[Mandrake]Linux firewall, kan dat gekloond worden?

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Met Norton Ghost,
Naar een andere type/soort pc, en werkt het dan ook een beetje redelijk, of moet er een hoop aan verbouwereerd worden voordat het weer werkt?

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 11:56 schreef Sundead het volgende:
Met Norton Ghost,
Naar een andere type/soort pc, en werkt het dan ook een beetje redelijk, of moet er een hoop aan verbouwereerd worden voordat het weer werkt?
Weet je überhaubt wel wat het verschil is tussen een Personal Computer en een Operating System? :+
Sorry dat ik zo bot ben, maar volgens mij weet je niet waar je het over hebt :?

edit:

Nou vooruit dan maar...
[uitleg]
1) Norton Ghost werkt niet onder linux
2) Type/soort PC maakt geen bal uit, besturingssysteem (OS) wel.
3) In het algemeen kun je programma's nooit van het ene naar het andere besturingssysteem kopiëren, uitzonderingen daargelaten. (Uitzonderingen zijn hier echter niet van toepassing en maken het toch al veel moeilijk om hier uit te gaan leggen...)

Met andere woorden: Nee, niet mogelijk.
[/uitleg]

• Sundead
Ik weet verdomde goed waar ik het over heb, gewoon een image trekken van een hd, overzetten naar een andere hd die in een andere computer zit, met andere componenten dus, niet al te moeilijk wel?

Ghost gebruikt een bootdisk, dus valt linux erbuiten...
snap ook wel dat ghost niet onder linux werkt, maar gaat het werken als ik een image mbv ghost van een linux schijf trek en deze overzet?
dat is de vraag, misschien ietwat mislukt geformuleerd in eerste instantie.

edit:

ik wil geen programmaŽs kopieren, een os imagen is de bedoeling, dus os compatibilty is niet ter zake.
Gaat namelijk om Mandrake Single network firewall, das een volledig os bedoelt voor firewall doeleinden.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:31 schreef Sundead het volgende:

Ghost gebruikt een bootdisk, dus valt linux erbuiten...
snap ook wel dat ghost niet onder linux werkt, maar gaat het werken als ik een image mbv ghost van een linux schijf trek en deze overzet?
Hier zit dus een kleine denkfout. Ghost moet het linux filesysteem (ext2 over het algemeen) wel ondersteunen om het te kunnen lezen. Zover ik weet doet de ghost boot disk dat niet, dus kun je het ook niet gebruiken om een image van linux te maken.

Als je een image wilt maken van een linuxsysteem kun je eens kijken naar het programma dd (man dd).

Verder zal je misschien wat kleine dingetjes na afloop moeten aanpassen zoals hostname en ip adres (als beide machines in hetzelfde netwerk hangen), maar over het algemeen kun je een linuxsysteem prima klonen. Mits er geen custom kernel wordt gebruikt die specifiek gecompiled is voor een PIII en die je overzet naar een Cyrix (dat is natuurlijk ook niet gebruikelijk).

• Sundead
En dat was het verlossende antwoord, dank u....
En dat bedoel ik dus, ghost runt wel gezien het zijn eigen dos laadt, maar herkent ie het filesystem dus ook, maar dat is dus niet het geval...
Weet ik genoeg :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:05 schreef Sundead het volgende:
En dat was het verlossende antwoord, dank u....
En dat bedoel ik dus, ghost runt wel gezien het zijn eigen dos laadt, maar herkent ie het filesystem dus ook, maar dat is dus niet het geval...
Weet ik genoeg :)
Dat stond in iets andere woorden ook al in de post van hotshot, dus misschien moet je de volgende keer iets minder geirriteerd reageren.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:08 schreef balou het volgende:

[..]

Dat stond in iets andere woorden ook al in de post van hotshot, dus misschien moet je de volgende keer iets minder geirriteerd reageren.
Dank u.

