nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ben ik de enige met dit probleem dan?
Ander forum? Windows XP met netwerk connectie probleem ofzo. als het een ander forum zou moeten zijn zal het toch windows os moeten zijn denk ik....
Hmm, misschien dat dit topic dan in [forum=23] een succes wordt. Zoniet schopt jotti 'm vanzelf wel weer terug 
Move >> [forum=19] >> [forum=23]
Move >> [forum=19] >> [forum=23]
Verwijderd
Er is een default instelling in de security van XP veranderd t.o.v. Win2K, die dit probleem zal veroorzaken.
Ga eens naar het Control Panel
Vervolgens Administrative Tools ,daarna Local Security Policies.
ga naar Local Policies en vervolgens naar "Security Options".
Klik op "Domain member: Digitally encrypt or sign secure channel (always)" Let op dat laatste woordje!
Bij Win2k staat dat standaard uit, bij XP staat dat aan.
Hier kan samba niet mee overweg; als je dit dus op disabled zet, dan moet hij het volgens mij doen.
Ga eens naar het Control Panel
Vervolgens Administrative Tools ,daarna Local Security Policies.
ga naar Local Policies en vervolgens naar "Security Options".
Klik op "Domain member: Digitally encrypt or sign secure channel (always)" Let op dat laatste woordje!
Bij Win2k staat dat standaard uit, bij XP staat dat aan.
Hier kan samba niet mee overweg; als je dit dus op disabled zet, dan moet hij het volgens mij doen.
Heeft helaas niet geholpen...
Om moet je voor die instelling eerst opnieuw booten?
Probeer het straks nog wel een keer...
Wat het resultaat ook mag worden: bedankt voor de tip iig.
Verwijderd
Probeer het anders ook eens met de netbios-naam van de server i.p.v. het ip-adres.Op zaterdag 22 september 2001 00:44 schreef Amphora het volgende:
Heeft helaas niet geholpen...
Kan best zijn dat het dat is.
Kan je er zo wel op komen (via de explorer)
Booten werkte ook niet...
Via netbios naam kan niet want het is een web server en ik ga dus via m'n pppoe verbinding er naar toe dus verkenner ziet em sowieso niet.
Ik heb wel geprobeerd om in de hosts file het ip adres een naam te geven en dat een net use naar die naam maar ook dat haalde niets uit helaas.
Via netbios naam kan niet want het is een web server en ik ga dus via m'n pppoe verbinding er naar toe dus verkenner ziet em sowieso niet.
Ik heb wel geprobeerd om in de hosts file het ip adres een naam te geven en dat een net use naar die naam maar ook dat haalde niets uit helaas.
Pagina: 1