Software om snel muziek mee te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Wat is een goed pakket om snel muziek mee te maken, Ik ken uiteraard die reclamesvan Magix musicmaker wel en dat ziet er op zich wel goed uit.

Voorwaarden, het programma moet geen honderden guldens kosten en het moet voor beginnende "muzikanten" snel resultaat op kunnen leveren.

Iemand een suggestie?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Magix...
Ach ja, het is goedkoop, en je kan er iets mee...
That's about it

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

FastTracker II ! *D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
modplug -> www.modplug.com

Zit ook een starterskit bij. Het is helemaal gratis. Het ondersteunt ook fast tracker II wat eerder al genoemd is, maar nu in een windows omgeving. In dos lopen klooien met je geluidskaart is ook niet alles.

Modplug is sample-based, en je kan makkelijk copy-pasten naar bijvoorbeeld cooledit.

succes

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Fruity loops :)

Ik frut, dus ik epibreer

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Fruityloops is inderdaad wel heel makkelijk te leren. Makkelijker dan modplug. Ik gebruik het enkel voor het maken van samples.

Fruityloops heeft voordelen maar ook nadelen. (duh :) ) Hoe laat je bv je hele song uitfaden? moet je daar dan weer een hele hoop paterns voor maken?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
en heeft ook iemand een link voor fruity loops?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

My Discogs

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 13:58 schreef mercarra het volgende:
Fruityloops heeft voordelen maar ook nadelen. (duh :) ) Hoe laat je bv je hele song uitfaden? moet je daar dan weer een hele hoop paterns voor maken?
Simpel, met de REC functie :)

(werkt wel alleen in songmode, dus niet per pattern).

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

magix music maker is wel grappig om mee te beginnen, maar dat is het dan ook en modplugtracker is zeer goed programma!!
Oh, ik ben de link kwijt, maar je moet eens gaan kijken naar soundforum synth, gratis realtime software programma, of rubberduck, cooledit 2000, cooledit is zeer slecht eigenlijk...
cooledit heeft een paar goeie kwaliteits effecten, maar ook een paar hele slechte.
Goldwave is een mooi programma.
wat zit ik nou stom te doen?? kom op icq en ik kan je wat sturen!!

8 )

Verwijderd

Fruityloops, rubberduck, simsynth, rebirth, reason

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ejay is geloof ik ook zo'n programma

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Op dinsdag 25 september 2001 13:02 schreef The_Messenger het volgende:
... rebirth, reason
Die zijn toch niet echt goedkoop... :)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 13:02 schreef The_Messenger het volgende:
Fruityloops, rubberduck, simsynth, rebirth, reason
RIGHT >:) snel muziek maken met Reason ;)

Verwijderd

Die magix troep is leuk om te knippen en plakken en gaat ook wel snel, maar het is wat frontpage voor webdesigners is :)

Verwijderd

Wat een berg reacties op een topic dat naar mijn mening toch een beetje aan duidelijkheid te wensen over laat. Want ErikH heeft ons nog niet eens verteld wat 'ie nou precies wil. "Een pakket om snel muziek mee te maken"... en meteen 14 replies!

Echte muziek maak je volgens mij altijd nog zelf. Ik hoop althans dat men het hier mee eens is. Maar waarom vragen we niet eerst wat Erik wil. Zoals, HD-recording, Sampletracking, MIDI-sequencing etc. En bovendien lijkt het me ook raadzaam om een bepaalde muzikale voorkeur aan te geven, Erik.

De Topicsearch werkt niet altijd even lekker, weet ik. Maar heb je hem überhaupt wel gebruikt? Begrijp me goed, ik klink misschien als een ouwe zeikerd (ben ik eigenlijk ook) maar uiteindelijk ben je zelf alleen maar beter af als je zelf duidelijk aangeeft wat je precies zoekt. Zoals je hebt kunnen zien krijg je nu een berg met de meest uiteenlopende replies: van MODtracker tot sample-editor omdat je niet specifiek genoeg bent.

Dus, als het schikt, graag nog even een iets duidelijkere omschrijving van je muzikale plannen.

