Hoi eenieder,
Ik probeer erachter te komen of een appartement waarvoor ik in aanmerking kom redelijke luchtgeluidsisolatie heeft van onder naar boven. Het gaat mij dus om stemgeluid, tv en muziek.
Ik heb de volgende informatie gekregen:
-Een medewerker bij de ruwbouw zei dat het een 26cm vloer is met 2,5cm isolatie. (Ik gok dus 23cm beton)
-Het betreft een betonnen vloer met daarop een isolatielaag en een laagtemperatuur vloerverwarming die ook kan koelen, die is afgewerkt met een anhydriet gietvloer.
-Er staat: 'Er zit al isolatie in de vloer. Er zijn geen geluidseisen voor de vloerafwerking.'
Dat laatste punt lijkt al het antwoord op mijn vraag, echter zijn zulke isolatie-eisen er voor contactgeluid en daar maak ik mij op de bovenste verdieping geen zorgen over. (ben zelf nogal stil)
Ik weet niet of die isolatielaag zwevend is, daar staat niks over en is ook niks over gezegd.
Ik wil graag weten of zo'n isolatielaag en opbouw van de vloer ook goed werkt tegen luchtgeluid van onder.
Dankjewel voor het beantwoorden!
PS: ik heb ook een vraag gesteld over geluid zijwaarts door een 30cm betonmuur
Ik probeer erachter te komen of een appartement waarvoor ik in aanmerking kom redelijke luchtgeluidsisolatie heeft van onder naar boven. Het gaat mij dus om stemgeluid, tv en muziek.
Ik heb de volgende informatie gekregen:
-Een medewerker bij de ruwbouw zei dat het een 26cm vloer is met 2,5cm isolatie. (Ik gok dus 23cm beton)
-Het betreft een betonnen vloer met daarop een isolatielaag en een laagtemperatuur vloerverwarming die ook kan koelen, die is afgewerkt met een anhydriet gietvloer.
-Er staat: 'Er zit al isolatie in de vloer. Er zijn geen geluidseisen voor de vloerafwerking.'
Dat laatste punt lijkt al het antwoord op mijn vraag, echter zijn zulke isolatie-eisen er voor contactgeluid en daar maak ik mij op de bovenste verdieping geen zorgen over. (ben zelf nogal stil)
Ik weet niet of die isolatielaag zwevend is, daar staat niks over en is ook niks over gezegd.
Ik wil graag weten of zo'n isolatielaag en opbouw van de vloer ook goed werkt tegen luchtgeluid van onder.
Dankjewel voor het beantwoorden!
PS: ik heb ook een vraag gesteld over geluid zijwaarts door een 30cm betonmuur