Momenteel zijn we bezig met de verbouwing van onze 1930 benedenportiekwoning. Momenteel ligt er een houtenbalkenvloer in en in de gang een granieten vloer. De bovenburen hebben kinderen en als die aan het spelen zijn, horen wij dit contactgeluid heel erg. Nu zit er nog een rieten plafond met stuc tegen de houten plafondbalken aan.
Voor de vloer overweeg ik de volgende opties:
Voor het plafond willen we eerst het rieten plafond eruit halen en daarna tussen de balken 145 cm Métisse-katoenisolatie doen. De balken aan elkaar koppelen door houten balken ertussen te schroeven. Dan een verlaagd plafond gekoppeld aan de balken met rubberen montagebeugels. Op dit verlaagde plafond ligt dan nog 6 cm Métisse en dan 2 lagen gipsplaten. We kunnen hier ook voor RockSono kiezen, maar voor de kosten is het niet zo'n groot verschil.
Heeft een van jullie ervaring met een soortgelijke situatie? Vooral voor de vloer momenteel, omdat wij nu een open vloer hebben en deze z.s.m. weer dicht willen maken.
Voor de vloer overweeg ik de volgende opties:
- PIR tussen de balken;
- PIR onder de balken;
- Glas-/steenwol tussen de balken;
- PIR onder en glas-/steenwol tussen (hierbij krijg ik via Ubakus vochtontwikkeling);
Voor het plafond willen we eerst het rieten plafond eruit halen en daarna tussen de balken 145 cm Métisse-katoenisolatie doen. De balken aan elkaar koppelen door houten balken ertussen te schroeven. Dan een verlaagd plafond gekoppeld aan de balken met rubberen montagebeugels. Op dit verlaagde plafond ligt dan nog 6 cm Métisse en dan 2 lagen gipsplaten. We kunnen hier ook voor RockSono kiezen, maar voor de kosten is het niet zo'n groot verschil.
Heeft een van jullie ervaring met een soortgelijke situatie? Vooral voor de vloer momenteel, omdat wij nu een open vloer hebben en deze z.s.m. weer dicht willen maken.
/f/image/R9YZBdMw10qB9XXJT5lu8T2J.webp?f=fotoalbum_large)