Nieuwe voegen in douche laten los

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Justin Greener
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:14
Goedenavond allemaal,

Afgelopen weekend heb ik de vloer van de douche opnieuw gevoegd. Eerst de kitranden verwijderd, daarna met de multitool de voeg een mm of 5-7 uitgeslepen. Op zaterdagochtend heb ik gevoegd met Weberfinish protect 3 voegmiddel waterdicht & blijvend schoon.

Ik heb de mengverhouding en de uitvoering zoals beschreven op de verpakking aangehouden.

Dinsdag is er gekit. Vandaag (woensdagavond) na 4,5 dag laten drogen voor het eerst weer gedouched. Nu merkte ik dat een deel van de voeg direct weer wegspoelt. De voeg is niet direct leeg maar als je er met je vinger of nagel overheen gaat komt de voeg wel best snel los.

Wat kan hier foutgegaan zijn? Wat kan ik nog doen om het herstellen/sealen zonder alles er opnieuw uit te halen? Mocht het nodig zijn om wel opnieuw te voegen, hoe zorg ik ervoor dat dit niet nog een keer gebeurt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2gL1CdgFKTMQ6P48CLwvixq8W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTd32FgQh1db6tJc80PZrlWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXl-COSa4wjUaa-R0CeYsm0KK8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7tYzV4Yifk3bBOupyomVEWG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Persoonlijk vind ik het vrij 'kort dag' om een nieuw geplaatste douche na 4 á 5 dagen na het plaatsten al volledig in gebruik te gaan nemen of het voegmateriaal te gaan testen op hardheid.

Wat voor een voegmiddel is er gebruikt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Justin Greener
Het is geen nieuw geplaatste douche. De oude voegen waren er slecht aan toe, hebben we uitgeslepen en opnieuw gevoegd. Ik heb gevoegd met "Weberfinish protect 3 voegmiddel waterdicht & blijvend schoon" zoals ik schrijf in mijn eerdere bericht. Hier een link: https://www.gamma.nl/assortiment/weber-beamix-finish-protect-3-voegmiddel-waterdicht-en-blijvend-schoon-wit-4-kg/p/B620549

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De productinformatie zegt

Afwerking: beloopbaar na ongeveer ca. 2 uur. Na 3 dagen kan de ruimte in gebruik worden genomen.

Schoonmaakmiddelen pas na 14 dagen na het voegen toepassen.

dus ik zou zeker nog even wachten met met je vinger voelen hoe hard het is.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Justin Greener
Ik interpreerde het "na 3 dagen in gebruik nemen" als dat de voeg dan uitgehard zou moeten zijn, zeker ma ruim dagen. Bij het eroverheen vegen met een vingertop (niet de nagel) komt er ook al voeg los. Dat had ik niet verwacht.

@thunder7, begrijp ik uit je opmerking dat het wellicht allemaal wel goed is gegaan maar dat het nog langer moet uitharden? En raad je me aan om dan zolang ook de douche nog niet te gebruiken?

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Toch verkeerde verhouding denk ik. Als dit na 4 dagen nog zo is. Normale voeg is wel hard na 4 dagen en krab je niet zo los.

Hier is recent ook een tegelvloer opnieuw gevoegd. Na 2 dagen kon ik dit er niet afkrabben.

[ Voor 27% gewijzigd door Draakje5 op 10-06-2026 22:42 ]

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:16
Even met Weber bellen en navragen. Zij kunnen er waarschijnlijk wel wat zinnigs over zeggen. En wat je wel/niet mag verwachten na 4/5 dagen :)
Pagina: 1