Toon posts:

[html/css] tabel helemaal links krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was weer eens bezig met een site (ja, wie niet?)
en nu kwam ik bij het volgende probleem..
ik heb dus een tabel en die moet helemaal links
in het scherm komen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik
dit moet aanpakken :/
hier is mijn html code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<head>
<title>BLaaaaaatttt</title>
</head>
<body bgcolor="07447D"  marginwidth="0" marginheight="0">
<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="1" bordercolor="#ffffff">
<tr>
<td width="900" bgcolor="000000">
[img]"splash.jpg">
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html[/img]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Pelle

🚴‍♂️

Ik zou het zo doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
<head>
  <title>BLaaaaaatttt</title>
</head>
<body bgcolor="#07447d"  marginwidth="0" marginheight="0" leftmargin="0" topmargin="0">

<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br>
  <!-- positioneren met hulp van <br>'s zuigt! -->

<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="1" bordercolor="#000000">
    <tr>
    <td width="900" bgcolor="#000000">[img]"splash.jpg"></td>
[/img]
  </table>

</body>
</html>

Het probleem zit 'm (denk ik) in de linefeed die je gaf voor je image. Linefeed = spatie = ruimte voor je image zodat hij niet helemaal links uitgelijnd wordt.

Je mag trouwens ook wel wat meer attributen opnemen in je image-tag hoor, zoals height en width en border en alt.
Breedtes van 900px zijn trouwens niet aan te raden, ivm met 55% van de Nederlandse bevolking die nog op 800x600 surft...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
let er dus ook ff op dat er eigenlijk een # voor de kleur moet, in de bovenstaande post is dat wel verbeterd, maar ik weet niet of 't je op zou vallen.

want internet explorer zal 't zo wel snappen, maar 't hoort dus niet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

vergten we het algin="left" niet, nu gaan we maar er vanuit dat de gebruiker de standaard waarden ggebruikt (en dat doet ook 99,9999999999%) :P

Don't mind Rick

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:35 schreef rickmans het volgende:
vergten we het algin="left" niet, nu gaan we maar er vanuit dat de gebruiker de standaard waarden ggebruikt (en dat doet ook 99,9999999999%) :P
Vooral align="left" dan :+

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 21 september 2001 13:35 schreef rickmans het volgende:
* Pelle heeft nog nooit gehoord van een optie ergens in de preferences om de default tabeluitlijning te veranderen

Dus leg 'ns uit :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

gewoon, in about:blank de volgende regel toevoegen:

<table align="center" target="*"></table> :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op vrijdag 21 september 2001 16:21 schreef Pelle het volgende:

[..]

* Pelle heeft nog nooit gehoord van een optie ergens in de preferences om de default tabeluitlijning te veranderen

Dus leg 'ns uit :?
ok hier komt het: iedere bezoeker (of iedereen die op internet zit) kan zijn of haar voorkeuren regelen wat betreft de pagina layout. Dit verschilt geheel per browser (en geheel per gebruiker :)). Als ik het goed heb (weet het niet zeker dus controle is gewenst ;)) zijn er in sommige browsers (volgens mij de arabische versie van IE :?) de prefs zo in te stellen dat die rechts uitlijnt. We hebben het weliswaar over een miniem aantal gebruikers die waarschijnlijk op de site van wandklok terecht zouden kunnen komen.
Maar het zou kunnen >:). Wat ik er mee wil zeggen is: leg de lay out waar ook mogelijk zoveel mogelijk vast met zaken zoals align wat toch door elke browser wordt ondersteunt. Zo ben je er zeker van dat je pagina er altijd op die manier zoals jij wilt er uit ziet.

Don't mind Rick

• Thijsmans
  • Laatst online: 23:06

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op vrijdag 21 september 2001 12:04 schreef Pelle het volgende:

Je mag trouwens ook wel wat meer attributen opnemen in je image-tag hoor, zoals height en width en border en alt.
het plaatje is geen link, dus border lijkt me niet nodig, en alt erger ik me altijd aan. width en height zijn alleen nodig als het plaatje nog niet de goede afmetingen van zichzelf heeft, wat aan te raden is omdat als je hem verkleint hij er lelijker uitziet, én omdat je dan langer dan nodig inlaadt.
:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1