Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop die vooral gebruikt gaat worden voor:
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500 is een harde bovengrens.
Minder uitgeven heeft uiteraard de voorkeur als ik daarmee nauwelijks prestaties verlies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen haast. Als het slim is om een paar weken of maanden te wachten op een aanbieding of prijsdaling, dan doe ik dat gerust. Volgens Tweakers zelf worden BBG-systemen ook vaak samengesteld op basis van prijs/prestatie en actuele marktprijzen.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van tweedehands onderdelen. Ik heb zelf weinig ervaring met de tweedehands markt. Welke onderdelen zouden jullie zonder veel risico tweedehands kopen (GPU, behuizing, CPU?) en welke juist absoluut niet? Ik lees vaak dat Tweakers V&A hiervoor een goede plek is.
Verder twijfel ik over de verdeling van het budget. Omdat ik veel Football Manager en Planet Zoo speel, vraag ik me af of ik beter relatief veel budget in de CPU kan steken en iets minder in de GPU, of dat ik met €1500 juist zoveel mogelijk videokaart moet kopen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop die vooral gebruikt gaat worden voor:
- Football Manager (grote databases, veel competities)
- Planet Zoo 2
- Af en toe een AAA-game maar vooral wat lichtere games
- Mogelijk wat Simracing hoewel dat meer in de toekomst ligt
- Algemeen gebruik
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500 is een harde bovengrens.
Minder uitgeven heeft uiteraard de voorkeur als ik daarmee nauwelijks prestaties verlies.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 1440p monitor
- Toetsenbord
- Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Goede prijs/prestatie
- Stil systeem
- Minimaal 32 GB RAM
- Geschikt voor 1440p gaming
- Liefst een platform waarop later nog geüpgraded kan worden
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen haast. Als het slim is om een paar weken of maanden te wachten op een aanbieding of prijsdaling, dan doe ik dat gerust. Volgens Tweakers zelf worden BBG-systemen ook vaak samengesteld op basis van prijs/prestatie en actuele marktprijzen.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van tweedehands onderdelen. Ik heb zelf weinig ervaring met de tweedehands markt. Welke onderdelen zouden jullie zonder veel risico tweedehands kopen (GPU, behuizing, CPU?) en welke juist absoluut niet? Ik lees vaak dat Tweakers V&A hiervoor een goede plek is.
Verder twijfel ik over de verdeling van het budget. Omdat ik veel Football Manager en Planet Zoo speel, vraag ik me af of ik beter relatief veel budget in de CPU kan steken en iets minder in de GPU, of dat ik met €1500 juist zoveel mogelijk videokaart moet kopen.