WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

secondaire 4k monitor voor producitiviteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aron4545
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:12
Ik zoek een?
Ik zoek een 27 inch 4k IPS monitor met goede kijkhoeken. De responstijden en refresh rate vind ik niet belangrijk.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 200-300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel voornamelijk naar LG monitoren gekeken omdat die in de Best Buy Guide goed beoordeeld worden en de monitoren niet uit China komen. Ik sta ook open voor andere merken zoals DELL (tevens ook goed beoordeeld in de Best Buy Guide.) hoewel ik Amerikaanse merken met het huidige politieke klimaat niet ideaal vind.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb recentelijk mijn oude 23 inch IPS (1080p )en 21 inch (1080p) TN monitor vervangen voor een 34 inch VA ultrawide (Philips B-line 346B1C) die ik terzijne tijd wil vervangen voor een 5k2k 34 inch monitor. (Aangezien 5k2k monitor van 34 inch pas op Computex 2026 geproduceerd zijn moet ik nog even geduld hebben.)

90 procent van de tijd gebruik ik toepassinen van Office 365. Ik ben overgestapt op een ultrawide zodat ik bredere Excel sheets kan bouwen en mijn hoofd minder hoef te draaien. Omdat is som de scheiding van een fysieke monitor mis een nog een extra venster willen kunnen openen ga ik een portrait monitor toevoegen aan mijn setup.

Monitors die ik momenteel overweeg:
Ik vind de LG 27US550-W een interessante optie voornamelijk vanwege zijn goede kijkhoeken en omdat hij word aanbevolen in de Best Buy Guide. Dat de kleurafstelling wat minder goed is stoor mijn niet. Ik maak mij echter wel zorgen omdat de helderheid aan de lage kant is en bij een raam zit. De LG 27UP650K-W heeft een hogere helderheid en een hoger contrast en 10 bit kleur ten opzicht van 8 bit kleur. Ik kan echter nergens een beoordeling van het scherm vinden.

Er zijn nog een paar ander montitors van LG zoals de LG 27UP650P-W Wit, LG 27UP850K-W en de LG 27UP83A-W Wit. Ik kan de specs geen verschillen zien naast de verschillen in de aansluitingen.

Mijn vraag:
Zijn deze LG monitoren geschikt voor mijn toepassing waarbij een scherpe tekst en een goed leesbaar beeldscherm mijn hoofdprioriteiten heeft. En maakt het veel uit welke van deze LG monitors ik aanschaf?

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:30
Je hebt op zich een prima monitor gekozen, wellicht nog handig als extra info bron: https://www.rtings.com/monitor

Deze site is altijd erg goed in erg veel details / specificaties met ook uitgebreide reviews.

• Aron4545
@DeNachtwacht bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dan nog even op rtings kijken.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Weet je zeker dat je 4k op 27" wil? Ik werk op 2x 27" op 1440p, maar dat is al best wel snel klein.

Wat gebruik je momenteel?

• Aron4545
@SiErRa Mijn huidige hooofdmonitor is een 34-inch VA-ultrawide (Philips B-line 346B1C). De monitor heeft een PPI van 109. Die PPI is al hoger dan die van mijn vorige monitoren, maar ik vind de tekst soms nog steeds wat korrelig. (34-inch ultrawides met een hogere PPI zijn nog niet op de markt, maar zijn wel aangekondigd op Computex.) Dat de tekst te klein wordt, baart mij geen zorgen. Dan zet ik Windows-scaling aan.

• Aron4545
Ik denk dat de LG 27UP650K-W de beste monitor is.
Pagina: 1