WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Kleurverschil na spuitwerk schade herstel?

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Onlangs heb ik schade gehad aan mijn audi q4. Schade was niet mijn fout en is ook volledig vergoed door de tegenpartij.

Echter heb ik nog nooit een schade gehad en mijn auto gebracht naar een audi schade hersteller. Ik was in de veronderstelling dat er geen kleurverschil zou zijn en ik hem zgan weer zou terugkrijgen. Toen ik er wat van zei gaf men aan dit dit binnen de toleranties valt en deze kleur moeilijk te mengen/spuiten is.

De kleur is typhoon grijs metallic en naar mijn mening is er kleurverschil te zien. Is dit acceptabel of de klus niet goed (genoeg) gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5benoIFph48c8NrtrL3k6AY82ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmOt1eQu2gGicSci01NmCE8j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mZjJwky4-BEZOlJUTpW3EaJdqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daTT5sR0CKtDERXekJRBp73N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5WRmr5rMHbVlGGuGTdA9gGfrPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UDENyyBObDIlgcZIvMBp4on.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3rCySJkL1n7NLZvUEHb8ko3e8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsNOxwZGUGUfE2PdMvroJHlB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Qosmic op 09-06-2026 17:19 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik denk dat het lastig te bepalen is vanaf een monitor.
ik zou even de verzekering bellen, en melden dat je niet te vrede bent met de uitkomst.
En of ze de reparatie en kleur willen inspecteren.

jaren geleden moest de auto van mijn met schade naar een reparateur waar we geen vertrouwen in hadden.
Maar dat was met wie de verzekering samen werkte. uiteindelijk na de reparatie bij mij op de stoep een inspecteur van de verzekering op bezoek gehad.,

Met zwarte marker heeft hij alle aandachts punten aangegeven, en daarna de auto zelf terug gereden naar het herstel bedrijf.. kosten 3 weken. Maar kwam perfect terug..
2 jaar later hebben ze de samenwerking gestopt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Zou ook een glans verschil kunnen zijn, want op de foto's varieert het nogal al naar gelang de positie van de vlakken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik vind t persoonlijk zo alleszins acceptabel. Vaak heb je deze kleurverschillen al af fabriek doordat het verschillende materialen zijn. Ze zijn er best dichtbij gekomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:07
SkiFan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:48:
Ik vind t persoonlijk zo alleszins acceptabel. Vaak heb je deze kleurverschillen al af fabriek doordat het verschillende materialen zijn. Ze zijn er best dichtbij gekomen.
Klopt vaak zie je al een beetje kleurverschil tussen de bumpers en de auto zelf.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Als het mijn auto was zou ik dit niet accepteren. Ik heb het ook een keer gehad bij mijn rode Tesla. Het schadebedrijf dacht er mee weg te komen, maar toen ik zei dat het niet goed genoeg was hebben ze het in een 2e poging wel correct gedaan.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

franssie

Save the albatross

Ik dacht dat je een second opnion bij een (andere) expert kan vragen? maar bel je verzekering en lees je polis.
Op mijn monitor lijkt het mee te vallen en meer lichtinval te zijn, en zonder vergelijk van de schadevrije kant kan ik er verder niets over zeggen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Qosmic
franssie schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:00:
Ik dacht dat je een second opnion bij een (andere) expert kan vragen? maar bel je verzekering en lees je polis.
Op mijn monitor lijkt het mee te vallen en meer lichtinval te zijn, en zonder vergelijk van de schadevrije kant kan ik er verder niets over zeggen.
Zal eens informeren bij mijn verzekeraar.

Dit is de schadevrije kant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymIhUIOOlffVUdlTzeXOp4CGd9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/js7laFplVGYVcNYv6TEF9qhX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Qosmic op 09-06-2026 18:04 ]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:54

MLLL

Palm Treo 650

Rood en zilver zijn het moeilijkste qua kleurverschil.

Omdat de bumper van plastic is kan de kleur ook anders uitpakken, vaak genoeg dat er op nieuwe auto's ook kleurverschil is waar te nemen betreffende plaatwerk en bumpers.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:24
Ik vind het niet acceptabel.

Dat er meerdere mensen in dit topic reageren dat ze af-fabriek kleurverschil accepteren en normaal vinden verbaast me al helemaal.

Ik heb dezelfde ervaring als sommige anderen hier: Schadeherstel gehad met ontzettend slecht spuitwerk en kleurverschil. Aangedrongen dat het opnieuw moest, en toen kon het ineens wel.

Ze hopen gewoon dat ze ermee weg komen. Als je niet beter kunt colormatchen dan wat ik op de foto's zie moet je geen autoschade herstel bedrijf beginnen....

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Lijkt erop dat ze de bumper los van de auto gespoten hebben en niet geblend hebben, scheelt een hoop werk en kan je mee wegkomen als het gespoten oppervlakte niet dicht bij een ander paneel zit alleen hier hebben ze tot de rand gespoten dus valt het goed op. Lijkt me verzekering bellen en ze het nog een keer laten proberen.

• Qosmic
Ja bumper is idd los gespoten. Of ze geblend hebben weet ik niet. Wat is dat precies?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:15

m-vw

Dus?

Qosmic schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:53:
Ja bumper is iddos gespoten. Of ze geblend hebben weet ik niet. Wat is dat precies?
Normaal spuiten ze meer dan enkel het beschadigde stuk om (duidelijk) kleurverschil te voorkomen.

Hadden ze hier de zijpanelen ook deels meegenomen was het je wellicht niet opgevallen omdat de overgang geleidelijker gaat.

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Dan spuiten ze de omliggende delen een soort van mee met een gradient dus het gedeelte wat je spuit spuit je volledig en dan bij de laatste laag spuit je ook nog rondom het gedeelte ook nog een beetje afnemend met afstand waardoor er geen harde lijn is waar de kleur veranderen maar een geleidelijke grens wat dus nooit opvalt.

• Johannezzzz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:34
Ik zou het niet accepteren, er zit in het nieuw gespoten deel een rode tint welke niet hoort.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dit is echt totaal anders, zou dit niet accepteren. de mensen die dit niet zien moeten misschien even hun computerbril met blauwfilter afzetten. kun je niet bij de audi dealer langs en vragen of zij het beter kunnen, of de originele lak voor je kunnen bestellen ofzo? iig wel bij de verzekering aangeven dat je niet tevreden bent, dan staat dat ook gewoon vastgelegd.
Pagina: 1