1 scherm ter vervanging van twee 24 inch schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 08:50
Hi allen,

Ik zoek een scherm dat mijn twee 24 inch schermen kan vervangen. Ik zou dit scherm graag gebruiken voor werk (veel statisch scherm: Excel, PowerPoint, Internet) en privé (gamen, browsen). Ook zou ik makkelijk willen schakelen tussen mijn werk laptop (Dell Latitude 5420, I7) en privé laptop (MacBook Air M4 16GB 2025) - en hopelijk in de toekomst een (game) desktop.

Ik heb niet een specifiek budget.

Wat gedachten die ik had:
  • Omdat ik soms uren lang hetzelfde scherm heb staan, lijkt OLED niet een goede keuze i.v.m. inbranden
  • Volgens mij zouden mijn werk laptop en privé laptop beide voldoen met c. 75 watt stroomtoevoer vanuit het scherm
  • USB hub zou ervoor zorgen dat ik het toetsenbord en muis op het scherm kan aansluiten en alleen de laptop hoef te wisselen
  • Laptop wisselen zou dan bijvoorbeeld via USB-C kunnen. Eventueel, in de toekomst zou dan m'n (game) desktop aangesloten kunnen worden via HDMI / DPI
Nu zag ik bijvoorbeeld langskomen (mooi afgeprijsd):

uitvoering: Lenovo Legion R45w-30 Zwart

Dat lijkt een hele mooie oplossing, klopt dat? Anders hoor ik graag andere ervaringen. _/-\o_

Alle reacties

• Michigan
Voor als iemand dit leest. Ik ga het maar aanschaffen en laat het hier weten of het werkt. Wellicht help ik er iemand mee :)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Moet je regelmatig je scherm delen met collega’s? Dat is lastig met zo’n beeldverhouding. Ik heb er een 15,6” 1080p laptop portable scherm naast staan. Je laptop openklappen werkt natuurlijk ook. Maar dan weet je dat voordat je er tegenaan loopt.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:28
In alle eerlijkheid is je hele scherm delen vaak ook niet aan te raden, dan ziet men ook je notificaties, mail en chat popups, etc. En met zo'n breed scherm zul je zelden vensters over de hele breedte spreiden :+ Dus dan zit je met venster delen wel goed!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Arjan90 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:55:
In alle eerlijkheid is je hele scherm delen vaak ook niet aan te raden, dan ziet men ook je notificaties, mail en chat popups, etc. En met zo'n breed scherm zul je zelden vensters over de hele breedte spreiden :+ Dus dan zit je met venster delen wel goed!
Notificaties worden onderdrukt bij schermdelen

• Michigan
SirLenncelot schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:49:
Moet je regelmatig je scherm delen met collega’s? Dat is lastig met zo’n beeldverhouding. Ik heb er een 15,6” 1080p laptop portable scherm naast staan. Je laptop openklappen werkt natuurlijk ook. Maar dan weet je dat voordat je er tegenaan loopt.
Dat is een goed punt - waar ik niet over nagedacht had. Ik deel vaak inderdaad nu m’n scherm.

Dit kan ik oplossen door of:

- alleen een venster te delen (op bijv 1/3e van m’n scherm)

- m’n laptop open te hebben ernaast en dat scherm dan delen

Alsnog een goed punt, bedankt :) Hopelijk komt het maandag/dinsdag binnen dan laat ik het weten!
Pagina: 1