taker1987 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:54:
persoonlijk vind ik tes en fallout toch wel de grotere titels van bethesda en daarom dat ik het persoonlijk ook jammer vind dat het zo lang moet duren voor er een nieuw deel in het genre is .. aan de andere kant is het goed omdat ze daarmee hopelijk echt nieuwe technieken en mechanics gaan gebruiken , anderzijds vind ik het vooral heel jammer dat het geen om de 2-4 jaar games zijn , en dan maar wat functies minder .. maar dan kan je daarna sterker terug komen met nog betere functies en nieuwe toevoegingen ..
Mja, ik lever liever niet in op functies. 6~8 jaar vind ik ook nog begrijpelijk, gezien Bethesda nog een eigen engine maakt en onderhoud. Dat waardeer ik erg. Enerzijds omdat het het spel wat unieke flair geeft waar veel van alle games aardig op elkaar lijken in sommige aspecten doordat de engines zo overeen komen. Anderzijds ondat de grote modsupport bij TES juist zo'n mooi onderdeel van de community is, en zo breed mogelijk is doordat ze een eigen engine hebben en daardoor veel tools kunnen uitgeven. En stiekem ook deels omdat ik niet van software monopolies hou, en het imho alleen maar goed is dat niet alles op Unreal en Unity draait.
Maar 14 en counting... Da's niet uit te leggen imho

.
taker1987 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:54:
daarnaast ligt de verwachting ook super hoog sinds we games hebben gehad als Kingdom come en the witcher 3 , red dead 2 , en zelfs nog gta 5 ..
dus de verwachting zal echt hoog liggen bij gamers waaronder ik zelf ook .. aan de andere kant blijft het bethesda en zal het wel weer de vele bugs hebben

toch hoop ik op meer vrijheid in keuzes en nog meer dingen om te doen dan dat je in de vorige delen al kon doen ..
wat zijn jullie verwachtingen van tes6 ?
Witcher 3 was hetzelfde tijdperk als Skyrim, dus die zou ik niet hard meenemen voor de verwachting van TES:VI. Die kun je beter daarmee vergelijken.
Ik verwacht eigenlijk een typische TES game:
- Lekker clunky combat zodat iedereen alles kan ongeacht hoe goed je RL hand-oog coördinatie is. Vind het juist heerlijk aan TES games.
- Je begint als gevangene, tutorial is hoe je daaruit ontsnapt.
- Een relatief korte main-quest met super interesante lore die maar half naar buiten komt in casual gameplay.
- Daarvoor terug side-questlines die net zo lang zijn voor alle RPG-archetypes. Iig een mage-questline, een warrior-questline, een thieves-questline, en een assassin-questline.
- Daedric quests voor alle standaard princes.
- Prachtige open wereld, met wat kleine losse quests overal. Geen artificiele beperkingen (als in, een blokade die door niks veroorzaakt wordt) naast het einde van de map zodat je op de creatiefste manieren kan exploren.
- Setting in 1 land in Tamriel, uitgesloten wat we in eerdere main games hebben gezien (Arena niet meegetelt).
- Huis te koop in elke main city.
- De nieuwste itteratie van "Radiant AI".
- Mai'q the Liar.
- Een stapel easter-eggs naar de RL TES community en andere games.
- Optie tot vampier en weerwolf. Wellicht ook weer andere weer-dieren (de weerbeer van Morrowind is nog altijd gelieft).
- Een hoop bugs, waarvan een paar zo dom dat het memes worden.
- Patches om die bugs te fixen, maar die nieuwe bugs introduceren. Sowieso een major bug in de final patch die niet gefixt wordt (zoals lipsync bug in Oldrim).
- Mod support zowel via ouderwets "drop in je Data folder" als via ingebouwde club.
Mis ik nog iets?
Verder uniek aan dit spel? Geen idee. Zelfs de setting durf ik niet te gokken eigenlijk, laat staan het plot. Toen de trailer kwam ging iedereen speculeren welk land dat kan zijn, om een paar jaar later te horen dat Bethesda nog helemaal niks had bedacht

. Ben wel erg benieuwd.
Hoop stiekem dat we weer iets terug gaan richting meer focus op skill points voor leveling. Maar ik vrees dat dat tegenwoordig te ouderwets is voor veel gamers. Verder zou het leuk zijn als je het weer "fout" kan doen. Skyrim speelde wel erg op safe. Je kon niet onderlevelen door alleen maar domme keuzes te maken, en je kon geen grote fouten maken die je later in je kont bijten (zoals belangrijke of zelfs semi-belangrijke NPCs vermoorden). Wellicht met Kingdom Come die meer moeilijk en oldfashioned is, en de Oblivion Remaster die een succes is, alsnog wat kans om weer terug naar "vroegar" te gaan kwa gameplay.
En misschien mysticisms terug als school of magic, en spell making (en dan met de optie tot belachelijke dingen). En natuurlijk wil ik graag mijn pet companions (iig paard en hond), een familie. Dat was leuk in Skyrim! En dan meteen meer vrijheid in het decoreren van je huis, zodat we al onze lootcollecties prachtig kunnen displayen. Hoop ook dat onderwatercombat ook weer mogelijk wordt, dat mis ik namelijk weer heel erg in Skyrim en zouden ze zo veel meer mee kunnen doen.
Oh, en hoop erg dat ze niet te "iedereen is vriendjes" worden. ESO heeft alles rond culturele verschillen, van racisme tot domweg andere points of view en gebruiken, zo gebagitaliseerd. Veilguard haalde ook alle interessante ideëen daarrond weg, waar die het juist mooi met veel nuances brachten. Hoop niet dat dat die trend ook in de main TES games komt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Cambionn op 21-07-2026 18:14
. Reden: typo's ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.