WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Elektrisch kantelbare louvres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:45
Ha tweakers,

Binnenkort krijgen wij elektrisch kantelbare aluminium louvres aan onze gevel, waarbij gebruik gemaakt wordt van een Somfy IO motor. Nu wil ik deze louvres kunnen bedienen met Home Assistant. Het liefst via een Tahoma switch via lokale API. De louvres kunnen enkel kantelen en niet op en neer. Ga ik dit alles voor elkaar krijgen met Overkiz in Home Assistant of zitten hier nog beperkingen aan?

Het betreft de motor Somfy SUNEA SCR 40 IO, 13/10/230V. Op internet lees ik dat deze motor onder andere gebruikt wordt voor screens. ik wil de louvres op een specifieke positie kunnen kantelen, dus niet enkel start en stop.

Alle reacties

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

voor somfy kan je diverse routes kiezen, de keuze+ budget bepaald meer het soldeer gehalte sommig even zoeken op internet.

de "standen" zou ik doen met een hal-effect (magneet) sensor maar dat maakt je vraag een stuk complexer, wellicht ben je beter af met volledig open/dicht en dan dat als begin stand pakken 2 sec wachten voordat 3-6 seconden een open/dicht signaal erna stuurt, ja dat is minder exact en bewerkelijk maar simpler dan de hal-effect methode

Tja vanalles

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De shelly deur sensor bevat een inclinometer als je feedback nodig hebt.