Hoe zouden jullie deze afvoer van de wastafel weer vastmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:30
Beste tweakers.

Dit was de situatie vanochtend, dat het begon te lekken bij de afvoer. Je ziet het druppeltje nog net aan de onderkant. Dit kwam omdat het water bij het witte draaiding niet meer waterdicht was en begon te lekken vanaf de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyeEosypiLLd5QD6lYg5ZwSaEaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DLauTgVX5etfpOWRTn9VRWr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond het er sowieso niet heel geweldig uitzien, dus ik dacht alles maar even te vervangen. Dacht dat dat niet zo moeilijk zou zijn. Ik heb dat oude stuk proberen na te maken, zoals in de foto hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KODwBpyEv3v47tZxGhxCs_CUc1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfEoOyYeuJ3obZpyLow5jk4P.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ging allemaal wel goed, maar hoe knoop ik dat ding nu waterdicht vast aan de afvoer? Dit was het oude witte ding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQCIZmbKbySyMjgIM8PjBUMOyxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flcxVV5VnNeJXMyVyyr7cL4E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmJhywaak9IRlTMKSAAuUY_6Mpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVWmtOCPv7Vh8zjE5JrxNz5q.jpg?f=fotoalbum_large

Nu lijkt het dat in de vorige situatie het vooral namelijk allemaal aan elkaar was vast gelijmd, want ik krijg het er nu ook niet meer fatsoenlijk op?

Maar hoe kan je zoiets nu goed eraan vast krijgen? Heb nu deze situatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOCYqBMh8lHAclIv2ppyd0mcPXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XalVt5L2Awf9NeAyFfeBx2hu.jpg?f=fotoalbum_large

Het nieuwe witte draaiding was deze Sanivesk Wartel 6/4" + Tule 40mm kopen? | Rioolbuizen & hulpstukken | GAMMA

Maar heb ik hier dan iets anders voor nodig? Ik snap dat je de buizen aan elkaar lijmt, maar de aansluiting met dat witte ding zou toch wel iets moeten zijn dat je de buis als het ware vast kan draaien?

Of zie ik het helemaal mis?

Alvast bedankt

Alle reacties

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:36
Waar is je sifon? Dit moet toch een bron van stank geweest zijn, zelfs toen het nog niet lekte?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Mooraalkikker
guido66 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:25:
Waar is je sifon? Dit moet toch een bron van stank geweest zijn, zelfs toen het nog niet lekte?
Ja ik dacht al dat ik iets miste. Dus dat zal ik er dan even moeten plaatsen denk ik zo. Kan je het daarmee wel gewoon goed vastmaken? Want denk dat er geen siffon zat omdat anders de schuiflades niet goed dicht konden

[ Voor 10% gewijzigd door Mooraalkikker op 11-06-2026 17:29 ]

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Bekersifon monteren. Als dat niet past met de lade een ruimtebesparende monteren.

bekersifon of ruimtebesparende sifon

Voor de verloop van 40 naar 32 een rubber ring gebruiken.

rubber

Please state the nature of the technical emergency

• Mooraalkikker
edsandje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:35:
Bekersifon monteren. Als dat niet past met de lade een ruimtebesparende monteren.

bekersifon of ruimtebesparende sifon

Voor de verloop van 40 naar 32 een rubber ring gebruiken.

rubber
Dat klinkt inderdaad als een goeie oplossing. Maar is het een probleem dat het niet recht uit de muur komt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2BiZLHRN5hXZQignbMiPk0epnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KAzz6GLEKxgUQVl8uVNMG5U.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg je er dan nog een sifon onder? Ik kan dat stuk niet draaien, dus lijkt erop dat dat vast zit gelijmd.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:59
Mooraalkikker schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:25:
[...]

Dat klinkt inderdaad als een goeie oplossing. Maar is het een probleem dat het niet recht uit de muur komt

[Afbeelding]

Krijg je er dan nog een sifon onder? Ik kan dat stuk niet draaien, dus lijkt erop dat dat vast zit gelijmd.
Lijm Daar een mof.spie bochtje in, dan komt hij opeens wel recht uit de muur en kan je een normaal sifon monteren

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

• Mooraalkikker
Makrolon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:04:
[...]

Lijm Daar een mof.spie bochtje in, dan komt hij opeens wel recht uit de muur en kan je een normaal sifon monteren
Ah ik keek even verder dan dat mijn neus lang was. De sifon zit achter de muur (daar zit de garage). Dus nog een sifon lijkt mij een beetje overbodig?

Dus het is nu eigenlijk gewoon taak om de pvc buis goed vast te kunnen bevestigen aan de afvoer

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:59
Mooraalkikker schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Ah ik keek even verder dan dat mijn neus lang was. De sifon zit achter de muur (daar zit de garage). Dus nog een sifon lijkt mij een beetje overbodig?

Dus het is nu eigenlijk gewoon taak om de pvc buis goed vast te kunnen bevestigen aan de afvoer
Maar bij een normaal sifon zit alles wat je nodig hebt, dan zou ik hem achter de wand aanpassen zodat het nieuwe sifon er op aangesloten kan worden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

• Mooraalkikker
Is inmiddels opgelost. Tnx voor de hulp hier.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Mooraalkikker schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:05:
Is inmiddels opgelost. Tnx voor de hulp hier.
Leuk als je er even een foto bij doet wij zijn benieuwd naar de oplossing. Want zonder sifon kan dit nooit lekker ruiken en de originele oplossing lijkt wel gewoon een rubber overgangsstuk die in de afvoer van de wastafel is geprakt.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Erwin schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:34:
[...]

Leuk als je er even een foto bij doet wij zijn benieuwd naar de oplossing. Want zonder sifon kan dit nooit lekker ruiken en de originele oplossing lijkt wel gewoon een rubber overgangsstuk die in de afvoer van de wastafel is geprakt.
TS zegt toch dat de sifon achter de muur zit? Dan zal de stank wel meevallen
Pagina: 1