. Daarbij gaat er af en toe wel eens een lichtje branden van "Hee, zo had ik het inderdaad ook kunnen opvatten". En dat is volgens mij ook het uiteindelijk doel. Dat is ook het mooie (vind ik althans) aan * Renegade , we zijn het niet altijd met elkaar eens, maar kunnen uiteindelijk wel samen door één deur (bij wijze van spreken dan :P ).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• korenwolf
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 09:46 schreef KexDaFlex het volgende:
En O Ja /me , dienst uitmaken is een groot woord. Ik zat zelf wat met de reactie in mijn maag. Zeker gezien de ongemodstatus. En aangezien het mij op het moment wat ontbreekt aan fingerspitzengefühl wend ik mij tot de vergadering der wijzen ;) (/16). En om die tot een reactie uit te lokken moet je het soms ietwat spicey brengen. :P
* KeX weet heel goed hoe hij dat moet opvatten, toch? :)

• KeX
Op zaterdag 22 september 2001 14:50 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

* KeX weet heel goed hoe hij dat moet opvatten, toch? :)
Tuurlijk! :)
Pagina: 1