(Hmmm, en ik dacht dat ik nog zo duidelijk geweest was... :))

• Sundead
Hmm, zal het ff proberen te verduidelijken:

Allereerst vind ik de volgende opmerking :

Weet je überhaubt wel wat het verschil is tussen een Personal Computer en een Operating System?
Sorry dat ik zo bot ben, maar volgens mij weet je niet waar je het over hebt

gewoon nutteloos, hij is de gene die de vergelijking gaat trekken tussen een os en een pc....not me

1) ghost werkt niet onder linux
nee, uiteraard, ben ook nog niet een ghost versie voor linux tegengekomen.
Ging er alleen maar om dat ie linux als filesystem accepteerd, of dat ie een blanco schijf geeft.

2)os maakt wat uit zegt ie: hartstikke mooi, gaat niet om verschillende operating systems die onderling elkaar moeten ondersteunen...
tenzij die bedoelt dat os wat uitmaakt voor ghost, wat ik er niet echt 1 2 3 uit kon halen...gezien die eerst over het verschil van compuŽs praat

3)Tis geen programma, dus hij snapte niet helemaal dat het een volledige os was, maar een programma los klonen is onzin, dus had ie kunnen raden dat het een volledig os is...

ThatŽs all.....

Verwijderd

Eh, jij was degene die hier een topic opende met een vraag. Dan moet je vervolgens niet heel geirriteerd reageren als iemand je probeert te helpen (Ik zie dat vaker gebeuren op GOT). Verder ga ik er niet op in, want dit is niet de plaats voor deze discussie.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Uit de Norton Ghost 7.0 Enterprise Edition Handleiding:
Symantec Ghost can clone many different Linux distributions successfully. However, Symantec Ghost is sensitive to any possible changes in ext2 file system and LILO specifications. If changes are made to these specifications,
Symantec Ghost may no longer support the Linux distribution. Symantec attempts to release new builds of Ghost promptly to address such changes. Symantec Ghost is not sensitive to kernel versions. Use the -nolinux and -nolilo command-line switches to resolve problems with any
incompatibilities.

Symantec Ghost clones any x86-based Linux system with full support for ext2 file systems (type 0x83) containing 1 KB, 2 KB, or 4 KB block sizes. It does not support files greater than 2 GB within an ext2 file system. Other file systems, for example, reiserfs, are cloned on a sector-by-sector basis and cannot be resized during cloning.
Linux systems that use LILO as their boot loader in the MBR or in the active ext2 partition are supported with some exceptions. Any references to a disk other than the first hard disk in the system (/dev/hda or /dev/sda) are not supported. The /boot and root file systems must be on the first hard disk. /boot can be a directory within the root file system.
Symantec Ghost supports type 0 and type 1 Linux swap file systems (type 0x82). Symantec Ghost partially supports Linux extended partitions (type 0x85). It clones file systems inside these extended partitions, but restores them as DOS extended partitions. This is not known to cause problems with Linux systems after cloning.

Position of discs
Linux is sensitive to the position of the disk in hardware. A system running on the primary master disk does not run if the disk is mounted as the primary slave or as the secondary master. Symantec Ghost does not resolve this issue.

Boot configuration
Symantec Ghost uses the file /etc/lilo.conf to determine the boot configuration. If this file does not match the boot configuration, Symantec Ghost may be unable to patch LILO during cloning. It does not support the default keyword in Lilo.conf, so the first target specified should be the default target.
If a different boot loader is used, for example, grub, or the above conditions are not met, Symantec Ghost clones the system but the new disk probably won't boot afterwards. It should be started from a floppy disk or CD, and the boot loader should be reinstalled by running /sbin/lilo or an equivalent. Always have a boot disk available in case of problems starting a Linux system after cloning.

Ghost Explorer substantially supports ext2 file systems within image files, including the restoration, deletion, and addition of files within these file systems. Problems arise when files are manipulated that have names that are illegal on Windows. Ghost Explorer cannot manipulate device files or symbolic links. Sparse files are expanded on restoration, and hard links are broken.
GDisk does not create any Linux file systems, or recognize any partitions within a Linux extended partition.
Dus trek je conclusies

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Gelezen en echt geen zin hier op verder te gaan...
Pagina: 1