Lekkage badkamer, Alweer? En nu na Hei werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Goedemorgen Tweakers,

Ik zit even met de handen in het haar...

Korte inleiding:

6 jaar geleden woning uit 1998 gekocht, alles gedaan behalve de badkamer want deze zat er pas net een paar jaar in. 2 jaar (in 2022) begon ons mooie schuurwerk plafond (ongeverfd stucwerk plafond) nat te worden.. verzekering ingeschakeld, lekdetectie gedaan en ze hebben iemand ingeschakeld die achter de wand van het inbouw toilet een aan of afvoer heeft gefixed die niet goed was.

Nu krijg ik vanochtend een foto van de vrouw.. EXACT dezelfde plek is weer nat aan het worden..
God... lekker.. ik kijk thuis wel dacht ik, misschien een kit rand? (vorig jaar nog gedaan maar prima) en probeerde weer wat aan het werk te gaan en me gedachten te verzetten.

Toen ging ik er even overna denken en dook ik in mijn verzekering..
Dat is raar... 4 jaar geleden tot op 3 dagen verschil PRECIES hetzelfde begin van de lekkage... (klein plekje wat heel snel uitbreidt) Misschien verkeerd gerepareerd?

Dus de telefoon in en verzekering gebeld, die gaan iemand inschakelen. Mooi, dan nu even rust.
En toen begon het me te dagen... We hebben afgelopen maandag in de hele straat een nulmeting gehad van een aannemer. Want ze gingen een nieuwbouw project ( 6 huizen) starten en daarvoor gingen ze heien. Dit hebben ze eergisteren voltooid... en ons huis stond inderdaad te schudden en te trillen. (Was ook zo'n ouderwetse Heimachine zo groot als een hijskraan)

En nu heb ik dit...
Hoe aannemelijk is het dat er iets niet goed zit (iets nieuws?)
Of is het niet goed gerepareerd ? Of is het door de heiwerkzaamheden begonnen of verslechterd.

1 Ding is zeker, het is voor mij net teveel toeval op elkaar..
Alle adviezen zijn welkom... Ik ga in ieder geval dit weekend maar ALLE kitranden verwijderen / schoonmaken en opnieuw erin te leggen. Als is het maar om uit te sluiten voor mezelf dat dat het niet is.

Alle reacties

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:17
Vergeet niet de kitranden achter de afdekkap van de kraan. Bij ons ook een langzaam lek door slechte kit werkzaamheden.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou even wachten op degene die de verzekering stuurt en niks aan kitranden vervangen.

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:38
thetakman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:49:
Goedemorgen Tweakers,

Korte inleiding:

6 jaar geleden woning uit 1998 gekocht, alles gedaan behalve de badkamer want deze zat er pas net een paar jaar in. 2 jaar (in 2022) begon ons mooie schuurwerk plafond (ongeverfd stucwerk plafond) nat te worden.. verzekering ingeschakeld, lekdetectie gedaan en ze hebben iemand ingeschakeld die achter de wand van het inbouw toilet een aan of afvoer heeft gefixed die niet goed was.

Nu krijg ik vanochtend een foto van de vrouw.. EXACT dezelfde plek is weer nat aan het worden..
God... lekker.. ik kijk thuis wel dacht ik, misschien een kit rand? (vorig jaar nog gedaan maar prima) en probeerde weer wat aan het werk te gaan en me gedachten te verzetten.

Dat is raar... 4 jaar geleden tot op 3 dagen verschil PRECIES hetzelfde begin van de lekkage... (klein plekje wat heel snel uitbreidt) Misschien verkeerd gerepareerd?

Dus de telefoon in en verzekering gebeld, die gaan iemand inschakelen. Mooi, dan nu even rust.
En toen begon het me te dagen... We hebben afgelopen maandag in de hele straat een nulmeting gehad van een aannemer. Want ze gingen een nieuwbouw project ( 6 huizen) starten en daarvoor gingen ze heien. Dit hebben ze eergisteren voltooid... en ons huis stond inderdaad te schudden en te trillen. (Was ook zo'n ouderwetse Heimachine zo groot als een hijskraan)

En nu heb ik dit...
Of is het niet goed gerepareerd ? Of is het door de heiwerkzaamheden begonnen of verslechterd.

Alle adviezen zijn welkom... Ik ga in ieder geval dit weekend maar ALLE kitranden verwijderen / schoonmaken en opnieuw erin te leggen. Als is het maar om uit te sluiten voor mezelf dat dat het niet is.
Dat laatste zou ik dus even niet doen! Eerst de expert van de verzekering er bij, dan pas ga je eventueel zelf wat ondernemen qua herstel.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
Kit lost een lekkage niet op. Althans niet met suggesties die jij hier doet. Dus als je problemen/lekage hebt ga op zoek naar de oorzaak.

