Eigen website op synology hosten

Pagina: 1
Acties:

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik zou graag een website hosten op mijn synology. Heel veel ervaring heb ik niet dus ben al effe aan het klooien. Probleem is de portforwarding, als ik die test via portforwarding tester is ze gesloten. De situatie is de volgende

Proximus hwg4 modem met daar achter asus zenwifi xt9

Hwg4 geeft 192.168.129.0 aan de asus

Asus geeft 192.168.50.100 aan de synology

Op de asus heb ik poort 80 en 443 doorgestuurd naar 192.168.50.100

Moet ik ook iets gaan instellen op die proximus hwg4?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik gok dat de Proximus hwg4 ook een NAT firewall heeft waar de poorten in doorgestuurd moeten worden naar de Asus. 2 routers achter elkaar levert wel altijd gedonder op, maar je kan het proberen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:07
chundo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:22:

Moet ik ook iets gaan instellen op die proximus hwg4?
Ja, moet daar de poort forwarden naar Asus. Waarom heb je twee routers?

Roomba E5 te koop

• chundo
Op de hwg4 dan 80 en 443 naar 192.162.129.0 of doe ik dmz naar 192.168.129.0?

Hwg4 is verplichte modem van proximus en ik heb daar wifi accespoints van asus achter waardoor ik met 2 zit

• sig69
Dmz kan ook. Je ips zijn overigens elke keer anders dus ergens zitten wat een typos. Ip eindigend op 0 kan overigens ook niet.

[ Voor 106% gewijzigd door sig69 op 10-06-2026 22:10 ]

Roomba E5 te koop

• chundo
Dit is wat ik via my proximus zie

Proximus geef 192.168.129.x en de asus geeft 192.168.50.x, daarom dat de tv rechtstreeks op de modem staat, via asus werkt hij niet. Al die subnetten maken het niet eenvoudiger maar ik heb het niet zelf bedacht

Maar met dmz werkt de portforwarding dus bedankt voor het meedenken, nu hopen dat de rest lukt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY-ebdT18Zsb6wqz-KkFf6nOJek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRZbxH4cUrZjImffVVk0kv3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0khlXjzJmS5eJSmQVAXF_UI7PWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngEeV8DGyr8vgeL5AEtSJ3A3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door chundo op 10-06-2026 22:32 ]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:41
sig69 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:06:
Dmz kan ook. Je ips zijn overigens elke keer anders dus ergens zitten wat een typos. Ip eindigend op 0 kan overigens ook niet.
Een IP adres kan prima eindigen met een 0. Vaak wordt het gereserveerd voor iets of is het gebruikelijk om de 0 te gebruiken (gateway op 0 en de rest hoger), maar als je zelf controle hebt over de adressen kun je prima een 0 kiezen.

Los daarvan moet je goed in de gaten houden of je IP adres die je van de ISP krijgt statisch of dynamisch is. Mijn provider wisselt iedere dag van IP bijvoorbeeld, dat is niet zo handig als je een website wilt hosten. Je zult dan naar Dynamic DNS moeten kijken.

De proximus modem zal de poorten 80 en 443 waarschijnlijk dichtzetten. In mijn modem (ander merk) moest ik eerst de 'standaard beveiliging' op laag zetten om zo meer opties te krijgen en die poorten aan / uit te zetten. De regels in de firewall zijn soms wat puzzelen, afhankelijk van hoe brak de interface van het modem is.

• sig69
Zenomyscus schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:33:
[...]

Een IP adres kan prima eindigen met een 0. Vaak wordt het gereserveerd voor iets of is het gebruikelijk om de 0 te gebruiken (gateway op 0 en de rest hoger), maar als je zelf controle hebt over de adressen kun je prima een 0 kiezen..
Nooit geweten. Ook nog nooit gezien in de praktijk.

Roomba E5 te koop

• chundo
Ik heb idd de beveiliging op laag moeten zetten om de poorten te forwarden, ik heb een dynamisch ip maar er is een dns in synology ingebouwd, geen idee als die goed werkt maar ik ga er achter komen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zenomyscus schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:33:
[...]

Een IP adres kan prima eindigen met een 0. Vaak wordt het gereserveerd voor iets of is het gebruikelijk om de 0 te gebruiken (gateway op 0 en de rest hoger), maar als je zelf controle hebt over de adressen kun je prima een 0 kiezen.
Nee. Dat hangt af van je subnet. In veel gevallen, zoals thuis, met een /24 subnet, is 0 het netwerkadres. Die kan je niet gebruiken. Net zoals 255 (broadcast adres). Het veiligste is om de 0 en 255 nooit te gebruiken. Een gateway kan je bijv op 1 of 254 zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

TeeDee

CQB 241

chundo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:37:
Ik heb idd de beveiliging op laag moeten zetten om de poorten te forwarden, ik heb een dynamisch ip maar er is een dns in synology ingebouwd, geen idee als die goed werkt maar ik ga er achter komen
Een "ingebouwde DNS" op je synology heeft denk ik niet zoveel te maken met de DNS entry waar jouw website te vinden is. Tenzij je het natuurlijk over een Dynamic DNS service op je synology hebt.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• chundo
Ik had het idd over de ddns |:(
Pagina: 1