• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Revolut Mobile

Revolut, de digitale bank met wereldwijd ruim 75 miljoen klanten, stapt in Nederland de telecommarkt op met Revolut Mobile. Je sluit het abonnement volledig af en beheert het in de Revolut-app. Onder de motorkap is Revolut een MVNO op het netwerk van KPN, met 1GLOBAL als technische partner. Geen fysieke simkaart: alles loopt via eSIM. Revolut profileert zich nadrukkelijk als prijsvechter, tegenover onder meer KPN en Odido. De uitrol naar de ruim 1,5 miljoen Nederlandse klanten zou rond de zomer rond moeten zijn.
Abonnenemten worden gefaseerd beschikbaar.
In het kort
NetwerkKPN (4G/5G)
TypeMVNO · eSIM-only
BeheerVolledig in de Revolut-app
VoorwaardeJe moet Revolut-bankklant zijn
Partner1GLOBAL (1GLOBAL Operations (Netherlands) B.V.)
Snelheidtot ~300 Mbit/s down / ~35 up
De abonnementen
Twee maandelijkse opties, allebei met 5G, eSIM en zonder vaste looptijd.

Instap · 20 GB
€ 9,99 / maand
  • 20 GB data, te gebruiken in Nederland en de EER
  • 5G via het netwerk van KPN, tot ~300 Mbit/s down, ~35 up
  • Onbeperkt bellen en sms (fair use)
  • eSIM, volledig te regelen in de Revolut-app
Onbeperkt
€ 19,99 / maand (introprijs)
  • Onbeperkt data, bellen en sms (fair use)
  • 5G via het netwerk van KPN, tot ~300 Mbit/s down, ~35 up
  • eSIM, volledig te regelen in de Revolut-app
  • In de EU/EER (Roam Like At Home) is de eerste 40 GB op maximale snelheid, daarboven daalt de snelheid tot maximaal 64 kbit/s down en 32 kbit/s up zonder extra kosten.
Reguliere prijs € 23,99/maand; € 19,99 geldt bij afsluiten vóór 15 september 2026.
Goed om te weten
  • Het is eSIM-only
  • Het is niet mogelijk om te bellen naar buitenlandse nummers of andere nummers met speciaal tarief (0900, etc).
  • Als je bundel op is stopt de verbinding, je krijgt dus niet onverwachts een flinke rekening.
  • Je kan drie extra nummers toevoegen aan je abonnement voor 2€ per maand per nummer om telefoongesprekken en smsjes te ontvangen.
  • Je hebt een Revolut-bankrekening nodig om te kunnen afsluiten.
  • Gratis wordt een NordVPN abonnement meegeleverd.
  • Je kan een 'VIP'-telefoonnummer aanvragen voor 10€, hiervoor kan je je eigen cijfferreeks kiezen uit een lijst.
Bronnen & links
OP:
v1.0 Eerste versie - 9 juni 2026
v1.1: Verduidelijking voorwaarden extra nummers en kleine fixes - 10 juni 2026
v1.2: Uitrol gefaseerd gestart, toegevoegd dat speciaal tarief en buitenlandse nummers niet te bereiken zijn - 16 juni 2026
Prijzen en voorwaarden onder voorbehoud · aanvullingen of correcties? Stuur een DM.

[ Voor 15% gewijzigd door Pikoe op 16-06-2026 19:57 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat gaat hier mis?

• Pikoe
  • Niet online
Haha, classic. Bij het kopieren vergeten de titel aan te passen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topictitel is aangepast, waarbij ik aannam dat dit een ervaringen topic met deze provider moet worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

ja3

Toch wel vreemd zoveel aandacht en pageviews genereren voor een onbestaand product. Hopelijk horen we er binnenkort over. Misschien eindelijk een goed doel voor RevPoints?

• Pikoe
  • Niet online
Bedankt voor de titel-aanpassing, dat was inderdaad de bedoeling!

