[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Maareh, jouw temperatuurssensor zal wel gewoon een onderdeeltje op de printplaat zijn.. (kijk es of er een LM35 opzit??).
Die kun je dus gewoon lossolderen, en verlengen via een kabeltje..
Hoop dat iemand anders me kan helpen!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Ik neem aan dat je daar ook de sensors los kan kopen.
Dit zal ik gebruiken als laatste redmiddel, want ik wil toch wel graag 2 lcd metertjes. 1 voor CPU temp en 1 voor water temp.Op vrijdag 21 september 2001 12:23 schreef Flexx het volgende:
DILL in R'dam verkopen ze kant en klare LCD temp. meters zeer mooi voor fl. 25,- daar heb ik hem ook gekocht.
Ik neem aan dat je daar ook de sensors los kan kopen.
Maar de metertjes die ik heb zouden gewoon moeten werken. Ik snap het alleen ff niet. Er was hier zowieso nog iemand met deze metertjes. Het is nu alleen afwachten tot hij dit leest.
edit
Heb je misschien de URL van DILL voor me?
/edit
Weet je zeker dat de sensor wel goed zit aangesloten, (+ op + / - op -)Ik heb volgens mij het hele zaakje samen met collega goed in elkaar gesoldeerd. De display geeft 0 graden aan en varieert soms ietsje (de getalletjes achter de komma verspringen).
Het is als ik het mij goed kan herinneren een diode die, zoals elk andere diode maar op één manier aangesloten kan worden.
Verwijderd
Ze hebben verlichte exemplaren met bevestigingsraam die ook nog goedkoper zijn! Bijv. 130931 of 126721 (gaan tot 70 graden).
De sensor is volgens de site een KTY10 (of KTY81). Ziet er uit als een transistor.
Het is een zwart halfrond blokje op twee pootjes.
Staat er ook op: KTY10. Ik meen dat die geen +/- aansluiting hebben.
Op het plaatje van conrad zit ie volgens mij midden onderaan, met twee pootjes en TF (?) erbij geschreven.
A)
Zit die KTY10 er los bij, dan twee draadjes aan de pootjes solderen en verbinden met de print (bij TF dus).
Zit ie op de print? dan lossolderen en naar A terug.
Conrad zet trouwens databladen online: in het Hongaars! Dat noem ik nou echte service!
tuut & Bruin, heeft ook van die LCD tempmetertjes voor fl 27.95 kortom een mooie prijs voor een mooi strak zwarte inbouw lcd temp metertje als jullie btw fotootje willen geef ff een gil dan maak ik er wel ff een paar.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
/me giltOp vrijdag 21 september 2001 14:50 schreef ReseTTim het volgende:
TIP
tuut & Bruin, heeft ook van die LCD tempmetertjes voor fl 27.95 kortom een mooie prijs voor een mooi strak zwarte inbouw lcd temp metertje als jullie btw fotootje willen geef ff een gil dan maak ik er wel ff een paar.
Verder iemand nog tips voor de LCD's die ik dus al heb?
Ze doen het nog steeds niet goed.
btw wil je een groeps foto??
boven af gezien...
zijkant..
voorkant. mooi strak en geen naam etc. gewoon zwart..
wou laten zien dat het draadje lang is. nl. 1.5m ofzow
mooi om in te bouwen. klemt zichzelf vast
sensortje. volgens een vriend van me zou je dat metalen dingetje er ook van af kunnuh halen, sekers weet ik dit niet.
ik heb er dus zelf 4 van gekocht. 2 in mijn waterblok, 1 in het resevoir en nog 1 tussen mijn radiator of in me case. ik zie het nog wel. vond 3 niet mooi dus vandaar meteen 4
btw de prijs is dus fl 27,95
jah. maar daar staat niet alles in omdat het bij houden daarvan geen doen is. en ik heb het zelf mogen ervaren toen ik met ~Dissection~ daar waren.Op vrijdag 21 september 2001 17:03 schreef Narfje het volgende:
Vraagje, heeft die Stuut & Bruin ook een website ?
die heb ik daar gekocht bij Stuut & Bruin. die fotos van dat temp metertje heb ik daar gekocht. ennuh dit is de mooiste en goed inbouwbaar.Op vrijdag 21 september 2001 17:31 schreef Narfje het volgende:
Jammer, ik zocht ook nog zo'n tempmeter.
Mare, bedankt voor het reageren
[edit]
http://www.stuutenbruin.com/ << hier hebbie de website alsnog
Den Haag, prinsegracht. als de kwantum winkel ziet dan loop je NIET de richting op naar de stad/station maar de andere kant op.Op vrijdag 21 september 2001 17:43 schreef Narfje het volgende:
Waar zitten ze eigenlijk ?
hoezow te ver?? ksnap je niet helemaalOp vrijdag 21 september 2001 19:37 schreef Maverickje het volgende:
Het is leuk als je temp. meet maar gaat dit niet een beetje te ver?