In september wordt ik de trots eigenaar van een andere woning ('74). Dit leek mij een mooi moment om volledig gasloos te worden in het huis. Op dit moment zit er nog een CV (2012) in, deze loopt tegen zijn maximale levensduur aan. Nu ben ik aan het kijken om deze te gaan vervangen voor een warmte pomp die all electric kan.
Het huis heeft 8 zonnepanelen die 400 WP doen en staan op het zuiden en een drie fase aansluiting van 25 A. De getoonde laadpaal wordt weg gehaald en meegenomen (door de huidige eigenaren).
Het huis heeft op dit moment een A label en een warmte behoeft van 118,69 W/m2 (Volgens het energielabel rapport).
Woon opervlakte is 97 m2 en ik woon er straks in mijn uppie.
Op de begane grond (huiskamer en keuken) bevindt zich een mix van Dubbel glas en HR++ glas (2021).
Op de eerste verdieping is het allemaal dubbel glas (2023).
Momenteel ben ik aan het kijken naar merken als Panasonic, Mitsubishi en Weheat.
Een grote plus is om zelf te kunnen sturen door middel van home assistant om het verbruik te optimaliseren.
Ik hoop dat iemand op tweakers mij zou kunnen adviseren qua merk en type, en over eventuele plaatsing van de buiten unit. Zeker gezien het tussen woning betreft wil ik voorkomen dat mijn toekomstige buren geluidsdruk ervaren. Alle tips en input zijn welkom
Historisch gasverbruik: 469 m³/jaar (2025) (maar ik vermoed dat de airco ook ingezet is om te verwarmen)
- Woonkamer: 1 x T22 radiator
- Hal: 1 x T22 radiator
- Slaapkamers (3): 1 X T11
- Garage: Niet, nog te plaatsen
- 200 liter nodig
- Geen DWTW aanwezig
Prioriteit:
Mogelijk plaatsing locaties:
Het huis heeft 8 zonnepanelen die 400 WP doen en staan op het zuiden en een drie fase aansluiting van 25 A. De getoonde laadpaal wordt weg gehaald en meegenomen (door de huidige eigenaren).
Het huis heeft op dit moment een A label en een warmte behoeft van 118,69 W/m2 (Volgens het energielabel rapport).
Woon opervlakte is 97 m2 en ik woon er straks in mijn uppie.
Op de begane grond (huiskamer en keuken) bevindt zich een mix van Dubbel glas en HR++ glas (2021).
Op de eerste verdieping is het allemaal dubbel glas (2023).
Momenteel ben ik aan het kijken naar merken als Panasonic, Mitsubishi en Weheat.
Een grote plus is om zelf te kunnen sturen door middel van home assistant om het verbruik te optimaliseren.
Ik hoop dat iemand op tweakers mij zou kunnen adviseren qua merk en type, en over eventuele plaatsing van de buiten unit. Zeker gezien het tussen woning betreft wil ik voorkomen dat mijn toekomstige buren geluidsdruk ervaren. Alle tips en input zijn welkom
Historisch gasverbruik: 469 m³/jaar (2025) (maar ik vermoed dat de airco ook ingezet is om te verwarmen)
Afgiftesysteem:
- Keuken: 1x T22 radiator- Woonkamer: 1 x T22 radiator
- Hal: 1 x T22 radiator
- Slaapkamers (3): 1 X T11
- Garage: Niet, nog te plaatsen
SWW:
- Huidige CV locatie Wel kleine "kamer" (0.71 bij 0.97), Als alternatief op zolder waar meer ruimte is.- 200 liter nodig
- Geen DWTW aanwezig
Warmtepompvoorkeur:
L/WPrioriteit:
- Stil
- domotica-integratie
- Zuinig
- design
- verkrijgbaarheid
- goedkoop
- milieuvriendelijk
- DIY/tweakersvriendelijk
Wie gaat het installeren?
het wordt uitbesteedMogelijk plaatsing locaties:
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 11-06-2026 21:57 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
/f/image/x3yU2Aa1X9IOIuL4o7j8r95Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PnC4CnW1wQNCkjHzHeMhVw3w.png?f=fotoalbum_large)