Momenteel rijd ik een lease auto, een Renault Clio. Wegens een nieuwe baan moet ik over op een eigen auto. Ik heb echter erg weinig verstand van auto's.
Ik heb al wat rondgevraagd in mijn omgeving en krijg daar wisselende tips. De een zegt: Renault Clio is een goede optie. De ander zegt: neem nooit een Franse auto. Hier op het forum vond ik veel reacties die zeiden: een Japanner.
Maarja, zelfs als je een merk kiest, moet je daarna nog een model kiezen. En dan nog een uitvoering? En een bouwjaar. En veel of weinig kilometers op de teller?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Mijn situatie en voorkeuren:
Ik heb al wat rondgevraagd in mijn omgeving en krijg daar wisselende tips. De een zegt: Renault Clio is een goede optie. De ander zegt: neem nooit een Franse auto. Hier op het forum vond ik veel reacties die zeiden: een Japanner.
Maarja, zelfs als je een merk kiest, moet je daarna nog een model kiezen. En dan nog een uitvoering? En een bouwjaar. En veel of weinig kilometers op de teller?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Mijn situatie en voorkeuren:
- Gezin met 3 kinderen. De auto moet dus groot genoeg zijn, ook voor vakanties. Ik heb een flinke dakkoffer en zou die ook graag bij de nieuwe auto willen kunnen gebruiken. De huidige Renault Clio is aan de kleine kant.
- Een auto is voor ons een gebruiksvoorwerp voor vervoer van A naar B. Hoeft dus niet mooi te zijn, of bijzonder luxe ed.
- Het normale gebruik van de auto zal rond de 150-300km per week liggen. Is het zinnig om een hybride te overwegen (laag verbruik), of zijn daar juist argumenten tegen?
- Budget vind ik een lastige om te bepalen. Ik vind vooral de 'Total Cost of Ownership' belangrijk. Mijn uitgangspunt is max 10k, maar als er goede argumenten zijn om hoger te gaan zou max 15k ook wel kunnen.