Plaatstalen kozijn stellen zodat deur niet dichtvalt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn huisje heeft binnen van die goedkope holle plaatstalen deurkozijnen.
Er hangen Svedex deuren in (hout).
De deur van de badkamer valt altijd langzaam dicht dus ik denk dat het kozijn niet helemaal verticaal is.
Ik zie wel witte doppen in het kozijn met daarachter (inbus?)boutjes maar kan ik het kozijn daarmee ook verticaler maken?
Het laminaat en de dorpel liggen strak tegen het kozijn dus ik zal 'm aan de onderkant niet verder naar binnen kunnen duwen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Beste antwoord (via Juup op 09-06-2026 14:31)

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:16
Foto?

Je kozijn ga je niet kunnen stellen, maar wel de paumelles/scharnieren.

Alle reacties

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 11:51
Juup schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:50:
Mijn huisje heeft binnen van die goedkope holle plaatstalen deurkozijnen.
Er hangen Svedex deuren in (hout).
De deur van de badkamer valt altijd langzaam dicht dus ik denk dat het kozijn niet helemaal verticaal is.
Ik zie wel witte doppen in het kozijn met daarachter (inbus?)boutjes maar kan ik het kozijn daarmee ook verticaler maken?
Het laminaat en de dorpel liggen strak tegen het kozijn dus ik zal 'm aan de onderkant niet verder naar binnen kunnen duwen.
Is je kozijn niet verticaal, of hangt de deur niet verticaal (zitten de scharnieren niet verticaal in het kozijn)?

Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

Acties:
  • Beste antwoord

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:16
Foto?

Je kozijn ga je niet kunnen stellen, maar wel de paumelles/scharnieren.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

je kozijn zal niet niet kunnen stellen, die zal vast zitten vermoed ik.

hooguit kun je wat met je paumelles doen maar ik denk dat je richting een deurstopper zal moeten gaan.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is dit type:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oos3nawfEDVu5xeaGfko5l9U5vo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxtm3PfU6r7MYDsihmwkQq4a.jpg?f=user_large

Het kozijn is in beide dimensies niet verticaal. (dus op de foto de linkse staander)
Ik kan 1 dimensie inderdaad wel corrigeren met de scharnieren, goeie tip BBBrt.
Eens kijken of die dan wel open blijft staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 09-06-2026 14:30 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.