Athlon Slot A Cache Temp (alleen core waterblok)

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb een paar probs ivm het vinden van een waterblok die het cache en de core van een athlon classic koelt. Ging er zelf eentje maken... maar dat zal niet zo direkt lukken.

Als ik nu de heatplate verwijder, een waterblok op de core zet & van die Alpha chipset koelribben op het cache plak. Zouden de chache chips dan genoeg gekoeld worden of hebben die meer nodig?

Heatplate neemt performance enorm af, is volgens mij aluminium en die pasta tussen core > plaat & cache > plaat is vrij dik + niet goed aangebracht.

Zou dit... koel genoeg zijn? Of heeft iemand een andere oplossing?

Verwijderd

ik heb ook nog zo'n blok (evt te koop) liggen kan je niet gewoon dmv. koperplaatje ook de cache meenemen volgens mij heb ik dat ergens gezien/gelezen.

Verwijderd

Je kunt een paar dingen doen:

- De core waterkoelen, de cache niet. Vind ik geen optimale oplossing, want 't is juist je cache die beperkend werkt. En je cache divider lager zetten (van 1/2 naar 2/5 of 1/3) is ook geen optie: daar word 't alleen langzamer van.

- De originele heatplate blijven gebruiken. Dit is ook niks, want inderdaad, dat ding zuigt.

- Zelf een heatplate maken. Kan, maar dan moet je wel een nauwkeurige freesbank of gouden handjes hebben

- Het gebruiken van cache-spacers. Ze zijn er wel ooit geweest. Die cache-spacers zijn vulplaatjes die de cache en de core op hetzelfde niveau brengen zodat je gewoon een waterblok kunt gebruiken. Lijkt mij de makkeljikste oplossing.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Kun je niet gewoon een een coldplate maken van een stuk koper/alluminium, zodat zowel de core als de cachechips worden geraakt.. En daar vervolgens weer je waterblok op zetten?

Ik weet dat dit niet de optimale oplossing is, want je krijgt weer extra warmteweerstand -> slechtere koeling, maarja, 't is beter als niks..

En zelf je koelblok maken: Tja, als je niet met pelts enzo gaat werken kun je ook prima een bestaand slot-a koelblok ombouwen tot waterkoeling..

Verwijderd

't kan wel, maar dan moet je wel heel nauwkeurig kunnen frezen. Echt tienden van een mm werk. Anders raak je of je cache-chips niet, of je core niet. Als je je cache chips niet raakt, tsja, dan is je overklok klote. Raak je je core niet, dan is 't einde Athlon.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:28 schreef DaBit het volgende:
't kan wel, maar dan moet je wel heel nauwkeurig kunnen frezen. Echt tienden van een mm werk. Anders raak je of je cache-chips niet, of je core niet. Als je je cache chips niet raakt, tsja, dan is je overklok klote. Raak je je core niet, dan is 't einde Athlon.
/me doet Fijnmechanische Techniek: tiende van mm is niet nauwkeurig

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Je hoeft je cache-chips op een Slot-A Athlon niet te koelen die worden niet warm.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:58 schreef MrK het volgende:

[..]

/me doet Fijnmechanische Techniek: tiende van mm is niet nauwkeurig
Inderdaad, een tiende mm is bij metaal nog vrij grof. Maar zonder speciaal gereedschap haal ik dat al niet als ik de cache/core vorm in een plaatje metaal moet zien te krijgen.
Pagina: 1