• LeonieV
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:58
Hallo,

Ben aan het rondkijken voor nieuwe tv ( ook al andere post ) en kwam ook uit bij de Sony Bravia 7 mark 2

Nu lijkt het heel positief wat ik hoor over deze tv maar echte reviews zijn er nou ook weer niet.

Maar 2 vraagjes over deze tv. Is deze tv geschikt voor gaming op een ps5?

Bij de gewone Bravia 7 en bij meerdere LCD tv;s die zijn getest op Rtings staat dat de pixelsnelheid heel erg laag is waardoor het beeld blurry is. Heeft iemand misschien een gewone Bravia 7 en heeft die ervaring met gaming hierop? Dat het niet zo snel is als Oled dat begrijp ik maar mijn zoon zal er wel veel shooters op gaan spelen ( multiplayer ) maar niet op echt competitienivo

Verdere vraag is hij heeft nu een soundbar maar deze is al wat op leeftijd maar werkt nog uitstekend. Maar deze heeft geen hdmi aansluiting. Dus aangesloten via toslink. Nu kan ik nergens vinden dat deze nieuwe Sony een dergelijke aansluiting heeft !!! Hoe moet ik dan de soundbar aansluiten? Of zal dat een nieuwe moeten worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8XOswSGxi5VXnx0WGUbhWp0-xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHSNO3AQgZEsoV4G3QwkFfZn.jpg?f=fotoalbum_large Enige wat er staat bij deze sony zijn 4 hdmi, waarvan 2 ervan 2.1 en er staat bij wat hierboven staat, maar geen idee wat dat in vredesnaam is

Bedankt alvast

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29

FeaR

In GoT we trust

LeonieV schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:01:

[Afbeelding]

...en er staat bij wat hierboven staat, maar geen idee wat dat in vredesnaam is
Waar je de specs sheet hebt gevonden staat ook de (web) handleiding. Die biedt antwoord op dit soort vragen/functies
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)

Voor aansluiting van een audiosysteem met een optische audio-ingang.
Wanneer u een audiosysteem aansluit dat niet compatibel is met eARC/ARC via een HDMI-kabel, dan moet u een optische audiokabel aansluiten op DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) om digitaal geluid te kunnen weergeven.

...
Oftewel er is S/PDIF aanwezig, maar niet in de aansluiting/stekker die je zal kennen. Sony levert het verloopje om de stekker gewoon te laten zien mee (staat verderop in de handleiding).

Mocht je op een andere TV uitkomen die in geen enkele vorm een S/PDIF Out heedt, soundbar hoeftneit perse vervangen te worden. Er zijn devices die het audio signaal uit (e)ARC halen en S/PDIF toevoegen, "HDMI eARC Audio Extractor".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• LeonieV
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:58
tja had ik dus even verder moeten kijken dan mijn neus lang was haha,. sorry daarvoor

ik zal eens even kijken of ik handleiding kan vinden, dank voor de tip