WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Aankoopadvies voor nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:29
Wij zoeken een nieuwe TV. Mijn vriendin en ik hadden een discussie aangezien ik dacht: we moeten een OLED, nieuwste van het nieuwste. Nu ben ik me iets gaan verdiepen en heb ik toch wat twijfels/vragen dus zoek ik de experts op Tweakers.We hebben momenteel een 50inch Philips TV die we in ons tuinhuis willen neerzetten. Ook hebben we een Sonos Beam erbij,

Ik zoek een?
nieuwe TV. Minimaal 50inch, 55 inch zie ik veel voorbij komen dat zou een prima formaat zijn.

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 850 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series, films, sport kijken. Overdag in het weekend veel sport, doordeweek vooral s avonds.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik had een paar TV's in de pricewatch gezet maar kom er niet helemaal uit:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2157774;2189916;2225958;2157798/

Ook op Coolblue icm Sonos soundbar: https://www.coolblue.nl/product/969669/lg-55-qned82-4k-2025-sonos-ray-zwart.html

Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben plissegordijnen in de woonkamer, de tv hangt op het zuidenwesten en het raam ernaast ligt op het noordwesten. De plissegordijnen zijn zonwerend maar niet verduisterend. Dus overdag en in de zomer savonds wel zon in huis. Dus dan werkt OLED volgens mij minder goed?

[ Voor 8% gewijzigd door lolkejan op 09-06-2026 13:35 ]

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:27
Qua helderheid kan OLED prima, enige waar je rekening mee dient te houden is direct zonlicht op de TV doordat OLED organisch is.

De LG B5 is dan een uitstekende keuze binnen het gestelde budget, mocht je nog extra budget over hebben kun je de Samsung QS700F erbij kopen. Deze soundbar biedt veel bang for the buck en is betreft geluidskwaliteit vergelijkbaar met soundbars van andere merken die doorgaans veel duurder zijn. De subwoofer kun je naar wens ergens onopvallend neerzetten

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:29
@Freshouttheoven en is het prijsverschil en kwaliteitsverschil dusdanig om die paar euro extra te betalen voor OLED voor films/series?

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:27
lolkejan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:29:
@Freshouttheoven en is het prijsverschil en kwaliteitsverschil dusdanig om die paar euro extra te betalen voor OLED voor films/series?
Ja, zeker wanneer je hoofdzakelijk naar films en series kijkt bij weinig of geen omgevingslicht. Dan valt het kwaliteitsverschil nog beter op tussen OLED en een midrange MiniLED TV.