(8>

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[grote off-topic mode]

hetisik zei ...
cooledit is zeer slecht eigenlijk...
Onderbouw dat eens hetsik ? Het is zo verdomde makkelijk af te zeiken maar onderbouw het dan ook... Sterker nog mischien is het een topic waard ... :?

[/grote off-topic mode]

ps muziek maken met cool edit lijkt me wat lastig, bewerken kan wel goed aldus deze ZEER tevreden COOL EDIT PRO user.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 25 september 2001 17:51 schreef Baklap het volgende:
[grote off-topic mode]

hetisik zei ...
[..]

Onderbouw dat eens hetsik ? Het is zo verdomde makkelijk af te zeiken maar onderbouw het dan ook... Sterker nog mischien is het een topic waard ... :?

[/grote off-topic mode]

ps muziek maken met cool edit lijkt me wat lastig, bewerken kan wel goed aldus deze ZEER tevreden COOL EDIT PRO user.
Niet naar luisteren. Dit soort geneuzel kun je het best gewoon negeren :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 25 september 2001 18:47 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Niet naar luisteren. Dit soort geneuzel kun je het best gewoon negeren :)
Je hebt wel gelijk maar ik blijf het irri vinden dat soort opmerkingen, komt vaak van iemand die ook wel 1 heel uur het "demo" ;) progje uit heeft geprobeerd, ik gebruik het al 3 jaar en heb het officieel gekocht en er vele professionele centjes mee verdiend en dan zo'n antwoord grrrrrr ik stuur mijn icon er op af .... pak Mira pak ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
Op vrijdag 21 september 2001 13:11 schreef dreeke het volgende:
FastTracker II ! *D
FastTracker II RULES!!!!!!!!!! >:)

Verwijderd

FT2 rulez zekers :)
MadTracker ook, die heeft hetzelfde als FT2 maar dan met nog wat effectjes e.d. (jammer alleen dat windows zo zuigt voor realtime toepassingen enzow, nl. het hakkelt allemaal als een hoer :()
Buzz schijnt ook leuk te zijn maar niet echt makkelijk (van horen zeggen)
Als je makkelijk muziek wilt maken zou ik het op Fruityloops of Rebirth houden :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
OK dan hier even wat ik echt wil, samples tot een geheel maken, remxes van bestaande nummers maken door middel van samples en dat soort dingen. Ook wil ik zelf samples kunnen maken maar ik ga er niet van uit dat je dat effe binnen 3 minuten doet ofzo.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 13:18 schreef ErikH het volgende:
OK dan hier even wat ik echt wil, samples tot een geheel maken, remxes van bestaande nummers maken door middel van samples en dat soort dingen. Ook wil ik zelf samples kunnen maken maar ik ga er niet van uit dat je dat effe binnen 3 minuten doet ofzo.
Klinkt als standaard Magix werk.

Ook Rebirth kan wel, en meer van de hiervoor genoemde
programma's. Lang verhaal kort: deze post voegt nix toe ;)

Verwijderd

MAGIX

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 26 september 2001 13:12 schreef Baz_ het volgende:

[knip]

Als je makkelijk muziek wilt maken zou ik het op Fruityloops of Rebirth houden :)
Rebirth is erg mooi met alles wat je ermee kan, maar om er ff snel een nummertje mee te maken dan zou ik het niet gebruiken.

Wel kun je het als soort van sampler gebruiken en dan de tracks als WAV wegschrijven om het vervolgens in FT2 verder te gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik liever FT2 omdat het lekker makkelijk is. :)
Rebirth gebruik ik als ik iets wil maken wat echt proffie klinkt.

[edit]
Met FT2 kun je ook opnemen en de loops vervolgens in een pattern zetten.
In een kwartiertje kun je al iets opzetten.
[/edit]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

fruityloops.. is het programma

de meeste mensen weten niet wat ze er allemaal niet mee kunnen, en houden er na een paar uur spelen mee op... om vervolgens te verkondigen dat het een amateur proggie is. Dit is niet het geval. Ik ken mensen die er een platencontract mee gescoord hebben..

rebirth is leuk, maar teveel gebruikt je nummer klinken gauw hetzelfde, omdat het bewerken van samples beperkt is..

Het is wel leuk om de 303's in rebirth te gebruiken voor je bassloopjes...
Pagina: 1