Internet over netwerk zonder server

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik weet dat het mogelijk is om zonder server internet te krijgen op de computer, maar daar heb je een router voor nodig. Is het ook mogelijk om dat met een externe hub te doen? Of stuurt ie dan alle packets de verkeerde kant op.

Want ik zit met het probleem dat ik meerdere computers heb, maar mijn ouders vinden het niet goed als ik 24/7 een servertje laat draaien. Te veel lawaai en te veel stroomkosten, bla bla je kent het wel. Of is het mogelijk dat ik een oude computer (p233Mhz), zo weinig mogelijk stroomkosten laat maken. Hebben jullie daar ook ideetjes voor?
Alvast bedankt.

Kia Niro-EV 2024

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:20
je kan 2 dingen doen:

- routertje kopen
- een computer met alleen diskettedive en moederbord en vga kaartje gebruiken (GEEN harde schijf, scheelt lawaai)

www.freesco.com <--- Kijk daar maar eens

Succes

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

Je hebt hiervoor leuke kastjes die voor router studeren. Deze hebben al een ingebouwde HUB of Switch. (4 of 8 poorts).

Weet niet 1 2 3 merken en types, maar zoek ff. Ik weet dat er wel topics en reviews over zijn geweest.

suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je bedoelt met "server". Sommige mensen stellen zich daarbij voor dat je er een apparte computer voor moet hebben enzo, terwijl je ook gewoon je eigen computer (lees: werkplek) als internet share server kan gebruiken.

Als je dat niet wil dan is inderdaad een (hardwarematige) router de beste oplossing.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
http://lrp.steinkuehler.net

daar staat alles om van een oude computer een linuxrouter te maken.

Benodigdheden: 486 met 8 MB, een fdd en 2 netwerkkaarten.
De Ventilatoren in je compu kan je dan op 7 volt zetten zodat ze wat minder herrie maken.

• Freak187
Allereerst.. bedankt voor de reply's. Zijn er ook nerderlandse bedrijven die routers verkopen? Dus dat je niet met van die vage engelstalige sites aan de slag moet met shipping prijzen en dat je moet betalen met je credit card. Onder een server versta ik een afgeschreven comp. Bij mij is dat een p233Mhz. Maar hoe dan ook. Ook al laat je de ventilatoren op 7V draaien de voeding blijft stroom vragen. En dat is het probleem een beetje.
Maar als iemand een URL weet voor een routertje.. Graag :)

Kia Niro-EV 2024

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 21 september 2001 13:01 schreef Freak187 het volgende:
Allereerst.. bedankt voor de reply's. Zijn er ook nerderlandse bedrijven die routers verkopen? Dus dat je niet met van die vage engelstalige sites aan de slag moet met shipping prijzen en dat je moet betalen met je credit card. Onder een server versta ik een afgeschreven comp. Bij mij is dat een p233Mhz. Maar hoe dan ook. Ook al laat je de ventilatoren op 7V draaien de voeding blijft stroom vragen. En dat is het probleem een beetje.
Maar als iemand een URL weet voor een routertje.. Graag :)
maar dat is niet zoveel
klok je p233 omlaag dan gebruiktie al een heel stuk minder stroom ook als je geen HD er in hebt

de voeding vraagt geen 250 ( of 300 of 350 enzo )watt hoor de voeding vraagt alleen de stroom wat nodig is

• Freak187
Mmm als dat zo is.. Dan zal ik es ff gaan kijken naar de mogelijkheid om de proc te downclocken.

Kia Niro-EV 2024

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 21 september 2001 13:04 schreef happy3736 het volgende:

[..]

maar dat is niet zoveel
klok je p233 omlaag dan gebruiktie al een heel stuk minder stroom ook als je geen HD er in hebt

de voeding vraagt geen 250 ( of 300 of 350 enzo )watt hoor de voeding vraagt alleen de stroom wat nodig is
als je die 233 op 150 mhz laat lopen, heb je niet eens meer een ventilator nodig! Alleen het koelelement is al zat.

beter nog is gewoon een simpele router kopen. daar zit helemaal nix bewegends in :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1