Als ergens in de muur iets zit wordt het niet beter met afkitten. En inderdaad de verzekeringsexpert laten kijken anders is het sowieso een lastig verhaal qua verzekeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:08
thetakman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:49:
Goedemorgen Tweakers,

Korte inleiding:

En nu heb ik dit...

Dat het precies 4 jaar geleden is sinds de vorige keer, is natuurlijk puur toeval. Leuk dat je het meldt, maar dat is verder irrelevant voor deze lekkage. Vervelend is het wel.

Zoals hierboven gezegd: niets doen tot de expert geweest is! Behalve natuurlijk iets wat je snel en makkelijk kunt doen om het probleem te verminderen (indien mogelijk het betreffende toilet even niet meer gebruiken).

Heiwerk kan wel voor wat voelbare trillingen zorgen in een woning (een voorbijrijdende vrachtwagen of trein ook), maar dat zou in principe nooit tot het falen van een (goed aangebrachte) aansluiting kunnen zorgen. Het kan wel zijn dat het een slechte aansluiting nét dat zetje over de rand heeft gegeven... Dus of het herstel is vorige keer niet goed gedaan of niet alles wat toen herstel nodig had is toen erkend en hersteld...

Even de expert / lekdetectie afwachten en veel succes ermee! Vervelende situaties altijd.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21
In principe zal jou verzekering regelen wat ze moeten, en gaan ze achteraf dan deze kosten terugvorderen bij andere partijen als ze kunnen. Dus als het zou te maken hebben met de heiwerken (lijkt me weinig waarschijnlijk), ben je nog altijd in het juiste traject.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• thetakman
BBBrt schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:46:
[...]

Dat het precies 4 jaar geleden is sinds de vorige keer, is natuurlijk puur toeval. Leuk dat je het meldt, maar dat is verder irrelevant voor deze lekkage. Vervelend is het wel.

Zoals hierboven gezegd: niets doen tot de expert geweest is! Behalve natuurlijk iets wat je snel en makkelijk kunt doen om het probleem te verminderen (indien mogelijk het betreffende toilet even niet meer gebruiken).

Heiwerk kan wel voor wat voelbare trillingen zorgen in een woning (een voorbijrijdende vrachtwagen of trein ook), maar dat zou in principe nooit tot het falen van een (goed aangebrachte) aansluiting kunnen zorgen. Het kan wel zijn dat het een slechte aansluiting nét dat zetje over de rand heeft gegeven... Dus of het herstel is vorige keer niet goed gedaan of niet alles wat toen herstel nodig had is toen erkend en hersteld...

Even de expert / lekdetectie afwachten en veel succes ermee! Vervelende situaties altijd.
Ansich goed advies, even niks doen is logisch. Het vreet wel wat aan me maar prima.

Ik ben het met je eens dat het toeval kan zijn.. maar alles is toeval. Dat het precies tot op bijna de dag exact weer gebeurd is toeval, dat het komt een dag na het heien en 3 dagen na de nulmeting is ook toeval.

Dat het enkel voelbare trillingen geeft (gaf) ben ik niet met je eens.
Ik was thuis toen ze 2 dagen lang bezig waren.. de ramen waren wazig van de trilling, het bureau stond te dansen en letterlijk spulletjes in de kas en keuken vielen op. Ja het waren spullen die ook om zouden vallen als je de kas deur heel hard dicht zou gooien. Maar toch het was aanzienlijk sterker dan enkel wat trillingen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14
Als ze die 0 meting hebben gedaan kan het verstandig zijn om wel te vermelden wat de gevolgen zijn hoe heftig de trillingen zijn. Dit zodat je dat ook op papier en eventueel beeld/filmpje hebt. Gewoon om het straks maar vastgelegd en gemeld te hebben mocht er een relatie gevonden worden.

• thetakman
djluc schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:14:
Als ze die 0 meting hebben gedaan kan het verstandig zijn om wel te vermelden wat de gevolgen zijn hoe heftig de trillingen zijn. Dit zodat je dat ook op papier en eventueel beeld/filmpje hebt. Gewoon om het straks maar vastgelegd en gemeld te hebben mocht er een relatie gevonden worden.
Die heeft al plaatsgevonden ,deze moet altijd voor de werkzaamheden.
Pagina: 1