Toon posts:

Internet delen traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier 2 computer (beide win2k) in het netwerk hangen waarvan er 1 inbelt op het ADSL modem (mxstream).
Wanneer er nu op de andere computer wordt geprobeert te internetten of te downloaden dan is de verbinding extreem traag een download haalt met moeite 0.02kb en het ophalen van een pagina is ook extreem trag wat vaak resulteert in timeouts.

wanneer de andere computer inbelt werkt allees wel weer goed waardoor het warschijnlijk aan de instellingen ligt van het sygate.

Om het internet te delen wordt dus sygate 4 gebruikt.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe het opgelost moet worden.

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel ervaring mee! (helemaal nix namelijk)
Duz kan jij me dan misschien vertellen hoe je die internetverbinding gedeeld hebt!
want dat krijg ik niet voor elkaar (heb WINDOWS ME op beide PC's) :(

PLEASE HELP ME!

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 16:14 schreef twiekah het volgende:
Ik heb er niet zoveel ervaring mee! (helemaal nix namelijk)
Duz kan jij me dan misschien vertellen hoe je die internetverbinding gedeeld hebt!
want dat krijg ik niet voor elkaar (heb WINDOWS ME op beide PC's) :(

PLEASE HELP ME!
ik kan jou adviseren de faq eens te lezen.. lees ook de faq van nt :+
daar heb je vast en zeker wat aan ;)

Verwijderd

Gewoon een programma als Winrout, Wingate, winproxy, skygate, nat32, etc. Dan is het een fluitje van een cent.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 16:36 schreef Taco het volgende:
Gewoon een programma als Winrout, Wingate, winproxy, skygate, nat32, etc. Dan is het een fluitje van een cent.
Ik moet zeggen dat ik niet echt eens ben met jouw stelling.
tot nu toe is sygate de enigste waarmee ik internet kan delen. Met de andere programma's is het me nog geen enkele x gelukt (jammer genoeg)

oei ik lees net ook dat dit topic eigenlijk in Network Troubleshooting hoort.
sorry

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Bij mij is het downloadsnelheid met 1 kb omlaag gegaan ven 54 naar 53. Probeer eens om de protocollen opnieuw in te stellen.

Verwijderd

IT --> NT

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 16:54 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Bij mij is het downloadsnelheid met 1 kb omlaag gegaan ven 54 naar 53. Probeer eens om de protocollen opnieuw in te stellen.
heeft helaas niet geholpen :(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Probeer winroute lite eens in plaats van de pro versie :)
De lite heeft maar een paar knoppies dus daar doe je weinig verkeerd aan :P

Alle proemn in n drek

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Heh.

Ik weet niet waarom.. maar toen ik de lite erop had deed de zooi het niet :)

Dus ik blijf fijn bij de pro versie..
Je stelt via 1 optie in welke nic je wilt natten en klaar is kees.

Zijn trouwens al heel veel topics over.. dus zoek eens voor de grap :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Probeer is analog X >:) Aan dat proggrammatje kun je hooguit 8 dingen veranderen *D. Standaard instellingen, manual zit er bij.

Verwijderd

Winroute Pro is het makkelijkst ;)

Je mot alleen bij dat groene knopje ( de middelste van allemaal ) ff NAT aanvinken bij je ADSL kaart :)

En de rest zoals mail/proxy server ff uitzetten...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Gebruik gewoon ics van microsoft. In winMe zit het of het ook op 2000 zit weet ik niet.

Voor de 2de bericht die advies wilde ga naar configuratiescherm-->software-->add remove windows (2de tabblad) daar ICS aanvinken en voilá

ICS=Internet connection sharing

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je alleen nog maar geprobeert met sygate internet te delen? Of heb je ook wel eens andere programmatjes gebruikt om je internet verbinding te delen met andere computers in het netwerk?

Zo nee: probeer eens of het met bijvoorbeeld een programma als winroute oid. Als je dan nog problemen hebt kun je het beste je hardware eens nakijken, en als de problemen dan over zijn lag het dus aan sygate.

In beide gevallen: laat het nog even weten ;)

• roadrats
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb meerdere PC's onder W2K in een netwerkje hangen (HUB), Internet via de kabel.
ICS via W2K lukte me niet, ondanks alle info via internet. Heb nu Wingate 4.4.1 op m'n systeem gezet en dit werkt prima.
Overigens gebruikte ik bij W98 All Aboard, voordeel was dat je met de andere PC's in het netwerk (client's) zonder iets te installeren of aan instellingen te wijzigen probleemloos de verbindig kon delen.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

probeer eens proxy plus, heel makkelijk proggie. http://www.proxyplus.net

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

ICS via Win2k is echt het makkelijkste wat er is. Gewoon het ICS vinkje van de internetverbinding aanklikken (dus van de netwerkkaart waard het ADSL modem op aan is gesloten). Dan moet het werken met DHCP enzo... en zoniet moet je ff de computer waarop het internet gedeeld wordt als DNS server invullen.
Pagina: 1