Lees net de voorwaarden van het toevoegen van extra nummers en het is alleen mogelijk om ingaande oproepen en smsjes te hebben op extra nummers, niet om daarmee te bellen of te sms'en.

https://assets.1global.com/f/279938/x/610ac2ae03/nl_1global_service-description_revolut.pdf

En zie dat premium-nummers niet te bereiken zijn. Lijkt me toch onhandig als je de politie (0900-8844) moet bellen, is dat vaker bij telecom aanbieders?

https://assets.1global.com/f/279938/x/0f755e29a2/nl_1global_pricelist_revolut.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Pikoe op 10-06-2026 07:48 ]

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:40
Als ik de Algemene Voorwaarden zo lees denk ik dat Revolut als bemiddelaar gaat optreden en de contracten rechtstreeks met 1GLOBAL worden afgesloten. Anders kan ik niet verklaren dat de AV op de site van 1GLOBAL staan ipv Revolut.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:24
Ik zie Revolut Mobile nog niet tussen de Revolut app staan. Klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Pilovali op 10-06-2026 12:14 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:52
Lees net de voorwaarden van het toevoegen van extra nummers en het is alleen mogelijk om ingaande oproepen en smsjes te hebben op extra nummers, niet om daarmee te bellen of te sms'en.

https://assets.1global.com/f/279938/x/610ac2ae03/nl_1global_service-description_revolut.pdf
Is dat geen technische limitatie van de dialers op de mobiele telefoons? Immers is de opzet nu, 1 sim kaart = 1 numer, en zo is dat ook gekoppeld aan de dialer app. Wil je dat dan met 3 nummers doen, gaat niet werken.

Echter, ben je een expat of zo en verhuis je naar een ander land, kun je op deze manier inkomend mogelijk wel je oude nummer behouden voor bereikbaarheid, terwijl je dan lokaal weer een nummer neemt om mee te bellen en gebeld te worden.

Probleem wat ik zie, is dat je wel bereikbaar bent, maar soms moet je met je nummer terug kunnen bellen, dus je zou een VoIP app/website integratie oplossing hopen, dat je met dat nummer als afzender kunt terugbellen. technisch moet dat wel te implementeren zijn, telefooncentrales kunnen dat ook, maar het zal wel gebouwd, of gekocht moeten worden om dat mogelijk te maken.

• Pikoe
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Is dat geen technische limitatie van de dialers op de mobiele telefoons? Immers is de opzet nu, 1 sim kaart = 1 numer, en zo is dat ook gekoppeld aan de dialer app. Wil je dat dan met 3 nummers doen, gaat niet werken.

Echter, ben je een expat of zo en verhuis je naar een ander land, kun je op deze manier inkomend mogelijk wel je oude nummer behouden voor bereikbaarheid, terwijl je dan lokaal weer een nummer neemt om mee te bellen en gebeld te worden.

Probleem wat ik zie, is dat je wel bereikbaar bent, maar soms moet je met je nummer terug kunnen bellen, dus je zou een VoIP app/website integratie oplossing hopen, dat je met dat nummer als afzender kunt terugbellen. technisch moet dat wel te implementeren zijn, telefooncentrales kunnen dat ook, maar het zal wel gebouwd, of gekocht moeten worden om dat mogelijk te maken.
Ik had gehoopt dat je meerdere simkaarten onder 1 abonnement zou kunnen zetten, dan kan je ook terugbellen. Dan kan ik beide (e)simkaarten in 1 telefoon doen en met beide bellen en je hebt maar 1 netwerkverbinding nodig.
Pilovali schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:13:
Ik zie Revolut Mobile nog niet tussen de Revolut app staan. Klopt dat?
Klopt, momenteel is nog niet duidelijk wanneer de uitrol start.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:52
Ik heb in de revolut app contact gehad en ze zouden vorige week direct begonnen zijn met aanbieden van abonnementen maar hier in huis krijg iedereen enkel nog de travel esim's te zien. Ook kon support nog geen datum geven waarop iedereen het abonnement zou moeten kunnen afsluiten. Verwacht alleen niet dat het nog lang duurt aangezien de aanbieding ook in september afloopt.

• eculoos
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19:18
Goedendag, ik was het hier aan het volgen over Revolut mobile, maar het inmiddels bij mij online, ik heb ook mijn huidige nummer naar Revolut overgezet vanaf hollandsnieuwe, zorg er wel voor dat je abbonement is afgekocht anders kan Revolut hem niet overnemen, of in ieder geval contract vrij ben

Nog even een toevoeging

Onbeperkt plan: onbeperkte data in NL, 40GB EER-roaming

Oproepen en sms'jes: onbeperkt binnen NL

EER-roaming: onbeperkt bellen en sms'en binnen de EER en naar NL

Internationaal: geen gesprekken vanuit NL naar andere landen

Onbeperkte data, oproepen en sms'jes zijn onderworpen aan ons fair usage policy.

