Hoi allemaal, heb een probleempje met Delphi. Ik heb een string, 'ids', en daaruit wil ik een stukje verwijderen. Hij bevat indexnummers die gescheiden zijn door het teken '|', dus bijv. 1|4|6|12|46|4267|357357 etc.
Nou heb ik de volgende code:
id := copy(ids,1,(pos('|',ids) - 1));
Delete(ids,1,pos('|',ids));
De bedoeling is dat dit in een while looptje komt, zodat elke keer de string id aan een array wordt toegewezen. Geen probleem zou je denken. Wel dus. id := copy(etc...) zorgt ervoor dat het eerste id in de string id komt. Daarna wil ik dus dat stukje eruit halen. Dat zou moeten met de functie Delete, en de syntax ZOU correct moeten zijn, maar Delphi geeft me de melding: ' Too many actual parameters'. Wie kan me helpen?
Edit: oeps, Delete(ids,1,pos('|',ids)); moet zijn
Delete(ids,1,lengte_string_id);
Maar nog werkt het niet
Nou heb ik de volgende code:
id := copy(ids,1,(pos('|',ids) - 1));
Delete(ids,1,pos('|',ids));
De bedoeling is dat dit in een while looptje komt, zodat elke keer de string id aan een array wordt toegewezen. Geen probleem zou je denken. Wel dus. id := copy(etc...) zorgt ervoor dat het eerste id in de string id komt. Daarna wil ik dus dat stukje eruit halen. Dat zou moeten met de functie Delete, en de syntax ZOU correct moeten zijn, maar Delphi geeft me de melding: ' Too many actual parameters'. Wie kan me helpen?
Edit: oeps, Delete(ids,1,pos('|',ids)); moet zijn
Delete(ids,1,lengte_string_id);
Maar nog werkt het niet
Bnet pindle#2913