Geen verbinding met Cloud server in HA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• newlime
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:21
Mijn vraag
.Kan van ene op andere moment geen verbinging meer krijgen met meerdere apparaten en diensten in HA zoals Zonneplan, Nabu Casa, Goodwe Sems API, Bosch home com, Matter en nog enkele anderen. Hoe kan ik dit herstellen?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Genxis Titanium router van mijn server(Delta voorheen Caiway) met daarachter een TP Link wifi router. Heb een Raspberry Pi 4 Model B / 2GB met Home Assistant Software voor Raspberry Pi 4 software.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb met de helpdesk van Nabu Casa meerdere instellingen in router aangepast zoals IpV6 uitgeschakeld, DNS server ingesteld op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 en meerdere test gedaan. Ook meerdere keren een support-package meegestuurd en zij zeggen dat het niet aan hun cloudverbinding ligt.

Daarna contact gezocht met mijn provider en CGNAT uit laten zetten zodat ik weer een eigen IP adres heb, ook zij zeggen nu dat het niet aan hun ligt.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Groet Ronnie...

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:13

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat zijn allemaal verbindingen van je device naar het internet, komt dus geen Nabu casa bij kijken. Dus kan erin komen dat het niet aan hun ligt. Ik zou het zoeken in je netwerk of corrupte HA OS

Open deur, hele Pi al herstart?

Je hele netwerk is verder volledig plat?

En je zou eens in de CLI kunnen proberen ha supervisor repair

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dingen zoals CGNAT bij je provider zijn ook niet relevant. HA die met clouddiensten zoals Zonneplan en Bosch praat werkt hetzelfde als jij die op je laptop/desktop een website bezoekt. HA is een client die met een website of dienst verbinding legt, niks spannends aan. Dat moet met elke internetverbinding werken en heeft niks te maken met je CG-NAT, poorten of andere exotische dingen.

Dat je zegt dat Matter ook stuk is, dat is wel interessant. Matter werkt lokaal (meestal via wifi of Tread) en heeft al helemaal niks met je internetverbinding te maken. Je moet wel een (intern) IPv6-netwerk hebben. Edit: lees nu dat je IPv6 hebt uitgezet, dat verklaart waarom Matter niet meer werkt.

Wat zeggen je logs? :)
Ik heb een Genxis Titanium router van mijn server(Delta voorheen Caiway) met daarachter een TP Link wifi router.
Brr, een router achter een router. Zijn deze ook beide ingesteld als router? Als beide bezig zijn met via DHCP je netwerkapparaten van informatie te voorzien, dan wordt het een zooitje.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 09-06-2026 13:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX