Ik heb een string van 2 zonnepanelen (600 Watt totaal) aangesloten op een Mastervolt Soladin 600 omvormer. Graag zou ik die string willen aansluiten op een thuisaccu.
Ik heb een Anker Solix 1600 (1e gen.) en een Zendure Hyper 2000 gecombineerd met een AB1000 accu tot mijn beschikking.
De Anker heeft 1 MPPT met aansluitingen voor 2 zonnepanelen. Maximaal voltage per zonnepaneel aansluiting is 55V.
De Zendure heeft 2 MPPT met aansluitingen voor 4 zonnepanelen. Maimaal voltage per zonnepaneel aansluiting is 55V.
Over de string staat een spanning van 70 volt. Dat is voor de thuisaccu's een te hoge spanning. Zelf zat ik de denken of het mogelijk is om string+ aan te sluiten op aansluiting1 + en aansluiting1- aan te sluiten op aansluiting2+ en aansluiting2- op string -.
Ik heb aan Anker de vraag of ik die zonnepanelen gesteld of dat mogelijk was en kreeg als antwoord dat dat niet kon. Aan Zendure heb ik die vraag nog niet gesteld.
Oplossing het dak op kruipen en van de string 2 aparte zonnepanelen te maken is niet haalbaar. Ik heb al hoogtevrees als ik op een krant sta.
Zijn er tweakers die hier een oplossing voor hebben?
Ik heb een Anker Solix 1600 (1e gen.) en een Zendure Hyper 2000 gecombineerd met een AB1000 accu tot mijn beschikking.
De Anker heeft 1 MPPT met aansluitingen voor 2 zonnepanelen. Maximaal voltage per zonnepaneel aansluiting is 55V.
De Zendure heeft 2 MPPT met aansluitingen voor 4 zonnepanelen. Maimaal voltage per zonnepaneel aansluiting is 55V.
Over de string staat een spanning van 70 volt. Dat is voor de thuisaccu's een te hoge spanning. Zelf zat ik de denken of het mogelijk is om string+ aan te sluiten op aansluiting1 + en aansluiting1- aan te sluiten op aansluiting2+ en aansluiting2- op string -.
Ik heb aan Anker de vraag of ik die zonnepanelen gesteld of dat mogelijk was en kreeg als antwoord dat dat niet kon. Aan Zendure heb ik die vraag nog niet gesteld.
Oplossing het dak op kruipen en van de string 2 aparte zonnepanelen te maken is niet haalbaar. Ik heb al hoogtevrees als ik op een krant sta.
Zijn er tweakers die hier een oplossing voor hebben?