Zodra je een data-abonnement bij ons hebt, vind je deze informatie ook in de app. Als je data op is of als je naar een land reist dat niet door je plan wordt gedekt, kun je via de app een ander data-abonnement kopen. Momenteel worden alleen data-add-ons aangeboden.

Planfuncties

Netwerk mogelijk gemaakt door KPN

Toegang tot voicemail en oproepdoorschakeling

Krijg een nieuw nummer of zet je bestaande nummer over zonder extra kosten

Koop een VIP-nummer

Koop tot 3 secundaire nummers

Toegang tot NordVPN en Messaging Pass

Als je buiten de EU bent, kun je in contact blijven met een Berichtenpas. Met deze (door)lopende maandelijkse limiet (minimaal 500 MB) kun je data met een lagere snelheid (16 kbps) gebruiken voor berichten en andere apps, zodat je in het buitenland altijd verbonden blijft. Beschikbaar tot en met 31 mei 2027

[ Voor 67% gewijzigd door eculoos op 16-06-2026 15:55 ]

• Pilovali
eculoos schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:47:
Goedendag, ik was het hier aan het volgen over Revolut mobile, maar het inmiddels bij mij online, ik heb ook mijn huidige nummer naar Revolut overgezet vanaf hollandsnieuwe, zorg er wel voor dat je abbonement is afgekocht anders kan Revolut hem niet overnemen, of in ieder geval contract vrij ben

Nog even een toevoeging

Onbeperkte data, oproepen en sms'jes zijn onderworpen aan ons fair usage policy.

Zodra je een data-abonnement bij ons hebt, vind je deze informatie ook in de app. Als je data op is of als je naar een land reist dat niet door je plan wordt gedekt, kun je via de app een ander data-abonnement kopen. Momenteel worden alleen data-add-ons aangeboden.

Planfuncties

Koop een VIP-nummer

Als je buiten de EU bent, kun je in contact blijven met een Berichtenpas. Met deze (door)lopende maandelijkse limiet (minimaal 500 MB) kun je data met een lagere snelheid (16 kbps) gebruiken voor berichten en andere apps, zodat je in het buitenland altijd verbonden blijft. Beschikbaar tot en met 31 mei 2027
Waar heb je dit geregeld? Ik kan nergens in de Revolut app iets met Mobile vinden (behalve de voorwaarden).

En begrijp ik goed dat de 'unlimited' eigenlijk een FUP van 40 GB is en daarna 64 kbps? Of is het echt unlimited-unlimited?

[ Voor 3% gewijzigd door Pilovali op 16-06-2026 16:17 ]

• eculoos
Pilovali schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:13:
[...]

Waar heb je dit geregeld? Ik kan nergens in de Revolut app iets met Mobile vinden (behalve de voorwaarden).

En begrijp ik goed dat de 'unlimited' eigenlijk een FUP van 40 GB is en daarna 64 kbps? Of is het echt unlimited-unlimited?
Het is een geleidelijke uitrol, het staat bij esims en dan gewoon waar je woont Nederland Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4wtAnHrktGBJS-JfoAZvbw5Kv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf7VJmZ0bVPVhw5qZCMvO8JY.jpg?f=fotoalbum_large

• Pilovali
eculoos schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:28:
[...]

Het is een geleidelijke uitrol, het staat bij esims en dan gewoon waar je woont Nederland [Afbeelding]
Ah, dan moet ik nog even geduld hebben denk ik.

Is de data in Nederland echt onbeperkt-onbeperkt of FUP?

[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 16-06-2026 16:58 ]

• eculoos
Pilovali schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:33:
[...]

Ah, dan moet ik nog even geduld hebben denk ik.

Is de data in Nederland echt onbeperkt-onbeperkt of FUP?
Heb het even Revolut support gevraagd

The fair use policy in the Netherlands isn't defined by a specific GB limit for domestic use. Instead, it's intended to prevent misuse, such as:

- Using the SIM for commercial purposes (like providing internet through a router to others)

- Reselling or redistributing the data

- Automated or machine-to-machine usage

For regular personal activities like streaming, browsing, video calls, and downloads, even if your usage is high, you shouldn't face any issues. The policy focuses on abnormal behavior rather than heavy usage.

