Als ik het op de foto goed zie zou ik eerst het opstaande randje van de betonvloer (overgang van verwijderde vloer naar beton) wegbikken zodat de strook waar de muur stond lager of gelijk is met de betonvloer met lijmresten. Dan de naad tussen de houten vloer en de beton vloer grof uitkrabben, stof vrijmaken, zet dan een lat van een paar centimeter op de houten vloer langs de naad met aan de betonvloer kant schilderstape, bevochtigen en flexibele PUR spuiten (dit voorkomt knarsen en een koude brug op je hout), dit met opzet niet afsnijden maar dan eerst de betonnen vloer egaliseren. Als dat uitgehard is PUR op cement hoogte afsnijden en de lat verwijderen (de schilderstape zorgt er voor dat je deze makkelijker weg kan halen zonder de pur rand te beschadigen). Dan meten hoeveel mm je moet overbruggen en simpelweg op de houten vloer dit opvullen met ondervloer. Je hebt dat in verschillende diktes, eventueel een mm verschil zal het niet schelen. Over de gehele vloer een laatste ondervloer laag leggen en zorgen dat het midden van de ondervloer platen ongeveer op de grens komt wat de muur stond (ik zou vanuit die lijn de platen gaan leggen). Daarna het laminaat er op.
Cement of egaline over houten vloer kan ik je niet aanraden, dat gaat breken, knarsen en verdwijnt in de loop van de tijd je kruipruimte in ( of zoals bij ons in huis vanuit de slaapkamer als onverklaarbaar stof in de keuken… en bedankt vorige bewoner..)
Oja: als Tweakers willen we graag een overzichtsfoto van de ruimte, voor het totaalbeeld en een lading goedbedoelde ongevraagde adviezen 🤣
[
Voor 18% gewijzigd door
mjl op 11-06-2026 01:13
]