However, if your usage is flagged as significantly outside typical consumer patterns, the provider (1GLOBAL) may contact you or apply restrictions as stated in the Terms of Service.

In summary, using a lot of data for personal use is perfectly fine—it's more about how you use it rather than the amount.

• Pikoe
  • Niet online

Nog even een toevoeging

Planfuncties

Koop een VIP-nummer

Thanks! Ik heb de OP hierop aangepast.
Is het wel mogelijk om vanuit het buitenland buitenlandse nummers te bellen? Zo ja, welke kosten zijn hieraan verbonden?
Heb je ook een bron van de voorwaarden die je vermeldt zodat ik daarnaar kan verwijzen?

Edit: Gevonden in de voorwaarden, buitenlandse nummers zijn volledig onbereikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Pikoe op 16-06-2026 19:50 ]

• Roy Tollenaar

Nog even een toevoeging

Planfuncties

Koop een VIP-nummer

Heb jij de app moeten updaten of kreeg je opeens de melding dat het mogelijk was? Zodra ik het abonnement kan activeren ga ik direct test of deze binnen Nederland echt unlimited is of dat ik binnen een maand bericht hebt van 1global.

• eculoos
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:41:
[...]

Heb jij de app moeten updaten of kreeg je opeens de melding dat het mogelijk was? Zodra ik het abonnement kan activeren ga ik direct test of deze binnen Nederland echt unlimited is of dat ik binnen een maand bericht hebt van 1global.
Ik heb zelf steeds moeten kijken of het er was

• Pilovali
En uitgaande IP is in Nederland of is dat een ander land?
Sommige eSIMs 'roamen' in Nederland en gaan in UK, PL of FR er uit. Dat is niet altijd even handig qua latency en geolocatie.

Kan iemand via https://dnscheck.tools/ kijken welke DNS je gebruikt? Daar ben ik ook wel benieuwd na.

• eculoos
Pilovali schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:34:
En uitgaande IP is in Nederland of is dat een ander land?
Sommige eSIMs 'roamen' in Nederland en gaan in UK, PL of FR er uit. Dat is niet altijd even handig qua latency en geolocatie.

Kan iemand via https://dnscheck.tools/ kijken welke DNS je gebruikt? Daar ben ik ook wel benieuwd na.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nDuaYBh-eVo5KgV2kkXKyQKE7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ier6Yff3I9Yk4LsjFlJK4xKa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPS7Wp-hqzd6J9VlSzx6SCrvr1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GaDcnMV5PzGKaDHWt3zbkuYV.png?f=fotoalbum_large

• Pilovali
Bedankt. Nederlands IP van Truphone en Cloudflare als DNS. Weer wat geleerd.

• Roy Tollenaar
Ik had donderdag avond de optie in de revolut app staan alleen is deze nu weer verdwenen benieuwd of de optie aankomende week weer terug gaat komen.

• eculoos
Normaal gesproken kan je natuurlijk het gebruik zien in de app van een telecom provider, maar bij Revolut tot nu toe moet je je verbruik opvragen via de chat, de bot kan zien wat je aan mbs gebruikt heb, bel minuten en sms tellen ze niet das nagenoeg onbeperkt

• Pikoe
  • Niet online
In het screenshot wat je hiervoor stuurde kan je toch ook zien hoeveel nog resterend is?
eculoos schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:28:
[...]

Het is een geleidelijke uitrol, het staat bij esims en dan gewoon waar je woont Nederland [Afbeelding]

• Roy Tollenaar
Pikoe schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:27:
In het screenshot wat je hiervoor stuurde kan je toch ook zien hoeveel nog resterend is?

[...]
Misschien bij unlimited niet?

• eculoos

[...]
Das alleen Europese data van 40gb, voor de Nederlandse data staat het er niet bij

• Roy Tollenaar
Ik heb ondertussen ook de mogelijkheid een mobiel abonnement af te sluiten, hoelang duurt het ongeveer tot je de esim kan installeren en gebruiken?

• eculoos

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX5ELjWfH7pCmg80OkL8p2k4iHs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hlH4wvK8xezp1U6JQ94MK8OE.png?f=fotoalbum_large de onbeperkt blijft staan voor in Nederland, alleen EU zie je
Pagina: 1